Ağır ticari sektöründe gerek mühendislik tecrübesi gerekse de 60 yıllık mirası ile öne çıkan Ford Trucks, bir yandan yurt dışında yeni pazarlara adım atmaya hazırlanırken, diğer yandan da müşterilerine sunduğu yeni ürün ve hizmetlerle iç pazardaki büyümesini sürdürüyor.

"PAZAR, 2021'DE YÜKSELİŞİNİ SÜRDÜRÜYOR" 

Türkiye ağır ticari pazarı ekseninde, firmalarının ilk üç aydaki performansını ve global büyüme planlarını aktaran Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, Covid-19 ile beraber pazarda inişlerin çıkışların yaşandığı zorlu, ancak başarılı bir dönemi tamamladıklarını ifade etti.

Pandemiyle birlikte birçok alışverişin fizikselden e-ticarete yönelmesiyle lojistik ve nakliyeye olan ihtiyacın arttığını kaydeden Turfan, salgının etkiyle bu doğrultuda bilhassa kamyon ve çekici talebinde de artışın devam ettiğini dile getirdi.

Yükselişin 2020'de olduğu gibi 2021 yılında da sürdüğüne dikkat çeken Turfan, ağır ticari endüstrisinin yıla büyüme ivmesiyle başladığını ve gelecek dönemde de bunun devam edeceğini öngördüklerini söyledi.

"YÜZDE 30'DAN FAZLA PAZAR PAYI ELDE ETTİK"

Turfan, "2021 yılı ilk çeyrekte 6 bin 100 adet satışa ulaşan ağır ticari pazarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 150 büyüme gösterdi. Çekici segmenti yüzde 66’lık pay ile bu büyümede önemli rol oynadı. Ford Trucks olarak biz de 2021 yılına hızlı bir başlangıç yaparak ilk 3 ay sonunda yüzde 30’un üzerinde pazar payı elde ettik." diyerek sözlerini sürdürdü.

"EN YÜKSEK İLK ÇEYREK SONUÇLARINA ULAŞTIK"

Markalarının uluslararası pazarlarda satış rakamlarının güçlendiğini paylaşan Turfan, “Uluslararası pazarlarda satış adetlerimizi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 137 artırarak en yüksek ihracat adetlerine ulaştık” dedi.

Global büyüme planlarına aralıksız devam ettiklerini kaydeden Turfan, “Orta ve Doğu Avrupa'daki genişlememizi 2018'de tamamlamıştık. Batı Avrupa'daki yapılanmamıza ise 2019’da İspanya, Portekiz ve İtalya'daki distribütörlerimizi atayarak başladık. Mart ayında Belçika'daki ilk distribütörümüzü atayarak pazara girdik. Sırada Almanya, Fransa, Hollanda ve Lüksemburg var." diye konuştu.

"ALMANYA PAZARINA GİRECEĞİZ"

Firmaları açısından önemli pazarlar arasında bulunan ve görüşmelerinin son aşamada olduğu Almanya pazarına da değinen Turfan, kısa süre içerisinde bu pazara girmeyi hedefledikleri bilgisini verdi.