Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Burak Önder, sektörün ihracat performansını değerlendirdi. 
Latin Amerika pazarının 2021 ve sonrası için sektör açısından kritik önem arz ettiğini belirten Önder,  sektör ihracatının 2015-2020 yılları arasında yüzde 14 oranında artığına dikkat çekti. Global ölçekte 7’nci büyük ihracatçı olan Türkiye’yi ilk etapta ilk 5’e sokmak için EVSİD’in tüm pazarlama unsurlarını kullanarak sürdürülebilir bir ihracat artışı hedeflediğini aktaran Önder, bunun ilk adımı olarak da Online B2B etkinliklerine ağırlık verdiklerini söyledi. 

LATİN AMERİKA’DA İHRACAY YÜZDE 61 ARTTI

2015-2020 döneminde Latin Amerika ülkelerine ihracatlarının yüzde 61 oranında arttığını belirten Önder, Panama’ya sektör ihracatının son 5 yıllık dönemde yüzde 230, Kolombiya’ya yüzde 120, Ekvator’a ise yüzde 358 oranında artmış durumda olduğunu söyledi. Bu ivmeyi yeni dönemde dijital pazarlamanın da avantajlarını kullanarak sürdürmek istediklerini ifade eden Önder, EVSİD’in sanal ticaret heyetleri ve dijital pazarlama alanında ciddi tecrübe sahibi olduğunu aktardı. 22-26 Şubat tarihleri arasında Latin Amerika ülkeleri ile toplam 5 gün sürecek ikili iş görüşmeleri sonucunda yaklaşık 10 ülkeden potansiyel alıcılarla online ortamda görüşmeler gerçekleştireceklerini de söyleyen Önder, gelen yoğun talep sonucunda etkinlik için belirledikleri 20 kişilik kontenjanı 25’e çıkardıklarını belirtti.