banner1322
x

GELİŞTİRDİĞİ YAZILIM DÜNYA GENELİNDE KULLANILIYOR

Endüstri Radyo’ya konuşan Samsung Türkiye Müşteri Deneyim Danışmanı Gökhan Uğurlu, dünyada 30’dan fazla ülkede kullanılan Türk yazılımı üzerine bilgiler verdi.

Endüstrideara

Tunç Berkman ile 4P+1 programına konuk olan Samsung Türkiye Müşteri Deneyim Danışmanı Gökhan Uğurlu, kariyeri ve çalışma faaliyetleri üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Dijitalleşme üzerine dünya genelinde 50’den fazla projeyi hayata geçiren ve ödüllü bir ‘Zero Training’ uygulaması geliştiren Uğurlu, bu uygulamanın ayrıntılarını şöyle anlatıyor; “1990’lı yılların başında bir yazılım geliştirmeye başladım. Bosch Siemens’in Alman merkezli bir yazılımı vardı ancak bizim ihtiyaçlarımızı karşılamıyordu. Daha henüz bu yazılımın tüm ülkelerde kullanımı konusunda bir plan yoktu. Biz de bir yazılım geliştirdik. O dönemde söylüyordum ‘Bu dünyada kullanılacak’ diye. Proje bitirildiğinde Almanları Türkiye’ye çağırdım ve bunu sundum. Gururla söyleyebilirim ki, Türklerin gerçekleştirdiği bir yazılım bir Alman şirketinde yaklaşık 30 ülkede kullanılıyor.” dedi.

SIFIR EĞİTİMLE ÇAĞRI KARŞILAYABİLME

Uğurlu, sıfır eğitimle çağrıları karşılayabilme amacıyla bu yazılımı geliştirdiklerini söyleyerek eğitimin en güçlü yönünün kişilerin hiçbir eğitim almadan sorunları çözebileceğini çünkü yazılımın yönlendirdiğini belirtti.
Uğurlu, “Bir müşteri telefonla çağrı merkezini aradığında ne sorabileceği konusunda hepsini bir anlamda kayıt altına alıyordu. Müşterinin ne söyleyeceğine kadar hepsini biliyordu. Yaklaşık 6 aylık bir çalışma ile bu yazılımı yaptık ve 1500’ün üzerinde vakaları bir anda simüle etmek durumunda kaldık.” ifadelerini kullandı.

BAYİ AĞI KÜLTÜRÜ DEVAM EDECEK

Türkiye üzerine de bir değerlendirme yapan Uğurlu, yerli markaların çalışmalarından gurur duyduğunu belirterek, Türkiye’nin teknoloji konusunda henüz istenilen seviyede olmaması sebebiyle zor dönemlerden geçtiğini söyledi.

Uğurlu, “Vestel ve Arçelik bence çok başarılı çalışmalar yapıyor. Yurt dışına açılımlarına baktığınız zaman bunu görebiliyorsunuz. Şu bir gerçek ki, Türkiye’de siz bayi ağını geliştirmediğiniz sürece pazar payı almanız mümkün değil. Bu tüketici yapısıyla alakalı. İnsanlar Türkiye’de sadece bir ürünü almıyor tüm ürünleri bayiden alıyor. Dolayısıyla bunun devam edeceğini düşünüyorum.” dedi.

YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını