KOCAER ÇELİK KAPASİTE ARTIŞ YATIRIMINI TAMAMLADI KOCAER ÇELİK KAPASİTE ARTIŞ YATIRIMINI TAMAMLADI

Talaşlı İmalat Sanayinin önemli oyuncularından olan GNC Makina’nın Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Çetinkaya; dijital dönüşümü, sektörde bu dönüşümdeki süreçleri, yapay zekayı ve Kobi’lerin dönüşümdeki duruşlarını anlattı.

REKABET GÜCÜMÜZ ARTTI

Dijital dönüşümün sadece sanayi alanında değil tüm sektörlerde en trend konu olduğunu belirten Gökhan Çetinkaya tüm bu dönüşümün temelinde üretimde verimliliği artırmanın olduğunu söyledi. Verimliliğin en üst seviyelere çıkmasıyla rekabet gücünün ve buna paralel olarak ihracatın da artacağını ifade eden Çetinkaya, tüm bunların gerçekleşmesinde makineleşmenin önemli rol oynadığını belirtti.

Çetinkaya, dijital dönüşüm ile ilgili sektörün güncel durumunu ve gelişmeleri şöyle anlattı: ‘’Öncelikle makinelerin bu dönüşüme entegre olması, sonra işletmelerin bu dönüşüme ayak uydurması oldukça önem arz ediyor. Makineler hayatımıza girdikten sonra üretim hız kazandı, üretim hassasiyetleri ve üretim kalitesi arttı. Tüm bunlar ülke olarak rekabet gücümüzü de artırdı. Makineleşme ile birlikte insan hataları geri planda kaldı ve tabii ki maliyetler de düştü.’’

GLOBALDE BİRÇOK RAKİP VAR

Artık yapay zekanın hayatın her alanında olduğunu belirten Çetinkaya, üretime ve sanayiye yapay zekayı entegre etmenin zorunlu olduğunun altını çizdi. İşin temelinde verimlilik ve rekabet olduğunu da ifade eden Çetinkaya, tek üretici ülkenin bizler olmadığını dünyada bu konuda birçok rakibimizin olduğunu da sözlerine ekledi. Bugün bakıldığında yapay zekanın insandan ayrı bir birim olmadığını belirten Çetinkaya, Yapay Zeka için ‘’İnsanın işini kolaylaştıran, süreçleri optimize eden, işi hızlandıran ünitelerdir’’ ifadelerini kullandı.

"BU BİR KÜLTÜR DEĞİŞİMİ"

Kobilerin dijital dönüşümdeki süreçlerine de değinen Çetinkaya, konuyu şöyle özetledi: ‘’Kobilerin de bu alanda çalışmaları var. Olmak zorunda da. Çünkü dijital dönüşümün zorunluluğunun farkındalar. Tüm bu değişim için bugün başladı yarın hemen değiştik diye bir şey söz konusu değil. Bu kobiler için bir süreç, aynı zamanda bir kültür değişimi. Yani eski alışkanlıkların bir kenara bırakılıp, dijital dönüşüm süreci içinde yapılması gerekenlerin yapılması.  Ekibinizi, çalışanlarınızı bu konuda eğitmek ve alışkanlıkları unutup tüm bunları kabul ettirmek o kadar kolay değil. Ama şu da bir gerçek, dönüşüme ayak uydurmayan şirketler küçülecek ve yok olacaklar.’’

MÜŞTERİYE ÖZEL DATA VE ÜRETİMİN OPTİMİZASYONU

Yapay zeka ile sadece, verimlilik ve hız artmıyor diyen Çetinkaya, en önemli konuların başında müşteriye özel üretim yapabilme kabiliyetinin geldiğini söyledi. Müşteriyi anlamanın ve beklentilerini karşılamanın çok önemli olduğunu ifade eden Çetinkaya, ‘’Bu konuda yapay zeka çok aktif. Yani müşteriyi tanımlamak, onun önceki alışkanlıklarını anlamak, bununla ilgili data oluşturup sunmak ve üretimini optimize etmek. Çünkü iş süreçleri ne kadar iyi optimize edilirse hız da bir o kadar artar. Çağımız da artık bunu gerektiriyor, sürat istiyor, hız istiyor, esnek çözümlere ihtiyaç duyuyor. Tüm bu koşullar sağlanarak müşteri tarafına daha hızlı cevap verilebilecek. Verimlilik arttıkça maaliyetler düşecek, global pazarda rekabet gücü kazanılacak'' diye konuştu.