İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB), firmalara 7 gün 24 saat kesintisiz ihracat platformu sağlayan ‘Trade365’ projesini devreye aldığını duyurdu.

Platforma ilişkin İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, “Firmalarımız, dönüşümün anahtar kelime olduğu yeni dünya düzeninde bu platform vesilesiyle sürdürülebilir ihracat dönemine geçiş yapacak.” diye konuştu.

YILIN 365 GÜNÜ ALICILARLA BULUŞACAKLAR

Demir ve demir dışı metaller sektörü 2020 yılını 8,4 milyar dolarlık ihracatla tamamladıktan sonra 2021 yılında Türkiye’nin toplam ihracatına katkıda bulunmak amacıyla geliştirdiği katma değerli projelere yenisini ekledi.

İDDMİB, projedeki uzun vadeli misyonunu sanal heyetleri ve sanal fuarları, platform aracılığıyla desteklemek ve üyelerin sürdürülebilir şekilde online ikili görüşmelerini gerçekleştirmeye devam etmelerini sağlamak olarak belirledi.

Birlik üyesi ihracatçı firmalar, turkishaluminium365.com, turkishcasting365.com, turkishcopper365.com, turkishhardware365.com, turkishhorecaequipment365.com ve turkishkitchenware365.com adresleri üzerinden yıl boyunca yabancı alıcılarla buluşma fırsatı elde edecek.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle’nin de katılımıyla gerçekleştirilen lansmanda projenin ayrıntılarıyla ilgili bilgilendirme yapıldı.

"YERİNDE BİR PROJE"

Ticaret Bakanı Pekcan, projeye ilişkin olarak “Dünyayı etkisine alan pandemi dijital çözümlerin ne kadar önemli olduğunu bizlere hatırlatmıştır. Nitekim bugüne kadar Bakanlığımızın desteği ile elli üç sanal ticaret heyeti başarı ile tamamlanmış ve firmalarımız sekiz binin üzerinde uluslararası iş görüşmesi gerçekleştirmiştir. Ayrıca on beş sanal fuar tertiplenmiş ve bu fuarlarda doksan iki bin katılımcıya ulaşılmıştır. Sanal heyet organizasyonlarını en etkin kullanan kuruluşlarımızdan birisi de İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliğimiz olmuştur. Birliğimiz organizasyonunda 2020 yılında yedi adet sanal sektörel ticaret heyeti gerçekleştirilmiş olup bu yılın mart ayı için planlanan bir heyet başvurusu da Bakanlığımızca onaylanmıştır, hayırlı olsun. Bu çerçevede İDDMİB'in yöneticilerine sanal heyet organizasyonlarını etkinlikle kullanmalarından ötürü tevkif ve teşekkürlerimi sunarım. Birliğimizin başlatmış olduğu dönüşüm 365 projesinin oldukça yerinde bir proje olduğunu değerlendiriyorum.” şeklinde konuştu.

"ÖNCÜ PROJE OLACAK"

TİM Başkanı Gülle ise, projenin son bir yıldaki dijitalleşme ve yüksek teknolojide gerçekleştirilen sayısız ve en kıymetlilerinden biri olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu:

"Covid-19'un da etkisiyle 2020 yılının ilk 6 ayında dünyada elektronik ticaret yüzde 30’un üzerinde arttı. Ülkemizde ise bu artış tam yüzde 64 seviyesinde. İhracatçılarımız da bu dönüşüme hızla uyum sağlayarak yeni girişimler başlattı. Bu kapsamda İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliğimizin tasarlamış olduğu Trade365 sanal ticaret platformunun bu anlamda öncü bir adım olduğuna inanıyoruz. Türkiye Tanıtım Grubu olarak tüm dünyadaki alıcılara açtığımız Ask Türkiye portalının sektörel kırılımlarından biri olarak çalışacak olan Trade365 sektörel sanal ticaret platformunun sektöre çok büyük fayda sağlayacağına inanıyoruz."

"1.400'DEN FAZLA İKİLİ GÖRÜŞME YAPTIK"

İDDMİB Başkanı Öztiryaki de projeye ilişkin şu ifadeleri kullandı:

“Birlik olarak 2020 yılında, 15 ülkede 151 Türk firması ve 450 yabancı firmanın katılımı ile bin 400’ün üzerinde ikili görüşme gerçekleştirdik. Sanal heyetlerimiz, üye firmalarımızdan oldukça yüksek talep gördü. Firmalarımız yerel firmalarla iletişim kurarak, pazarı tanıdılar ve bilgi edindiler. Devletin sağlamış olduğu destekler ile fiziki ticaretin yapılamadığı bu dönemde sanal ticareti sürdürebilmemiz için gerçekleştirdiğimiz bu heyetlerin üyelerimizi memnun ettiğini düşünüyoruz. Fiziki olarak uygun zaman dilimi bulunarak 5 ülkeye 1 hafta içinde ziyaret gerçekleştirerek ikili iş görüşmelerinde bulunmak mümkün olamaz iken, sanal heyetlerde 5 günde 5 ülkenin satın almacıları ile bir araya gelindi. Üyelerimizden aldığımız geri bildirimler doğrultusunda yapılan bu sanal faaliyetlerin somut ticari ilişkilere dönüştüğü bilgisini öğrendik. Bu durum bizlere fiziki ve geleneksel pazarlama yöntemleri dışında da satış yapmanın ve müşteri portföyünü artırmanın mümkün olabildiğini gösterdi. Trade365 projemiz ile amacımız hem halihazırda dijital dönüşümünü tamamlamış üyelerimize tanıtım desteği sunmak hem de henüz bu dönüşümü gerçekleştirememiş üyelerimize görünürlük imkanı sunmak. Üyelerimiz bu portallara firma ve ürün bilgilerini girerek görünürlük kazanabilecek, reklam, tanıtım ve heyet çalışmaları tek elden yapılabilecek. Hazırladığımız bu web siteleri Türk ihracatçısına ulaşmak isteyen yabancı satın almacılar için de ürünleri ve firmaları kompakt bir şekilde inceleyebilecekleri canlı bir platform görevi görecek. Satın almacılar platformumuza kaydolarak üyelerimiz ile iletişime geçebilecek, pratik bir şekilde online görüşmeleri oluşturabilecekler. Ayrıca 2021 faaliyet planlarımız içerisinde yer alan TRADE365 Design Studio İDDMİB üyelerinin doğru teknolojileri kullanmaları için altyapı ve danışmanlık hizmeti veren bir platform olarak devreye sokulacak. Programın en kritik bölümlerinden biri de dijital platformda ve 2021’de gerçekleştirilmesi planlanan uluslararası fuarlarda yapılacak tanıtım çalışmaları olacak. Şimdiye kadar yapılan geleneksel pazarlama faaliyetlerinin etkisini ve verimliliğini artırmak üzere dijital kanallarda hedef coğrafyalardaki potansiyel alıcılara, web portalları performans bazlı reklam kampanyaları ile tanıtılacak."

Öztiryaki ayrıca, fiziki etkinliklerde yapay zeka algoritmalı doğru hedef kitleyi fiziki olarak tespit edip mobil telefonları üzerinden yakalayarak mesajlar gönderen teknolojiler gibi yöntemlerin kullanılacağı bilgisini verdi.