GNC Proses, Artırılmış Gerçeklik (AR) alanında sunduğu ürünlere bir yenisini daha ekledi ve “Uzaktan Destek (Remote Assist) Uygulaması”nı kullanıcılarının hizmetine sundu.

Kullanıcılar, hiçbir altyapı kurulumu gerektirmeyen yeni ürünü, web tarayıcı üzerinden Android ve iOS tablet veya akıllı telefonlarından ya da AR gözlükleri ile uygulamayı indirerek kullanabiliyor.

“ÜRETİMDE VERİMLİLİK ARTIYOR, YARATICI FİKİRLER ÇIKIYOR”

GNC Proses Satış Direktörü Gökhan Akdemir, Endüstri 4.0 ve Arttırılmış Gerçeklik (AR) alanındaki uygulamaların sürekli yeni boyutlar kazandığını, üretim süreçlerine dahil olmaya başlayan kavramların bir yandan üretim verimliliğini arttırırken, diğer yandan da yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasına yol açtığını ifade etti.

Firmalar için operasyonlarını daha verimli hale getirmenin ve hataları minimize etmenin yanı sıra sahadaki çalışanların, verilere ve bilgiye en hızlı ve görsel erişim ile ulaşmalarının önemini vurgulayan Akdemir, özellikle Covid-19 pandemisi ile birlikte, teknik servis hizmeti gibi birçok servisin durma noktasına geldiğinin altını çizdi.

“YENİ NORMALDE DAHA FAZLA ÖNEM KAZANACAK”

Söz konusu dönemde makine/donanım üreticileri ve servis sunan firmaların teknik servis ve saha operasyonlarına devam edebilmeleri ve müşterilerine anında hizmet verebilmelerinin yanında fark yaratabilmeleri için “Uzaktan Destek” uygulamalarının ilgi gördüğünü dile getiren Akdemir, “yeni normal”de bu tür uygulamaların daha fazla önem kazanacağına dikkat çekti.

AR teknolojisinin kullanım alanlarından birinin uzaktan destek olduğu kaydeden Akdemir, AR teknolojisinin bakım ve servis hizmetlerini yeniden tanımladığını ifade etti.

“SEYAHAT VE ZAMAN ENGELİNİ ORTADAN KALDIRIYOR”

Verimliliği önemli ölçüde artıran teknoloji ile operasyonların daha hızlı, daha akıllı ve uygun maliyetlerle yönetilebildiğini dile getiren Akdemir, “AR tabanlı uzaktan destek uygulamaları ile uzmanlar, takımları veya müşterileriyle uzak bağlantı ile sahayı yönlendirerek çalışmalarını yürütüyor. AR gözlüğü, akıllı telefon ve tabletler aracılığıyla kullanılan uygulamalar, uzmanların müşterilerine veya saha teknisyenlerine uzaktan erişim ile rehberlik etmesine seyahat ya da zaman engeli olmadan imkan veriyor.” dedi.

“OPERASYONLARIN VERİMLİLİĞİ ARTIYOR”

AR teknolojisi ile uzaktan desteğin bakım ve servis uygulamalarında sunduğu avantajlara değinen Akdemir, saha personeline uzaktan bağlantı ile yönlendirme ve süpervizörlük hizmetinin verilebildiğini ve eşanlı olarak ne yaptığının takibinin sağlandığını böylelikle de direktiflerin doğruluğunun da teyit edilebildiğini söyledi.

Akdemir, sözlerini şöyle tamamladı: “Sahaya veya müşteriye sunulan hizmetin toplam süresi kısaldığı için zaman tasarrufu sağlanıyor, saha veya müşteri ziyareti yapılmadığı içinse servis maliyeti düşüyor. Ek olarak, birden fazla bakımın/servisin gerçekleştirilmesi mümkün hale geliyor ve teknik servis operasyonlarının verimliliği artırıyor.”