Alman otomasyon firması Harting, Türkiye`de

OTOMASYONDA HARTİNG FARKI

Alman otomasyon firması Harting, Türkiye`de

 

HARTING olarak endüstri standartlarını belirlediklerini ve iki yeni devrimsel ürün grubu ile firma olarak önderlik özelliklerini anlatan Ahmet Can Ayan şöyle devam etti. “Bu iki yeni ürün ailesi ile birlikte sektördeki önderliğimizi Türkiye pazarında da sağlamak öncelikli hedefimiz. Türkiye pazarının gelişime ve teknolojiye açık dinamizmine çok güveniyoruz.”






      Ahmet Can AYAN

Ülkemizde kendi ofisini açan firmaların arasına, endüstriyel bağlantı teknolojileri konusunda dünya çapında saygın bir yeri olan Alman firması HARTING’ de katıldı. Türkiye genel müdürü Ahmet Can Ayan ile Ataşehir’ deki şirket merkezinde bir söyleşi gerçekleştirdik.

Ahmet Bey şahsınızda Harting’e Türkiye’ye hoş geldiniz diyoruz.  Sizi okurlarımıza tanıtmak istiyoruz.
Teşekkürler. HARTING 1945 yılında Almanya’da kurulan, merkezi Espelkamp Almanya’da bulunan bir aile şirketi.  Endüstriyel bağlantı teknolojilerinde standartları belirleyen şirketimiz, bağımsız bir aile şirketi olarak kalmayı özgörüşünde de belirttiği üzere önemsemektedir.

“10 ÜRETİM VE 8 AR-GE TESİSİMİZ VAR”

Yönetim kimde?
Şirketimizin yönetiminde 2.kuşak aile fertleri aktif olarak görev alıyor. Bay Dietmar Harting ( Başkan/Ortak ) Bayan Margrit Harting ( Başkan Yardımcısı/Ortak ) Bay Philip F.W.Harting ( Başkan Yardımcısı/Bağlantı ve Ağ Teknolojileri ) ve Bayan Maresa W.M.Harting-Hertz ( Başkan Yardımcısı/Finansal Kontrol ve Vergiden Sorumlu )
35 ülkede faaliyet gösteren şirketimizin 10 üretim ve 8 AR-GE tesisi bulunuyor. Tamamen HARTING iştiraki olarak kurulan tüm tesislerimiz HARTING in yeni teknolojiler ile geleceği şekillendirmek ve insanlık için değer yaratma hedefimize küresel olarak hizmet ediyor.

Oralardaki tesisleri siz mi kurdunuz, satın mı aldınız?
Tamamı şirket kültürünün bütünlüğü ve toplam kalite anlayışımız çervesinde HARTING tarafından kurulan tesisler. Bu konuda yatırımını yaptığımız ve üretime başlayan Zhuhai fabrikamızı örnek olarak gösterebiliriz. Almanya Espelkamp’ da ki üretim tesisinin bir kopyası olarak inşa edilen tesiste, üretim maliyetleri otomasyon altyapısınında katkılarıyla tamamen aynı seviyelerde.

Demek ki yalnızca pazara yakın olmak için kurulmuş bir fabrika oradaki.
Zhuhai üretim tesisimizin kuruluş amacı kriz döneminde dahi büyümeye devam eden uzakdoğu pazarına daha iyi servis verebilmek. Bu pazardaki payımız ve ciromuz küresel daralmanın en yoğun olduğu 2009 finansal yılında büyümesini sürdürdü.

“UZUN VADELİ PLANLAR YAPIYORUZ”
Ahmet Bey siz önceden iki büyük halka açık şirkette çalıştınız. Aile şirketleri ile halka açık şirketler arasında fark var mı?
Bu konuda yapılmış birçok bilimsel çalışma bulunuyor, yönetsel açıdan aile şirketleri temel bazı farklılıklar gösteriyor. Bu farklılıkları avantaja dönüştürebilen, modern yönetsel modellemeleri ve teknolojinin getirdiği ölçme ve değerlendirme imkanlarını iyi kullanabilen aile şirketleri sahip oldukları değer ve kültürleri çok başarılı bir şekilde gelecek nesillere aktarak başarılı küresel ölçekli şirketler oluyor. HARTING bunu başaran ve Almanya sanayisini en iyi şekilde küresel alanda temsil eden şirketler arasında. Biz HARTING’de uzun vadeli planlar yapıyoruz, kriz dönemlerinde dahi yaptığımız yeni yatırımlarla gelişmekte olan pazarlara güvenimizi ortaya koyuyoruz. Son dönemde kurulan HARTING TÜRKİYE ve HARTING BAE ofisleri bunun en somut göstergeleri.






Bizim amacımız yeni teknolojiler geliştirerek iş ortaklarımızın üretim süreçlerini ve kalite seviyelerini arttırarak hizmet ettikleri sektörlerinde daha başarılı kılmak. Makina, otomasyon, ulaştırma, enerji gibi stratejik öneme sahip sektörlerde özellikle gelişmekte olan pazarlarda katkı sağlayabileceğimiz birçok yeni alan bulunuyor.

Pazarı da siz geliştiriyorsunuz demek oluyor bu.
Kesinlikle, toplam makina üreticisi sayımızın Avrupa birliğinde yer alan makina üreticisi sayısı ile mukayese ettiğimizde, ne kadar büyük ve önemli bir potansiyele sahip olduğumuz açık. Fakat makina üretiminde ve otomasyonda sağladığı modülerlik ve esneklik ile ürün geliştirme, montaj, taşıma, üretim ve bakım süreçlerini kolaylaştıran endüstriyel konnektör ve bağlantı çözümlerinin kullanımı, mukayese edilemeyecek kadar düşük.

