Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Halı Sektör Kurulu Başkanı Salahattin Kaplan,  sektörün yeni yıldaki ihracat hedefinin 3 milyar dolar olduğunu söyledi. Pandemi döneminin halı sektörünü de olumsuz etkilediğini ifade eden Kaplan, bu süreci iyi yönettiklerini belirtti. 
Geçen yıl 2 milyar 604 milyon 648 bin dolar halı ihracatı gerçekleştirdiklerini hatırlatan Kaplan, 2020 yılını hedeflerinin üzerinde bir ihracatla tamamladıklarını ve 2021 yılı içinse 3 milyar dolarlık hedef belirlediklerini vurguladı.
Sektör temsilcilerinin 180'den fazla ülkeye Türk halılarını ulaştırdığını ifade eden Kaplan, halıcıların zorlu süreçlerden başarıyla çıkmasındaki en önemli etkenin çalışmak olduğunu belirtti. Bir ülkeyle sorun yaşamalarının kendilerini  çok etkilemediğine dikkat çeken Kaplan, sorun yaşamaları halinde hep bir alternatif pazarla ilgili çalışmaları olduğunu söyledi. 

TÜRK HALISI ARANAN BİR MARKA OLDU

Türk halıcılarının ürünlerindeki hijyen vurgusu ve hassasiyetinin Türk mallarını ön plana çıkardığını ifade eden Kaplan, halı başarısında pandemi sürecindeki hijyen vurgusunun çok etkili olduğunu belirtti. Türk halısının birçok pazarda aranan marka olduğunu söyleyen Kaplan, pandemi bitse bile insanların kafasında 'Türk malları temizdir, sorun olmaz' algısının benimsendiğini ifade etti.