Hedef: Yalıtımda Öncü Olmak

Hedef: Yalıtımda Öncü Olmak

Hedef: Yalıtımda Öncü Olmak

“Ben de mimarlara ve yatırımcılara gerçek bir markaolabilmeleri için bina yapımında en kaliteli yapı malzemelerini kullanmalarınıöneriyorum” diyor PERSAN Satış ve Pazarlama Müdürü Ulaş Öztürk.

Öztürk, markanın yapı sektörüne sunduğu çözümlerle alakalı sorularımızıyanıtladı.

Müşterilerinize hangi ürün ve çözümlerinizle hizmet veriyorsunuz? Buçözümlerinizin özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?

PERSAN Çatı-Cephe ve Yalıtım Sistemleri 2002 yılında kurulmuş, 2007 yılındatamamen teknolojisini yenilemiştir. Şirketimiz, Erzincan’da 37.000 m2 alanüzerinde 6.000 m2 kapalı alandaki tesisleri ile faaliyetgöstermektedir. Yıllık 2.000.000 m2 çatı sistemleri, 80.000 ton tozürün ve üç ayrı hatla 75.000 m3 perlit genleştirme kapasitesinesahip olan PERSAN, Türkiye’nin yüksek kapasiteli ve tam otomatik ilk ve enmodern kiremit fabrikası konumundadır. İtalyan Vortex Hydra teknolojisi iledonatılan tesislerimizdeki tüm süreçler bilgisayar kontrollü olarakgerçekleşmektedir. Bunun yanında Türkiye’nin en büyük genleştirme kapasitesinesahip tesisi konumundadır.

Fonksiyon ve estetiğin yanı sıra çatı vecephe malzemelerinden beklenen bir diğer iki özellik yangına karşı dayanım ileısı yalıtımı. Ürünlerinizin yangına karşı dayanım ve ısı yalıtımı konusundapotansiyeli nedir?
Tarımdan gıdaya birçok sektörde kullanılan perlit madenini yalıtımmalzemelerine uyarlayan PERSAN, yapı malzemeleri sektörüne çağ atlatıyor. Firmamızınyapı malzemelerinde kullandığı Türkiye’nin en kaliteli inşaat perlit madenisayesinde ek bir yalıtım malzemesine ihtiyaç duyulmadan bina yalıtımlarında %50tasarruf sağlanabiliyor.
Yalıtım sektörüne büyük bir katkı sağlayarak, levha yapıştırıcısından dekoratifmineral sıvıya kadar birçok malzemede kullandığımız Türkiye’nin en kaliteliinşaat perliti; Erper perliti sayesinde yapı malzemelerinin dayanıklılığınıarttırıyoruz. Binalarda ısı ve ses yalıtımı sağlayan TERMOŞAP, A1 sınıfınagiren yanmaz özelliktedir, klasik şaplara göre 5 kat daha hafiftir vekullandığımız malzeme klasik şapın altına uygulanan ısı yalıtım ürünlerinde olduğugibi asla ısı köprüleri oluşturmaz.Son teknoloji Ar-Ge laboratuvarlarımızdaüretilen TERMOSIVA da TERMOŞAP gibi ısı köprüleri oluşturmaz, A1 sınıfına girenyanmaz özelliktedir. İç ve dış cephelerde kullanılan Termosıva tüketicilerin bina yalıtımına tekrartekrar bütçe ayırmasına gerek bırakmaz.  Yeni nesil yalıtım ürünleri olan Termoşap veTermosıva; ısı, ses ve yangın yalıtımını tek bir ürünle sağladığı içinekonomiktir.

2017 yılında pazarda nasıl bir stratejiizleyeceksiniz? Gündeminizde yeni yatırım, ürün ya da pazar arayışları var mı?
Üretim alanındaki yatırımlarımıza devem edeceğiz. Yalıtımda öncü olmakhedeflerimizin başında gelmektedir. Bunun için altyapısını oluşturduğumuz yeniyatırımımız için gerekli çalışmaları sürdürüyoruz.
Ürünlerimiz sıcak ve soğuk bölgelerde kullanıma çok uygundur. Bu nedenleözellikle Termosıva ve Termoşap ürünlerimizle Orta Doğu pazarı bizim içinönemli bir yer tutuyor. Bu nedenle bu ülkelerde tanınan, bilinen, tercih edilenfirma olmayı orta ve uzun vadede hedeflemekteyiz. Bunun yanında, 2017 yılındaGürcistan pazarında daha fazla söz sahibi olmayı hedeflemekteyiz. İç pazardabayi sayımızı 100’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bununla birlikte A1 sınıfı yanmazve hafif olan Termosıva ve Termoşap ürünleriyle yalıtımda doğal ürünlerinkullanımının yaygınlaştırılmasını da hedef olarak önümüze koymuş bulunmaktayız.


