“Her alanda dijitalleşmiş bir Mercedes-Benz Türk” olmak vizyonuyla yeni bir döneme başlayan Mercedes-Benz Türk, dijital dönüşümünün yol haritasını oluşturacak ve gerçekleştirilecek hedefleri belirlemek üzere “Dijital Dönüşüm Ofisi” ekibi oluşturdu.

EKİBİN BAŞINA OYTUN BALIKÇIOĞLU GETİRİLDİ

Ekibin başına "Dijital Dönüşüm Yöneticisi" olarak atanan BusStore Grup Müdürü Oytun Balıkçıoğlu getirildi.

Dönüşüm ve kurulan ekip hakkında değerlendirmelerde bulunan Balıkçıoğlu, dijital teknolojileri kullanarak insanların hayatlarını kolaylaştırdıklarını, dönüşümün artan bir hızla kişilerin hayatının her alanını pozitif açıdan etkilemeyi sürdüreceğini belirtti.

Ekip olarak müşterileri merkeze alan bir yaklaşım içerisinde dijital teknolojileri kullanarak firmanın değer zincirine daha fazla katkı sağlamayı temel hedefleri olduğunu aktaran Balıkçıoğlu, "Ana amaçlarımız olan karlı büyüme ve sürdürülebilirlik hedeflerimizin gerçekleştirilmesinde de destek olmayı hedefliyoruz. Dönüşümün başarılı bir şekilde gerçekleştirilip yaşatılmasında üç temel unsuru önemsiyoruz. Bunların en başında şirketimizin de en değerli varlığı olan insan kaynağımız geliyor. Diğer unsurlarımız ise; süreçlerin etkin yönetimi ve en doğru teknolojinin uygulanmasıdır." diye konuştu.

DİJİTAL TRENDLERİ TAKİP EDEN ÇALIŞANLARDAN KURULDU

Söz konusu ekip, kendi sorumluluklarının yanında dijital trendleri takip eden ve ilgisi olan şirket çalışanlarından oluşturuldu.

Gönüllülük esasında bir araya gelerek takım çalışmasını ve esnek çalışma prensibini benimsemiş olan ekipte, İnsan Kaynakları, Otobüs & Kamyon Ar-Ge, Otobüs & Kamyon Üretim, Controlling - Satın Alma, Bilgi Teknolojileri, Satış & Satış Sonrası Hizmetler ve Pazarlama birimlerinde görev alan toplam 15 kişi yer alıyor.

ŞİRKET BÜNYESİNDE HER ALANA TEMAS EDECEK

Ekip çalışanları, sorumlu oldukları departmanların dijitalleşme ihtiyaçlarının belirlenmesi ve departmanlarının önceliklerine göre dijital dönüşümün uygulanmasında koordinasyon görevini üstleniyorlar.

Tüm bu süreçte birimlerdeki çalışanların da desteğinin alınması amaçlanıyor. Böylece her departmanın ana süreçleri ve alt süreçlerindeki dijitalleşme ihtiyaçları ayrıntılı olarak değerlendirilerek,  dönüşümün firma içerisinde her alana nüfus etmesi sağlanacak.

MEXT VE FRAUNHOFER İLE STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ YAPILIYOR

Öte yandan ekip, bu süreçte en üst seviyede fayda sağlamak amacıyla Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS)'nın teknoloji merkezi MEXT ve Avrupa’nın en büyük uygulamalı bilimler araştırma ve geliştirme organizasyonu Fraunhofer Enstitüsü ile birlikte iş birlikleri gerçekleştiriyor.

Ekip, iş birliği kapsamında MEXT’in tecrübesi, bilgi birikimi ve ekosisteminden yararlanırken, ayrıca Şubat 2021'de Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda merkez ile gerçekleştirilen workshop’ta dijital dönüşüm yol haritasının ana çatısı ve bu süreçteki adımlar tespit edildi, haziran ayında da  işbirliği çerçevesinde firmanın dijital olgunluk seviyesi değerlendirilmeye başlandı. 

TEMMUZDA OTOBÜS OPERASYONU İÇİN ÇALIŞMA YAPILACAK 

Bu doğrultuda 31 Mayıs ve 3 Haziran 2021 tarihleri arasında ilk olarak kamyon operasyonunun destek birimleri de dahil olmak üzere, dijital olgunluğunu tespit etmek için MEXT ve yine MEXT’in ekosistemi içerisinde yer alan ve Avrupa’nın en büyük uygulamalı bilimler araştırma ve geliştirme organizasyonu Fraunhofer Enstitüsü ile ortaklaşa Aksaray Kamyon Fabrikası’nda yoğun bir çalışma yapıldı.

Dijital olgunluk seviyesini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen çalışmada 20'nin üzerindeki birimle yapılan görüşmeler sonucunda temel iş süreçleri değerlendirilerek saha ziyaretlerinde bulunuldu. Benzer çalışma; temmuz ayı içerisinde firmanın otobüs operasyonu için de uygulanacağı bildirildi.