BSH ve Techstars, “Geleceğin Evine” dair çığır açıcı dijital fikirleri olan yeni girişimlere rehberlik sağlama odaklı bir hızlandırma programı başlatarak onlara endüstrinin uzmanlarından ve BSH’nin Home Connect ekosisteminden faydalanma şansı veriyor. Dijitalleşme insanların yaşama, yemek pişirme ve ev işi yapma biçimlerini değiştiriyor. Yeni teknolojiler, gitgide daha da kısa aralıklarla beyaz eşya piyasasına hakim oluyor. Tüketicilerin hızla değişen gündelik rutinlerini ve hayatlarını kolaylaştırmak için onlara yeni çözümler sunmak söz konusu olduğunda hız en önemli mesele haline geliyor. İşte bu yüzden BSH, “Techstars’ın güç verdiği BSH Geleceğin Evi Hızlandırıcı” programını başlatmak için Techstars ile iş birliği yapıyor. BSH ve Techstars’ın geniş danışman, uzman ve yatırımcı ağına erişim sağlayarak odaklanmış bir rehberlik eşliğinde geleceğin evinin bağlantılı mutfağı hakkındaki fikirlerini hızla geliştirmek isteyen yenilikçi iş modellerine sahip genç şirketler için başvurular 23 Temmuz 2018’de açılıyor.

“DİJİTAL HİZMETLER ALANINDA ENDÜSTRİ LİDERİ OLMAYA KARARLIYIZ”
BSH Yönetim Kurulu Başkanı Karsten Ottenberg, konuyla ilgili şu ifadelerde bulundu: “BSH, bir Donanım+ (Beyaz eşyanın bir adım ötesi) şirketi olarak bağlantılı mutfak için dijital hizmetler alanında endüstri lideri olmaya kararlı. Bu planın başarısı, kaçınılmaz biçimde yeni dijital iş modellerinin büyüme fırsatlarını değerlendirmeye, geliştirmeye ve artırmaya bağlı olacak. Bunu yapmak için henüz sahip olmadığımız dijital yetenekleri edinmemiz gerekiyor.” Bu yılın başından itibaren, bu görev yeni kurulan Dijital İş Ünitesine (DİÜ) verildi. Bu üniteyle BSH, yeni dijital iş modellerinin gelişimine itici güç sağlıyor. DİÜ’ye yatırım yaparak şirket, potansiyel iş modellerini hızlıca tespit etmeyi, test etmeyi ve ölçeklendirmeyi hedefliyor. DİÜ’nün iş tanımı ayrıca yeni girişimlere stratejik yatırımlar yapmayı da içeriyor. DİÜ kurulurken temel fikir şuydu: Çevik çalışma yöntemleri ve girişimci özgürlüğü sayesinde dijital iş fikirlerinin süratle geliştiği kurumsal bir ortam yaratmak.

“HEDEF YENİ GİRİŞİMLERİ HIZLA TAM ÖLÇEKLİ ŞİRKETLERE DÖNÜŞTÜRMEK”
DİÜ Başkanı Mario Pieper “Yeni girişimciler arasında yeni ve yaratıcı fikirler üzerinde çalışan birçok zeki insan var.” diyor. “Bu zeki insanları bulmak için Techstars ile iş birliği yapacak ve onlara fikirlerini bizimle birlikte daha da geliştirmeleri için bir şans vereceğiz. Hedef yeni girişimleri hızla tam ölçekli şirketlere yani BSH için potansiyel ortaklara dönüştürmek.”

ÜÇ AYDA “GELECEĞİN EVİ”
Beyaz eşya üreticisi ve girişimci uzmanı firma, 2021’e kadar her sene on genç şirkete rehberlik edecek. İlk tur için başvurular 23 Temmuz 2018’de açılıyor. Geleceğin evi için çığır açıcı teknoloji ve dijital hizmet fikirleri olan uluslararası yeni girişimler, program ve başvuru hakkında daha fazla bilgiyi www.BSHAccelerator.com adresinde bulabilirler. En iyi on ekip 2019 başında üç aylık bir hızlandırma programına katılmak üzere Münih’te ağırlanacak; BSH’den ve Techstars’dan rehberler eşliğinde çalışarak stratejilerini daha da geliştirecek, pilot projeler başlatacak ve iş modellerini rafine edecek. Mario Pieper “Geleceğin Evi programında girişimciler genellikle bir seneden daha uzun süren bir süreci sadece 13 haftada tamamlayacak. Küresel markalarımız Bosch, Siemens, Gaggenau ve Neff ile dünyanın en başarılı beyaz eşya üreticilerinden biriyiz ve Home Connect teknolojimiz bağlantılı mutfakta yeni standartları belirliyor. Yeni girişimciler deneyimimizden, bilgimizden ve bir milyondan fazla bağlantılı beyaz eşyanın yer aldığı kurulu sistemimizden yararlanma şansı bulacak.” BSH bunu yeni dijital iş modellerine ve teknolojilere erken erişim sağlamanın ve yeni dijital tüketici için bağlantılı mutfakla ilgili daha hızlı yeni çözümler biçimlendirmenin bir yolu olarak görüyor. Programın sonunda girişimciler, iş modellerini finansman ve iş birliği için yatırımcılara sunacak.

“BİR DONANIM+ ŞİRKETİ OLMA YOLUNDA İLERLİYORUZ”
Ottenberg “Ürettiğimiz beyaz eşyalar, geçmişte tüketicilerimizi ve onların ihtiyaçlarını ne kadar iyi anladığımızın bir göstergesi. Dijital hizmetler pazarı büyük bir potansiyel sunuyor ve biz her zamankinden daha keskin bir biçimde müşterilerimizin geleceğin bağlantılı çözümlerinden yararlanmasını sağlayacak yollar sunmaya odaklanmalıyız. Bu yüzden sadece mükemmel beyaz eşyalar üreten şirket olmanın değil, aynı zamanda dijital ve kişiselleştirilmiş hizmet sunan bir Donanım+ firmasına dönüşmenin metodik çabası içindeyiz.” Geçtiğimiz yıl BSH, Berlin’de kurulan girişim Kitchen Stories’in yüzde 65’ini satın aldı ve hâlihazırda bu küresel gıda platformunu Home Connect dijital ekosistemine bağlamakta.