Ajandanızda yer alan çözüm sunduğunuzprojelerden bahseder misiniz?
Birçok özel ve kamu binasında son teknoloji Ar-Ge laboratuvarlarımızdaüretilen Termoşap ve Termosıva ürünlerini uyguluyoruz. Firmamızın sonuyguladığı projelere; Arcadıa Konakları/Sapanca Kırpınar, Düzce Üniversitesi(Konferans Salonu Çatı İmalatı), Beylerbeyi Park Konakları/Düzce, ÇekmeceEvleri/İstanbul, Aşıyan Müzesi/İstanbul, Sarıyer Gölbaşı Evleri’ni örnekverebilirim.

Sizce ülkemiz inşaat yatırımcıları ve mimarlar, sektörünüzde yaşanangelişmeleri yakından takip ediyor mu? Yatırımcıların çatı ya da cephe malzemesikullanımında dikkat etmesi gereken hususlar neler?
Son dönemde mimarlar ve yatırımcılar Termoşap ve Termosıva gibi yeni nesilyalıtım ürünlerine özen gösteriyor. Petrol türevli yalıtım malzemelerininyatırımcıya, uygulayıcıya ve hane sakinine birçok dezavantajı vardır. Birkaçyıl içinde deforme olan, eskiyen, ek maliyet yükü getiren ve itibarı zedeleyenbu tür yalıtım malzemeleri yerine yeni nesil yalıtım malzemelerini tercih edenyatırımcılar kazanıyor.
Yatırımcılar çatı ya da cephe malzemesini tercih ederken öncelikle ürününkullanım ömrüne dikkat etmesi ve bina ömrüne eş değer yapı malzemesi kullanmasıgerekiyor. Bunun yanı sıra bu tür yalıtım malzemesi kullanımında ürünün yanmazözelliğine bakmalıdır. A1 sınıfına giren, yanmaz özellikteki yalıtım ürünleribinayı yangına karşı korur. Isı ve ses yalıtımı yüksek yeni nesil yalıtımmalzemeleri aynı zamanda binayı ekstra bir yalıtım masrafından kurtardığı içintercih sebebi olmalıdır. Asit ve bazlara dayanıklı, su geçirmez özellikteolması, deprem yükünü azaltıp bina mukavemetini artıran ürünler de çatı vecephe malzemelerinin olmazsa olmazları arasındadır.

Mimar ve yatırımcıların hayal ettiği yapıların hayata geçmesinde çatı ya dacephe sektörünün rolü sizce nedir?
Mimarlar hayal eder, yatırımcılar o hayallerin gerçeğe dönüşmesinde önayakolurlar. Sektörde iz bırakmak ve marka imajını güçlendirmek için yapılarınmarka bilinirliği olduğu kadar sağlam da olması gereklidir. Dayanıksız vepetrol türevli yapı malzemeleri hem yatırımcının hem de mimarların imajınıolumsuz etkiler. Ben de mimarlara ve yatırımcılara gerçek bir markaolabilmeleri için bina yapımında en kaliteli yapı malzemelerini kullanmalarınıöneriyorum.

İnşaatsektörünün en önemli gündemlerinden biri Kentsel Dönüşüm. Bu dönüşüm sürecindenasıl bir rol edinmeyi planlıyorsunuz?
Kentseldönmüşüm; çevrenin ve insanoğlunun etkisiyle zamanla deforme olmuş, çarpıkkentleşmeden nasibini almış yerleşkelerde uygulanıyor. Deforme olmuş semtleriçin sevindirici gelişmelerden olan bu durum yatırımcılar ve mimarlar için debirçok avantaj sağlıyor. Yapıların kalıcı olması için bina ömrüne eş değer yapımalzemeleri seçilmeli, estetik ve işlevselliği bir arada sunan ve renk yelpazesiyüksek kiremitler tercih edilmelidir. PERSAN kiremitleri suya ve dona karşı 60yıl garantilidir ve birçok renk seçeneği bulunmaktadır. Bunun yanı sıra yeninesil ısı ve ses yalıtım malzemeleri olan Termoşap ve Termosıva da biraz öncebahsettiğim avantajlarının yanı sıra binanın statik ağırlığını düşürür ve binaiçerisinde fazla kolon kullanımını engeller. Dolayısıyla mimarlar hayalettikleri tasarımlara çok daha rahat bir şekilde imzalarını atabilirler. PERSAN,geleceğin yapılarının yeni simgesi olarak kentsel dönüşüme ürünleriyledamgasını vuracaktır.


 

 

 

Güncelleme Tarihi: 18 Aralık 2016, 06:50

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

Robot Yatırımları

Robot Zirvesi

Dergiler
Partnerler