Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, kuru meyve sektörünün 2023 yılı için 3 milyar dolarlık ihracat hedefi belirlediğini söyledi.

"TOPLAM DIŞ SATIMIN YÜZDE 75'İNİ GERÇEKLEŞTİRDİK"

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB)'nden yapılan açıklamaya göre Celep, 2019-2020 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı'ndaki konuşmasında, tarım ülkesi olan Türkiye'nin gıda ihracatı konusundaki stratejisi ile yaşanan kriz şartları altında bile avantaja çevirebildiklerini söyledi.

Sektörde yıllık ihracatın 5 yıldır 1,4 milyar dolar seviyesinde seyrettiğini anımsatan Celep, "2019’da toplam kuru meyve ihracatı miktar bazında 485 bin ton, değerde 1 milyar 416 milyon dolar, 2020 yılında ise miktar bazında 477 bin ton, değer bazında 1 milyar 399 milyon dolar olarak gerçekleşti. Birliğimiz, ülkemizin toplam kuru meyve ihracatının miktar bazında yüzde 75'ini, değer bazında ise yüzde 61'ini gerçekleştirdi." dedi.

Celep, "2020-2021 sezonunda 19 Haziran itibarıyla, 184 bin ton üzüm ihracatı karşılığında 356 milyon dolar gelir elde edildi. Kuru incir dış satımımız ise miktar bazında yüzde 7'lik, değer bazında yüzde 15'lik artışla olumlu bir tablo çizdi. 60 bin ton kuru incir ihracatından 217 milyon dolar kazandık. 82 bin 500 ton kuru kayısı ihracatı karşılığında ihracat gelirimizi yüzde 16 ivmeyle 275 milyon dolara taşıdık." diye konuştu.

"BİRLİK OLMAYI BAŞARMAKTAN BAŞKA ÇARE YOK"

Sağlıklı gıdalara olan talebin ve tüketici beklentilerinin her geçen gün arttığına, rekabetin daha da zorlaştığına dikkat çeken Celep, gerek alıcı pazarlardaki tüketici beklentilerine yanıt verebilmek gerek mevcut pazarları korumak ve yeni pazarlara giriş yapabilmek gerekse Çin, Özbekistan gibi rakip üreticilerle rekabet edebilmek adına birlik olmayı başarmanın önemine vurgu yaptı.

"Dünyanın en büyük üzüm üreticisi ve ihracatçısı olarak üzüm piyasasına alıcıların değil bizlerin yön vereceği, kuru kayısımızın da dünya piyasalarında hak ettiği değeri bulacağı bir sistemi kurabiliriz." değerlendirmesinde bulunan Celep, sektörün 2023 yılı için 3 milyar dolarlık dış satım hedefi belirlediğini söyledi.

Celep, üniversitelerle iş birliği, Ar-Ge, tasarım ve markalaşma gibi birçok aşamada yol katedilmesi durumunda bunu başarabileceklerini sözlerine ekledi. (AA)