FARKLI İLLERDEN FİRMALARI NASIL MÜŞTERİ PORTFÖYÜNE KATABİLİRİZ?

Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, şirketlerin mevcut ilişkilerini genişletmek ve farklı illerden müşteri portföyünü arttırmak için neler yapması gerektiğini ST Endüstri Radyoda anlattı.

Endüstrideara

Recep Akbayrak ve Gözde İpek’in hazırlayıp sundukları Şirketler Arası Pazarlama programında farklı illerden firmaları müşteri portföyüne katmak için neler yapılması gerekiyor sorusunu ST Endüstri Radyoda yanıtladı.

Manisa’da faaliyet gösteren bir şirket olarak mevcut müşteri ilişkilerimizi genişletmek ve başka illerden firmaları müşteri portföyümüze katmak için neler yapmamız gerekiyor? 

Manisa’da örneğin 5-10 yıldır faaliyet gösteren bir firma Manisa'da değil İstanbul'da çalışmaya başlamış olsaydı şu an bulunduğundan daha iyi imkanlara sahip olacağı tartışmasız bir gerçek. Kastettiğim şey bir takım dezavantajlarının olması.

İKİ SEÇENEK VAR

Eğer lojistik olarak ürün bazında bir şeyler değişmiyor ise ve yapı değişmeyecekse yani  Manisa'dan İzmir'e satmanın kolaylığıyla İstanbul, Ankara ya da Gaziantep arasında önemli bir fark yoksa bunu tamamen aynı anda Türkiye’ye de açabilir. Ancak başka zorluklar varsa yakın bölgeyi seçerek, komşu illeri de plana dahil edip hareket edilmeli.

Burada iki önemli strateji var; birincisi bayilikler oluşturmak, ikincisi direkt Manisa’dan satış yapmak. Bunun kararını verirken de acele etmemek de yarar var.

HİKAYE: MARKANIZIN VAADİ

Dijital dünyayı ön plana çıkarıp, doğru hedef kitleyi belirleyip, hedef kitle mutlaka sektörel olmalı, daha sonra güçlü bir pazarlama iletişimi oluşturacak bir hikayenin olması gerekiyor. Hikayeden kasıt şu; markanızın vaadi.  Müşteri neden sizi tercih etsin, bunu net bir şekilde ortaya koyduktan sonra sektör sektör iletişim kurulmalı.

Sanki hiç bayi oluşturulmayacak gibi yapın bunu ve  sonra bir talep oluşturmaya çalışın. Bir yandan da tamamen birbirinden bağımsız olarak da  bayi oluşturmak için de tekrar bir pazarlama iletişimi kurulmalı. Buradan da beklentinizi karşılayacak talepler oluşuyor mu buna bir bakarsınız. 

HANGİ KANALDAN GİTMEK DAHA ÖNEMLİ?

Peki bütün bunlara ne kadar para harcayacağım diye düşünürseniz de henüz tek bir kuruş çıkmadan bu stratejileri oluşturmanız gerekiyor. 

Bu kampanya ile müşteri kitlenize benzer bir denek hedef kitlesi oluşturmalısınız. Örneğin İzmir’den, Manisa’dan fatura kestiğiniz firmalar olabilir. Oluşturduğunuz bu dataya bu çalışmalarınızı mail gönderdiniz, Geri dönüşler olduysa dijital dünyada başlatabilir hale geldiniz demektir. Daha sonra dergiler, fuarlara katılım şeklinde imkanlar dahilinde neler yapılabiliyorsa onları yapacaksınız. Günün sonunda da hangi kanaldan gitmenin daha iyi olduğunu göreceksiniz.
 
 

Güncelleme Tarihi: 21 Aralık 2020, 13:06
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını