Koray İnan’ın hazırlayıp sunduğu Satış 4.0 Dünyası programına konuk olan Eren Coaching Academy Kurucusu Ayşe Burcu Eren, NLP ( Neuro Linguistik Programlama) üzerine açıklamalarda bulundu.

NLP’nin tanımını yaparak ve modelleme zinciri olduğunu belirterek söze başlayan Eren, NLP’yi, insanların görme, işitme, koklama ve tatma duyularını ele alan ve yaşam deneyimlerinin nasıl bir dille anlatıldığını, tesadüfi olayların ardında yatan dinamiği uygulayan ve inceleyen bilim dalı olarak açıklıyor. Bu olayların kişinin seçimi doğrultusunda bilinçli olarak programlanması da yine NLP’nin tanımı içerisinde yer alıyor.

PSİKOLOJİ BİLİMİNDEN ETKİLENİYOR

Eren, “Dilbilimci Richard Bandler ve Matematikci John Grinder tarafından 1970'li yıllarda; davranış süreçlerini, bilinçli hale getirmek için yapılan araştırmalar sonucu Amerika'da geliştirilen bir davranış akımı olan NLP,  en çok psikoloji biliminden etkileniyor.” dedi.

NLP SAĞ BEYİN İLE İLGİLENİYOR

Beynin sağ ve sol olmak üzere iki lobdan oluştuğunu ve NLP’nin sadece sağ lob ile ilgilendiğini belirten Eren,  sol beynin sayısal veri zekası olduğunu, sağ beynin ise duygusal zeka olduğunu ifade etti.

Satış pazarlama konusunda sağ beyin ile direkt müşterilerle iletişim kurulduğunda kişilerin daha etkin olduğunu belirten Eren, NLP ile satış eğitimlerinde ‘Müşterinizin sağ beynine nasıl ulaşırsınız?’ sorusu üzerinden faaliyet gösterdiklerini de dile getirdi.

BİR ÜRÜNÜ SATIŞA ÇEVİRMEK İÇİN SAĞ BEYNİ İYİ ÖĞRENMEK GEREKİYOR

Eğer bir ürünü tanıtacak ise ve  ürünün karşı tarafta bir eylemsel ve duygusal karşılığı alınmak isteniyorsa karşı tarafın duygularına ulaşmanın önemini vurgulayan Eren, “Sağ beyinde sadece duygular yok,  başka işlevlerde var. Bütün sanatsal işler, şekiller, renkler ve öğrenmeler her biri aslında sağ beyinde oluyor. Dolayısıyla zihnin işlevleri dediğimizde, buraya nasıl ulaşabilirim ve bunu satışa nasıl çevirebilirim dediğimizde aslında sağ beyni çok iyi öğrenmek gerekiyor.” dedi.

DAVRANIŞLARI DEĞİŞTİRMEK MÜMKÜN 

Dilin nasıl kullanıldığının kişilerin düşünce yapısını da belirlediğini ifade eden Eren, “Kişi eğer dil yapısını değiştirebilir ise duygularını da değiştirir, duygularını değiştiren ise davranışlarını değiştirir. Bu NLP’de Linguistik kavramına denk geliyor.” ifadelerini kullandı.

Satışta müşterinin davranışlarının çok önemli olduğunu dile getiren Eren, “Kişinin nasıl konuştuğu, hangi dili konuştuğu, nasıl bir anlatım içerisinde olduğu gibi konular önemlidir. Bize ürünlü anlatırken veya biz ona ürünü anlatırken beden dili nasıl kullanılır, sözcükler ağzından nasıl çıkıyor bunlar aradaki iletişim için oldukça önemli.” dedi.