Robotsan`dan genç beyinlere destek

Robotsan`dan genç beyinlere destek

ROBOT TASARIMI İÇİN DESTEK

Robotsan`dan genç beyinlere destek

Hacettepe Üniversitesi (HÜ) Teknoparkı’nda faaliyet gösteren Robotsan’ın Genel Müdürü Nusret Erdener, geliştirdikleri ürünlerin bireysel gelişim, eğitim, hobi amaçlı kullanılabilecek robotlar ve yan ürünlerden oluştuğunu belirterek, bunların robot bilim ve mekatronik alanında ilköğretim, lise ve üniversite düzeyindeki kullanıcıların, bilişsel düzeylerine uygun olarak hazırlandığını bildirdi.
Türk mühendislerin tamamen özgün tasarımıyla geliştirilen robot tasarımları, kullanıcıların teknoloji uygulamaları ile erken yaşlarda tanışmalarını ve yaratıcılıklarını geliştirmelerini sağlıyor.
Nusret Erdener, 2006’da Çok Amaçlı Mekatronik-Robotik Eğitim Sisteminin Geliştirilmesi amacıyla hazırladıkları projeyi, HÜ Teknoloji Merkezi’nde ilgili bilim kurullarına sunduklarını, projenin Türkiye’de katma değer yaratacak bir proje olarak kabul edildiğini ve ardından da şirketin kurulduğunu kaydederek, çalışmalarına ürünlerini çeşitlendirerek devam ettiklerini anlattı.

“ROBOTİK EÐİTİM SETİ ÜRÜNLERİ KULLANICILARIN YARATICILIKLARINI GELİŞTİRMELERİNİ SAÐLIYOR”
Erdener, şirketlerinde ürünleriyle ilgili şu bilgileri aktardı:
“Çok amaçlı robotik eğitim seti ürünleri, ilköğretimden başlayarak lise seviyesine kadar kullanıcıların teknoloji uygulamaları ile erken yaşlarda tanışmalarını ve yaratıcılıklarını geliştirmelerini sağlıyor. Set, temel bilimler ve çok disiplinli mühendislik alanlarında kullanıcıların farkındalıklarını artıran, deneyerek öğrenmeye dayalı, özgün ürünler geliştirebiliyor. Tak-çıkar, değiştirilebilir ve genişletilebilir modüllerden oluşan Türkçe/İngilizce kullanıcı dostu yazılım arayüzü ile öğrenciler, algoritma geliştirme ve deneyerek öğrenmeye dayalı bir alt yapı ile rahatlıkla çalışabiliyor.”
Erdener, şu anda robot sistemlerinin sadece eğlence amaçlı olarak kullanıldığını, ürünlerinin ise tamamen eğitim amaçlı tasarlandığını vurguladığı açıklamasında, geliştirdikleri sistemin ABD’de ve Avrupa’da çok yaygın olarak kullanıldığını ancak Türkiye’de ilk kez kendilerinin kullanıma sunduklarını söyledi. Her yaştan çocuğun programlama dilini bilmese bile robot tasarımındaki üç ana bileşeni ve yazılımı kullanarak istediği robotu tasarlayabildiğini kaydeden Erdener; “Robot sistemleri tasarım ve uygulamaları, denemeye ve anlamaya dayanan yapısı, farklı alanları, yaklaşımları ve takım çalışmasını içermesi nedeniyle, eğitim sisteminde yer alabilecek en uygun araçlardan biri. Ana okulundan başlayarak yüksek öğrenime kadar eğitim sisteminin tüm aşamalarında robotlar kullanılabilir. Robot sistemleri tasarımı ve uygulamaları, öğrencilerin teknolojiye ısındırılması, el becerilerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, problemlerin tanımlanması ve bunlara farklı çözümler oluşturularak yaratıcı zekanın geliştirilmesi, üretim ve deneme yaparak da kuramsal ile pratik arasındaki geçişin sağlanmasında rol almalı” diye konuştu.

Erdener, sistemlerin aralarında ODTÜ Robot Topluluğu`nun kurucularının da bulunduğu Türk mühendislerin tamamen özgün tasarımıyla geliştirildiğini ve OSTİM Sanayi Bölgesindeki alt yüklenicilerle ürüne dönüştürüldüğünü bildirerek; “TUBİTAK Yaz Bilim Kampı’nda ‘Robot Atölyesi’ etkinliği ile başlayarak pek çok üniversiteye kurumsal olarak hizmet sunduk. Çeşitli üniversitelerden akademisyenlerin ve orta öğretim düzeyindeki öğretmen ve öğrencilerin isteklerine uygun, hazır ve özel çözümler sağlıyoruz” dedi.

Güncelleme Tarihi: 25 Şubat 2009, 09:34

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

Proses Zirvesi

Endüstri 4.0 Zirvesi

Dergiler
Partnerler