Teknodor, 2006 yılından bu yana Tuzla’da üretimini gerçekleştiriyor. Firma yakın bir zamanda ERP süreçleri noktasında abas üzerinden çalışmalarına hayat verdi. Bu süreç hakkında Teknodor ERP Proje Yöneticisi Hüseyin Gencay, ERP sürecinin entegre edilmesiyle ilgili soruları yanıtladı.

Teknodor’un proje öncesinde imalat süreçleri nasıl kontrol ediliyordu?

Süreçlerimizi excel üzerinden manuel olarak takip ediyorduk ancak bu sürede oldukça sorunlar yaşıyorduk. Excel sistemi çalışanlar açısından da hem yorucu hem de vakit alan bir süreci kapsıyordu.

ERP sistemine geçmeye nasıl karar verdiniz?

Üretim parkurumuzda kapasitemiz günden düne artış gösteriyordu. Firmamızın büyüme ivmesiyle beraber bizlerin de artık yaşadığımız sorunları arkamızda bırakmamız gerekiyordu. Firma içerisindeki departmanlar arası iletişimde yaşanan zorluklar iyice büyüyünce ERP sistemine geçilmesi konusunda mutabakata varıldı.

Peki, abas ERP'nin tercih edilme sebepleri nelerdi?

abas ERP, global firma ve Türkiye’deki yapılanması da oldukça güçlü bir tecrübeye sahip. Siparişte ürün konfigüratörü gibi önemli noktalarda firma ihtiyaçlarını gideren avantajları söz konusu… Bunların yanı sıra fiyat/performans açısından da uygun ve referanslarının hepsinden olumlu geri dönüşler aldık. 

Sistemsel olarak ERP’ye geçiş süreciniz hangi aşamalardan oluştu?

Bizim için tüm üretim aşamaları önemli, bir an evvel sisteme entegre olunmasını istiyorduk. abas’tan öncelikli olarak tüm modüllerin anlatıldığı bir standart eğitim alındı. Sonrasında sipariş konfigüratörü ve canlı kullanım için geliştirmelerin yapılması başladı. Bir yandan da firma sabit verileri tamamladı. Süreç içerisindeki testler yapıldıktan sonra ilk faz için hazırlıklarımız tamamlandı. Muhasebe süreçleri hem abas hem de bizim tarafımızdan eş zamanlı yürütüldü. Tüm bu takvim neticesinde belirlenen süreçte canlı kullanıma geçildi. O günden bugüne barkod entegrasyonu gibi kendimize özgü uyarlamalarla yazılımın daha verimli kullanımını sağladık. 

Önce hangi departmanla süreç başladı?

Satış, Satınalma, Sevkiyat, Ar-Ge, Planlama, Muhasebe departmanlarının hepsi aynı anda abas’ı kullandı. Bu süreçte hiçbir sorun yaşamadık. Yalnızca bizim kendi taleplerimiz doğrultusunda Teknodor’a özel geliştirilen sipariş konfigüratöründe öngörülmeyen bir iki aksaklık yaşadık. Fakat onlar da anında çözümlendi. Bir de üretim kısmında çalışan personele sistemin anlatılması biraz zaman aldı ki bu da bizimle alakalı bir durumdu. 

Daha önce hesaba katmadığınız fakat abas ERP ile beraber ihtiyaç duyduğunuz sistemler oldu mu?

Sipariş konfigüratörüne ek kullanımı kolaylaştıracak otomatik ürün kodu açıldı ve siparişe getirilmesi gibi ek sistemleri sürecimize dahil ettik. Barkod ile entegrasyon çalışmalarımız sonucu veri girişlerimiz umduğumuzdan daha hızlı bir şekilde sonuçlandırıldı. Ayrıca barkod ile üst seviyeden yapılan iş bitti bildirimlerinin alt seviyeleri de otomatik olarak kapama geliştirmesini sağladık. Böylece gereksiz veri girişleri ortadan kalktı. Bununla beraber e-fatura modülünü devreye aldık. 

abas Türkiye danışmanları size yardımcı oldu mu?

Ben danışmanlarından Tolga Bey ile çok yakinen çalıştım. Kendisi hem profesyonel alandaki donanımı hem de karakteriyle sektörde bulunan örnek insanlar arasında bulunuyor. mükemmel bir insan. Ben standart abas eğitimlerine katılmamış olmama rağmen, Tolga Bey sayesinde sürecimiz ile abas sürecini örtüştürerek öğrenmeye ve öğrendiklerimi uygulamaya başladım. Kendisinin ilgisi, alakası ve de bilgisiyle bizim için elinden geleni yaptığına inanıyorum. Genel olarak diğer abas danışmanları ve proje yöneticileri bu süreçte bize her türlü yardımı ve imkanı sağladılar.