·        Küresel ABB Otomotiv İmalatına Genel Bakış Araştırması, otomasyon ve robot teknolojisinin sektörün geleceği için hayati öneme sahip olduğunu doğruluyor.
 

·        Tedarikçiler geride kalırken, yeni OEM'ler ve start-up'lar bu mücadeleye öncülük ediyor.

·        ABB'nin esnek ve akıllı çözümleri, otomasyonu her büyüklükteki şirket için uygulanabilir hale getiriyor.
 

SEMAVİ YORGANCILAR, YORGLASS'IN DİJİTAL DÖNÜŞÜM VİZYONUNU ANLATTI SEMAVİ YORGANCILAR, YORGLASS'IN DİJİTAL DÖNÜŞÜM VİZYONUNU ANLATTI

Katılımcıların neredeyse tamamı (%97) otomasyon ve robot teknolojisinin önümüzdeki beş yıl içinde otomotiv endüstrisini dönüştüreceğine inanıyor ve benzer bir oran (%96) yazılım, dijitalleşme ve veri yönetiminin de eşit derecede önemli olacağını öngörüyor. Yatırımın hızı sorulduğunda, çoğu kişi yeni OEM'lerin ve start-up'ların eğrinin çok ilerisinde olduğuna, ya 'çok iyi' (%38) ya da 'oldukça iyi' (%28) yatırım yaptıklarına inanıyordu; onları ise eski OEM'ler %31 oranında otomasyonu 'çok iyi' benimsediği düşünerek takip ediyordu. 2. Kademe (Tier2) tedarikçilerin yalnızca %7'si gerekli yatırımı yaptığına inanırken, 3. Kademe (Tier3) tedarikçilerin sadece %3‘nün gerekli yatırımı  yaptığı görüldü.

ABB Robotik Otomotiv İş Kolu Genel Müdürü Joerg Reger, "Otomasyon geleneksel olarak yalnızca en büyük üreticilerin koruması altında görülüyor. Ancak gerçek şu ki, ABB'nin kolaboratif robotlardan (kobot'lar), büyük endüstriyel robotlara ve yapay zeka destekli Otonom Mobil Robotlara kadar her şeyi kapsayan ve tümü lider yazılım çözümleriyle desteklenen kapsamlı portföyü, en küçük üreticilerin bile karşılaştığı zorlukların üstesinden gelebilir. Otomasyon, küçük şirketleri daha dayanıklı, esnek ve verimli hale getirebilir." dedi.

Örneğin, ABB'nin çift kollu YuMi® robot'ları yakın zamanda basınçlı döküm alüminyum komponent tedarikçisi olan Japonya'daki SUS Corporation'ın montaj süresini kısaltmasına ve verimliliğini ise yüzde 20 artırabilmesine yardımcı oldu. Çok ihtiyaç duyulan bu esnekliğin uygulamaya konulması, şirketin talepteki dalgalanmalara yanıt vermesine ve şirketin yatırımının iki yıl içinde geri ödenmesinin beklenmesine olanak tanıyor.

Automotive Manufacturing Solutions’dan (AMS) Otomotiv Analisti Daniel Harrison ise şunları söyledi: “Hem yeni hem de yerleşik üreticiler önemli yatırımlar yaparken, onları destekleyen temel yukarı yönlü tedarik zinciri o kadar hızlı ilerlemiyor. Bu, maliyetler açısından ve aynı zamanda EV'ler ve internet bağlantılı otomobiller için yeni ve giderek daha karmaşık hale gelen komponentlerin fabrikaya teslim edilme hızı açısından sorunlu olabilir. Uygun fiyatlı ve pratik otomasyon ve robot teknolojisinin tüm endüstrinin kullanımına sunulması gerekiyor.”

ABB araştırması, araç üreticileri ve tedarikçilerin her düzeyde yönetim ve mühendislikten oluşan yaklaşık 400 endüstri uzmanının yanı sıra otomotiv dünyasındaki diğer önemli profesyonellerden oluşan kapsamlı bir karışımın çeşitli konulardaki görüşlerini topladı.