Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtladı. “Elektrik malzemeleri üzerine toptan ve perakende satışlarımız oluyor. Artırmak için neler yapabiliriz? E-ticaret sitesi açmayı önerir misiniz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Akbayrak, e-ticarette olmanın artık tercihten öte bir gereksinim olduğunu söyledi.

MARKA ÖN PLANA ÇIKARILMALI

İnternet aramalarında birden fazla firmaya ulaşıldığını ve bu süreçte büyük oranda fiyat rekabetinin ortaya çıktığını söyleyen Akbayrak, fiyat odaklı müşterileri kaçırmama ve arama sonuçlarında karşılarına çıkma konusunda belli aralıklarda fiyat yazmanın avantaj sağladığını belirtti.

İnternet arama motorlarında ürünü değil marka adının yazılması ve müşterinin gelmesi için pazarlama yapıldığını ifade eden Akbayrak, “Her zaman bir numaraya markayı koymalı ve pazarlamayı buna uygun yapmalıyız. Elektrik malzemelerinin çeşitliliği çok yoğun.” dedi.

GÜVEN DUYGUSU OLUŞTURULMALI

Akbayrak, mutlaka e-ticaret sitesinin olması gerektiğine dikkat çekerek yazılabildiği oranda fiyat bilgisinin paylaşılmasının e-ticaret sitesi müşteri trafiği çekmenin rekabet açısından önemli olduğuna vurgu yaptı.

Akbayrak, bu tarz ürün çeşitliliğinin olduğu toptan ve perakende satışların yapılabildiği ürünlerde önce marka inşa etmek ve o markanın içerisinde bu ürünlerin satıldığı güven duygusunu oluşturabilmek gerektiğini belirterek markayı her zaman için ürünün bir adım önünde koştura bilmenin gerekli olduğunu sözlerine ekledi.