“ÖLÇEMEDİÐİNİZ ŞEYİ YÖNETEMEZSİNİZ”

Yalnızca ZVEI prensipleri mi sizi yönlendiriyor, yoksa başka yönetim modellerinden de yararlanıyor musunuz?
Bizler HARTING’de, bizi rakamlar yönetir şeklinde espriler yaparız. Bu bir ölçüde doğru. Ölçemediğimiz bir şeyi yönetmenin de mümkün olmadığına inanırız. Bu çerçevede birçok ulusal ve uluslararası ekonomik, teknolojik ve standart organizasyonunda aktif olarak yer alıyoruz.

Başkanımız ZVEI onursal başkanlığına ek olarak BDI yönetim kurulu üyesi, DIN ve DKE organizasyonlarında başkan olarak yer alıyor. Ayrıca şirketimizde el kitabı olarak kullandığımız kalite modeli, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfının geliştirdiği EFQM modelinin HARTING’e uyarlanmış şekli. HARTING yönetim sistemi her projenin ve her çalışanın performansını yazılım üzerinde takip eder. Kilometre taşları belirlenmiş planları fiili durumlar ile karşılaştırılır. Çağdaş ve şirket yapımıza uygun harmanlanmış bir yönetim modelimiz var.

Bunlarda anladığım Harting’in bir bilgi çağı şirketi olduğu ve çok modern yönetim teknikleri ile geleceğe taşınıyor olduğu. Kutluyorum içtenlikle. HARTING’in sahip olduğu teknolojiler neler ve bunlarla neler yapılıyor?
Sahip olduğumuz teknolojileri şöyle sıralayabiliriz. Simülasyon ve üretim teknolojileri; elektriksel, fiber ve pnömatik bağlantı teknolojileri; baskılı devre ve metal işleme teknolojileri; bilişim ve ağ teknolojileri; mikro yapı ve mekatronik.

Bu teknolojilerle ürün yelpazemizi oluşturuyoruz. Elekrik sinyali ve güç iletimi için bağlantı komponentlerinden, fiber optik ve pnömatik bağlantılara, endüstriyel ethernet için kapsamlı aktif ve pasif çözümlere, backplane üretiminden, kablo ağaçlarına, selenoidlerden el aletlerine, 3 boyutlu MID ürünlerden komple üretim hatlarına kadar geniş ürün portföyümüz ile makina, otomasyon, endüstriyel cihaz üretimi, enerji, telekomünikasyon, ulaştırma, entegre bilgisayar sistemleri, medikal, yayıncılık, trafik sinyal sistemleri, dış mekan reklam ve güvenlik sektörlerine hizmet veriyoruz. 

“HEDEFİMİZ, TÜRKİYE’ DE DE SEKTÖRÜN ÖNDERİ OLMAK”

Türkiye’de nasıl bir çalışma olacak?
HARTING olarak endüstri standartlarını belirlediğimizden bahsetmiştik. Dayanıklılığı ve kalitesi ile endüstriyel konnektörlere adını veren “Han” serimize 2 yeni devrimsel ürün grubu katıldı. Üst düzey uygulamalar için “Han Yellock” ve ekonomik uygulamalara yönelik “Han-Eco”. Bu iki yeni ürün ailesi ile birlikte sektördeki önderliğimizi Türkiye pazarında da sağlamak öncelikli hedefimiz. Türkiye pazarının gelişime ve teknolojiye açık dinamizmine çok güveniyoruz.




Türkiye’de tüm hedef pazarlarımıza en iyi servisi verebilmek için 3 kanallı bir model oluşturuyoruz. Tasarım deteği gerektiren stratejik müşteriler ile direk, ürünlerimize kolay erişimi sağlayacak markamızı en iyi şekilde temsil edebilecek bir bayi kanalı ve özellikle AUT IT segmentinde ürünlerimize mühendisliği ile birleştirecek bir sistem entegratör kanalı oluşturuyoruz.

“TARİHİMİZİN EN YÜKSEK SATIŞI 2010 MART AYINDA”

Kriz sizi ne oranda etkiledi, planlarınızda ne gibi değişiklikler yapmak durumunda kaldınız?
2009 pazarın hızlı bir şekilde daraldığı zor bir yıldı. 2010 bu ötelenen ihtiyaçların oluşturduğu yüksek taleplerle başladı. Bu artan talepler 2010 yılını başka bir açıdan en az 2009 kadar zor bir yıl haline getiriyor. Bu yılı biz tedarik zinciri yılı olarak adlandırıyoruz. Azalan stoklar ve hammaddelerle iş ortaklarımıza en iyi servisi sağlamaya çalışıyoruz.

HARTING bu anlamda uzun vadeli stratejiler yapan bir aile şirketi olarak, tedarik zincirini başarılı bir şekilde artan ihtiyaçlara adapte ederek, teslim sürelerini arttırmadan iş ortaklarına en iyi servisi sağlıyor.

2009 yılındaki daralmaya rağmen aldığımız aksiyonlar ve yeni ürün yatırımlarımız ile 2010 Mart ayı, HARTING tarihinin en yüksek satış rakamlarına ulaştığı ay olarak kayıtlarımıza geçti.

Tüm otomasyon haberleri için -tıklayın-

Tüm aktüel haberler için -tıklayın-

Son dakika haberleri için -tıklayın-
 

Güncelleme Tarihi: 12 Temmuz 2010, 19:01
YORUM EKLE
Dergiler
Partnerler