İSTANBUL (AA) - Yapay zeka teknolojisine dayalı, doğal dil işleme yeteneğine sahip kişisel asistan Maxi Google Asistan uygulamasına Türkiye İş Bankası entegre edildi. Böylece , 29 Kasım 2018’de kullanıma sunduğu Maxi ile Google Asistan'a entegre olan ilk Türk bankası İş Bankası oldu. Kullanıcılarına, kredi faizi hesaplama, vadeli hesap getirisi hesaplama, en yakın İş Bankası şubesi ve Bankamatik sorgulama, kredi kartına dair genel bilgiler ve kampanyalar da dâhil olmak üzere 500'e yakın konu başlığıyla ilgili sorulara Maxi, Google Asistan yanıt vererek yardımcı oluyor. 
Yapılan açıklamada İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Sezen, yapay zekâ teknolojisine dayalı diyalog bankacılığı üzerinden geleceğin bankacılığının ilerleyeceğini öngördüklerini belirtti.Tasarladıkları hızlı, basit ve kolay çözümlerle kendi iş alanlarını teknolojiyle birleştirdiklerini ve müşterilerinin hayatını kolaylaştırdıklarını belirten Sezen, "3 aya yakın bir süre içerisinde Maxi, 5 milyonu aşkın soruya cevap verdi ve 2 milyon kullanıcıya ulaştı. Maxi, Maximum Mobil ve İş Cep’in ardından Google Asistan içerisinde de kullanıcılarla etkileşime başladı. Bireylerin günlük hayatındaki yeni iletişim araçları, ilerleyen dönemde, ne ise onların içerisinde Maxi, yer alacak." ifadelerini kullandı. 

Türkçe dilinde geçen yılın sonunda hizmet vermeye başlayan Google Asistan uygulamasının; arama yapma, sesli olarak yol tarifi alma, müzik çalma, mesaj ve e-posta gönderme,  hava durumu tahmini, video oynatma ve uçuş bilgisi alma gibi yetenekleri bulunuyor.