Lojistik için lokomotif sektörler arasındaki otomotiv yedek parça taşımacılığı, pandemiden dolayı dış ticaretin yavaşlamasından olumsuz etkilense de, Mars Logistics için mayıs ayının ortasından itibaren eski hacmine kavuştu. 

"2019'A GÖRE İYİ GEÇTİ, HEDEFLERİMİZE ULAŞTIK"

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Mars Logistics Otomotiv Grubu Genel Müdür Yardımcısı Abdülkadir Yanık, otomotiv sektörü özelinde bakıldığında, Covid-19 nedeniyle otomotiv firmalarının yurt içi ve yurt dışı üretimlerini durdurduğunu, fabrikaların tekrar açıldıktan sonra hem pandemi öncesi alınan siparişlerin hem de yeni siparişlerin oluşmasından dolayı piyasada bir talep patlaması yaşandığını dile getirdi. 

Mayıs ayının ortasından itibaren sektörün ivme kazandığına dikkat çeken Yanık, 2020'nin 2019'a göre daha iyi geçtiğini ve hedeflerine ulaştıklarını ifade etti.

"YÜZDE 10'LUK BÜYÜME SAĞLADIK"

Yanık, Milk Run hizmetlerinin yurt dışı otomotiv yedek parça taşımacılığı ile neredeyse paralel ilerlediğini dile getirerek “Milk Run hizmetimizi daha çok, Türkiye’de üretim yapan otomotiv firmalarına sağlıyoruz, bunlar da satış rakamlarıyla paralel ilerliyor. Mayıs ayının ortasından itibaren Milk Run’da da benzer ivme başladı. Kısacası, pandemi sonrası rakamlardan memnunuz.” şeklinde konuştu.

Otomotiv Milk Run hizmetlerinde 2020'de cirosal bazda yüzde 10 civarında bir büyüme sağladıklarını kaydeden Yanık, pazar paylarının öngördükleri gibi yüzde 51 olarak gerçekleştiğini söyledi.

"YÜZDE 60'LIK PAZAR PAYI HEDEFLİYORUZ"

Bünyelerine dahil ettikleri yeni şirketler ile pazar paylarını artıracaklarını ve 2021'de yüzde 55-60 mertebesinde bir pay elde edeceklerini düşündüklerini belirtti.

Halihazırda otomotiv Milk Run’ında 7 firma ile çalıştıklarını aktaran Yanık, 2021'de de mevcut müşterilerini derinleştirmeyi ilk hedef olarak belirlediklerini, ardından da çalışmadıkları firmaların işlerini de alarak daha da büyümeyi öngördüklerini kaydetti.

"MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ AMAÇLIYORUZ"

Devamlı değişme ve gelişme gösteren bir sektörde bulunduklarını işaret eden Yanık, her zaman müşteri memnuniyetini hedef alan bir sistemleri olduğunun altını çizerek sözlerini şöyle tamamladı:

"Müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda inovatif çözümler üretiyoruz ve üretmek mecburiyetindeyiz. Hatta müşteri talep etmese bile, biz mevcut durumu analiz edip, süreçleri nasıl daha iyileştirebiliriz, nasıl daha kısaltabiliriz diye plan yapıp müşterimize önerilerimizi sunuyoruz." ifadelerini kullandı.