“ENDÜSTRİ 4.0’A ADIM ATMAK  İSTEYENLER İÇİN ANAHTAR KONUMDAYIZ” “ENDÜSTRİ 4.0’A ADIM ATMAK İSTEYENLER İÇİN ANAHTAR KONUMDAYIZ”

Üretim endüstrisini dönüştüren yapay zeka altyapılı dijital çözümler, uzun bir süredir devam eden bir trend olarak karşımıza çıkıyor. Globalde 260 milyar dolarlık bir iş hacmi olan talebe özel üretim pazarında Türkiye’ye olan ilgi de her geçen gün artış gösteriyor. 

Bu bağlamda Türkiye’nin ilk dijital üretim tedarik platformu Tridi, geçen yıl sipariş hacminde 3 kat büyüme yakalarken, 2022'de ise 5 kat büyüme hedefiyle yılı karşıladı.

"SÜRECİ HIZLANDIRIYOR, HATA ORANINI AZALTIYORUZ"

Konu hakkında görüşlerini paylaşan şirketin Genel Müdürü Çınar Topaloğlu, Türkiye’nin üretim tedarik süreçlerinde dijitalleşmeden yararlanabilecek çok sayıda alanın bulunduğuna dikkat çekti. Topaloğlu, bu noktada tasarımın üretilebilirlik analizlerini yapmaktan fiyat almaya, talebi teknik olarak uygun ve boş kapasiteye sahip üretici ile buluşturmaya kadar birçok sürecin halihazırda manuel olarak sürdüğünü ve bunun da zaman kaybı ve verimsizliğe sebebiyet verdiğini söyledi.

Topaloğlu, platformlarıyla ilgili olarak "Platformumuz sayesinde, endüstriyel üretim pazarında günler, bazen haftalar süren, prototipten seri üretime parça imalatına yönelik teklif alma süreçlerini dakikalar mertebesine indirebiliyoruz. Teknolojik altyapımız ile doğru talepleri uygun üreticiyle buluşturarak hata oranını azaltıyor ve kullanıcılara şeffaf bir bilgi akışı sağlıyoruz." yorumunda bulundu. 

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ÜRETİM DAHA DA ÖNE ÇIKACAK

Gelecek yılda son kullanıcılar, daha fazla üretim süreçlerine müdahale edebilecek. Yıllar önce başlayan söz konusu trend daha da büyüyecek. Son kullanıcıların tasarıma karıştığı ve tasarım fikirlerini verebildiği özelleştirilmiş ürünlere olan talep artacak. 

Tridi’nin 2021 yılı verilerine göre; başta tüketici elektroniği olmak üzere makina imalat ve otomotiv sektörleri prototip üretimi, az adetli özel parça ve yedek parça üretimleri gibi çeşitli alanlarda en çok hizmet alan sektörlerin başında yer aldı. 

"GLOBAL MÜŞTERİLERİMİZİN SİPARİŞLERİYLE BULUŞTURACAĞIZ"

Şirket olarak halihazırda hiçbir yatırıma ihtiyaç duymadan müşterilerinin milyonlarca dolarlık bir makina parkuruna, bir teknolojiye sahip olmasını sağladıklarını belirten Topaloğlu, bilhassa bir üretim parkuruna yatırımı yapıldığı zaman tam dolu kapasitede çalıştırılamayacağı için yaşanacak verimsizliğin de önüne geçmiş olduklarını dile getirdi. 

Global müşterilerin Türkiye’ye kalite konusunda olumlu yaklaşımlarının olduğunu bildiren Topaloğlu, Türkiye'nin otomotiv, savunma sanayi ve tüketici elektroniği gibi sektörlerde çok gelişmiş bir ülke olarak faaliyet gösterdiğini, Türkiye’nin ekonomik statüsünü izleyen Avrupa endüstrisinin genel olarak Bulgaristan, Polonya ve Romanya gibi ülkeleri alternatif olarak belirlediğini ifade etti.

Türkiye’nin de söz konusu ülkelerden biri olacağını sözlerine ekleyen Topaloğlu, "Üretim gücümüzü kullanmamız iyi bir etki yaratsa da katma değere de odaklanmak önemli ve ayrıştırıcı bir rol oynuyor. Buna yönelik 2022 yılı hedefimiz, platformumuza üye olan Türkiye’nin nitelikli üretim partner ağını, global müşterilerimizin siparişleri ile buluşturmak." dedi.