Türkiye distribütörlüğünü Temsa İş Makinaları'nın yürüttüğü Volvo Trucks, ağır hizmet tipi tamamen elektrikli 3 yeni aracını 2022’nin ikinci yarısında hizmete sunmaya hazırlanıyor.

Temsa'dan yapılan açıklamaya göre, 2019'da Avrupa’da seri üretimine geçilen ve şehir içi ulaşımda kullanılan Volvo FL Electric ve Volvo FE Electric modelleri sonrasında, Aralık 2020'de Kuzey Amerika'da Volvo VNR Electric modelini satışa sunan Volvo Trucks, 2022'nin ikinci yarısında satışına başlayacağı 3 yeni modeli ile sektörde en geniş elektrikli ürün yelpazesine sahip olacak.

Şirket, orta ve ağır taşımacılıkta 6 farklı elektrikli modeli ile şehir içi ve şehirlerarası taşımacılıkta müşterilerinin ihtiyaçlarına çözüm sunmayı amaçlıyor.

“İKLİM ETKİSİNİN AZALTILMASINA KATKI SAĞLANACAK” 

Eurostat 2018 Mesafeye Göre Kara yolu Yük Taşımacılığı istatistikleri Avrupa'da kara yolu ile taşınan tüm malların yüzde 45'inin 300 km'den daha az bir mesafe kat ettiğini ortaya koyuyor.

Daha yüksek yük kapasitesi ve daha güçlü sürüş özellikleri ile Volvo Trucks, elektrikli yeni kamyonları ile Avrupa karayolu taşımacılığının yaklaşık yüzde 45'ini kapsamayı hedefliyor.

Resmi istatistiklere göre AB'deki toplam CO2 emisyonlarının yaklaşık yüzde 6'sını kara yolu taşımacılığından kaynaklanıyor. Bu girişimle birlikte Volvo Trucks, iklim etkisinin de azaltılmasına katkı sağlayacak. 

“ATTIĞIMIZ EN BÜYÜK ADIM”

Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Volvo Trucks Başkanı Roger Alm, yakın dönemde kamyon taşımacılığında elektrikli araçlara geçilmesi konusunda büyük bir potansiyel olduğunu hatırlattı.

Elektrikli kamyonların 2030 yılına kadar Avrupa'daki satışlarının yarısını oluşturmasını hedeflediklerini belirten Alm, piyasaya sürdükleri bu üç yeni ağır hizmet kamyonunun, bu hedefe ulaşma yolunda attıkları büyük bir adım olduğunu kaydetti.

Küresel bayi ağımız ve servis atölyelerimiz aracılığıyla sunduğumuz bu eksiksiz elektrikli taşımacılık çözümleri, müşterilerimizin başarıları açısından da hayati bir role sahip diyen Alm, sözlerine şöyle devam etti:

“Bu teknoloji hızla gelişiyor ve amacımız aynı zamanda hem pilleri hem de yakıt hücrelerini kullanarak uzun sürüş mesafelerini elektrikli hale getirmek. 2020’li yılların ikinci yarısında yakıt hücreli elektrikli kamyonlar satışına başlamayı hedefliyoruz." açıklamasında bulundu.(AA)