Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Ambalaj sektöründeyiz, hedef müşteri datası toplamak için neler yapabiliriz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Her firmanın bir geçmişi olduğunu ve yeni kurulsa bile müşterilerin mutlaka firma bazında bilinmesi gerektiğini söyleyen Akbayrak, bu konuda başarılı olan şirketlerin bölgesel saha ziyaretleri yaparak sağladıklarını belirtti.

PAZARLAMA İLETİŞİMİ YAPMALI

Sektörel anlamda nereye odaklanmamız gerektiğini görmeniz gerekir diyen Akbayrak, “Pazarlama dilinde biz buna ham data diyoruz. Firmanızı ne şekilde ön plana çıkaracağınıza dair bir stratejiyi ortaya koydunuz ve sade bir web sitesi yaptınız. Sitede çok fazla detaya girmeden dijital iletişim pazarlama kullanarak web sitenizi ziyaret edenleri listenize yönlendirebilirsiniz. Daha sonra sosyal medyadan da benzer eşleşmeler yapma imkanınız bulunuyor. “ dedi.

Bu şekilde firmaları tanıyarak talep oluşturma işinin müşterilere bırakıldığını söyleyen Akbayrak, buraya kadarının pazarlama iletişimi olduğunu belirtti.

Akbayrak, buradan sonra müşteri ilişkileri yönetimine geçildiğini söyleyerek bu yöntemle data yönetimi yapılmadığı takdirde potansiyel firmaları telefonla aranarak da data oluşturulmaya çalışabileceğini ancak bu yöntemin daha maliyetli olduğunu ifade etti.