Doğuş Otomotiv, 2017'de temellerini attığı, 2019 ve 2020 yılındaki çalışmalarla ivme kazandırdığı dijital dönüşüm sürecinde, yıl sonuna kadar Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), ERP, Web-Mobil, Makina Öğrenmesi ve Yapay Zeka gibi kategoriler altında yaklaşık 60 projeyi hayata geçirmeyi hedefliyor.

Business Owner – Product Owner iş birliğiyle çalışmalarına devam eden şirket, dijital projelerin takibinin sağlanması ve şeffaflığının artırılması amacına yönelik olarak Power BI raporlama aracını hazırladı.

SÜREÇTE NELER YAPILDI?

Şirket, Dijital Dönüşüm Departmanı'nı kurmasıyla başladığı yolculukta, yapay zeka ve makina öğrenimi kullanımını artırarak tamamen veriye dayalı analitik, değişimleri hızlı algılayıp uyum sağlayan ve yeni dijital iş modelleri geliştirerek uygulayan bir organizasyon olma amacıyla çalışmalarını sürdürüyor.

Sürecin firma bünyesinde tek bir çatı altında ve tek elden yürütülmesi gayesiyle kurulan departman, ilk etapta 2018 yılının başında şirket içinden geniş bir katılımın yanı sıra danışmanlık şirketinin desteğiyle, Doğuş Otomotiv açısından dijitalleşme kavramının tanımını ve kapsamını tespit etti.

2019'DA HIZLANDI, 2020'DE ÖNCÜ ÇALIŞANLARIN YETKİSİ ARTIRILDI

Süreç 2019 yılında "Agile Yazılım" geliştirmeye geçişle beraber ivme kazandı. Bu noktada proje bazlı yazılım yerine, değer odaklı, şeffaf ve esnek, takım çalışmasının ağırlıklı olduğu b,r dönem başladı.

Benzer şekilde 2019'da "Çevik Organizasyon" yapısına geçiş yapan ve bu doğrultuda lider ve öncü rolü için farklı departman ve markalardan 20 Business Owner (Öncü Çalışan) belirleyen firma, Çevik Organizasyon konusunda ikisi İcra Kurulu Toplantısı olmak üzere, birçok toplantı ve workshoplar yaptı.

Birçok dijital projenin tamamlandığı süreci takiben, dönüşümü genele yaymak hedefiyle 2020 yılında Business Owner’larını yetki ve donanım açısından güçlendirdi.

Çalışanların dijital yetkinliklerini artırmak adına program çerçevesinde eğitimler ve seminerler veren firma, veri analitiği çalışmaları ile çevik proje yönetimi çalışmalarını sürdürdü.

ÇALIŞANLARIN BÜYÜK BÖLÜMÜ HAZIR DURUMDA

Dönüşüm sürecine çalışanlarının daha fazla katılmasını amaçlayan firma, bu kapsamda çalışanlarına şirketiçi anket ile dijitalleşme konusundaki fikirlerini sordu.

Anket sonucunda çalışanların yüzde 89,7'sinin "dijitalleşmeye hazır" olduğu, yüzde 94,4'ünün "dijitalleşmeyi bir fırsat" olarak gördüğü ortaya çıktı.

Çalışanların yüzde 53,1’i ise, gerekli eğitim sunulduğu takdirde kendilerini dijitalleşmeye daha yakın hissedeceklerini ifade etti.

DİJİTAL FARKINDALIK ÇALIŞMALARI SÜRDÜRÜLÜYOR

Dijital dönüşümle gelen yeniliklere tüm çalışanların adapte olması ve dijital dünyanın araçlarını kullanabilmeleri amacıyla gelişim programlarına odaklanan firma, 2020'nin başında Microsoft AI Academy iş birliği geliştirdi ve bu kapsamda yapay zeka, veri analitiği, makina öğrenimi gibi konularda interatif ve fiziksel eğitimler ile pandemiyle birlikte online eğitimler sundu.

Eğitimlerin ardından satış sonrası hizmetler, araç, lojistik ve yedek parça ile finans alanlarında projelerini tamamlayan katılımcılar, AI Academy sertifikalarını aldı. 

Şirket bünyesinde eğitim programlarına ve seminerlere devam edileceği belirtiliyor.