Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Yabancı bir markanın Türkiye distribütörüyüz. İlanlarımızda tamamen global reklamları mı kullanmalıyız? Bu konuda ne önerirsiniz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

İMKANLAR İLE DOĞRU ORANTILI

Bu süreci temsilcilerin genelde iyi yönetmeye çalıştığını belirten Akbayrak, özellikle tek bir markanın temsilci olan şirketlerin buna daha çok dikkat ettiğini söyledi.

Akbayrak, “Bu sorunun cevabı gerçekte sizin ne gibi imkanlarınızın olduğu ile doğru orantılı. Eğer imkanınız varsa yani pazarlama iletişimi için bir bütçeniz, finansal gücünüz varsa o sektördeki kendi markanızı mutlaka inşa edin. Sektördeki temsilciliğinizi en fazla eş zamanlı birlikte belki kullanabilirsiniz. Ancak pazarlama iletişiminiz kendi markanız üzerine olsun.” dedi.

KENDİ MARKANIZI KURUN

Böyle bir pazarlama bütçesi yoksa ve önce satışları daha hızlı kapatmak gerekiyorsa bilin ki kredinizden yiyeceksiniz diyen Akbayrak, ancak o zaman temsilcisi olunan global markanın bir Türkiye’de bilinirliği varsa bunun tercih edilebileceğini belirtti.

Akbayrak, “Ancak bilin ki, bu zaman içinde yine değiştirmeniz gereken bir strateji olacak. Bu tamamen sizin bütçeniz ile doğru orantılı. Örneğin, Türkiye’de bilinen bir marka değilse, en baştan sıfırdan inşa edeceksiniz, bırakın kendi markanızı inşa edin. “ dedi.