Deloitte tarafından hazırlanan Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2020 yılında dünya genelinde medya yatırımlarında yüzde 7,4 azalma yaşandı.

Geçen yılın verilerine göre, Türkiye’de 2020 yılında dijital mecralar 7 milyar 528 milyon TL yatırım ile yüzde 39 büyüme kaydetti. 2020 yılında toplam medya yatırımları içinde geleneksel medyanın payı yüzde 46 olurken, dijitaldeki oran ise yüzde 54 olarak kayıtlara geçti.

TOPLAM YATIRIMIN 5 MİLYARI MOBİLE YAPILDI

Türkiye’de dijital medya yatırımlarının platform türüne göre dağılımında, yatırımların yüzde 70’inin mobile yapıldığı görülüyor. 2020 yılında dijital medya yatırımları içerisinde en fazla büyüyen mobil platformlara yapılan yatırım tutarının 5 milyar TL’yi aştığı belirtilirken, mobilde en çok yatırım alan dijital pazarlama reklam formatı ise 2.071 milyon TL ile arama motoru reklamcılığı oldu. 

GELENEKSEL ZAYIFLIYOR, DİJİTAL GÜÇLENİYOR

Dijital medya yatırımlarının ağırlıklı olarak mobil platformlarda gerçekleştiğini belirten dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri’nin CEO’su Gökhan Bülbül, mobilde yükselen eğilimler üzerine değerlendirmede bulundu.

Pandemi süreci ile başlayan dijitalleşme, iş ve özel hayatımızın daha büyük bir parçası haline geldi diyen Bülbül, “Dijital medya yatırımları içinde yüzde 70 payı bulunan mobil platformlarda arama motoru, gösterim bazlı, video ve influencer pazarlama reklam formatları ön planda. 2020 yılında mobil platformlara yapılan 2.071 milyon TL’lik arama motoru yatırımını 1.776 milyon TL ile gösterim bazlı, 1.044 milyon TL ile video formatındaki reklam türleri takip ediyor.” dedi.