Türk Henkel, 7 milyon avroluk yatırımla Ankara’daki Tüketici Markaları Fabrikası’nda önemli bir dönüşüme imza attı. Bu stratejik adım kapsamında, şirket ülkemizdeki Tüketici Markaları üretimini Ankara’daki fabrikasında tek çatı altında birleştirdirdiğini duyurdu. Bu yatırımın akabinde fabrikada daha modern, daha teknolojik ve sürdürülebilir bir üretim altyapısı oluşturulmuş oldu. Almanya’dan tedariği sağlanan yeni makine parkuru sayesinde Gliss ve Blendax gibi markaların üretildiği kozmetik tesisinin üretim kapasitesi yüzde 50 oranında artırılırken, operasyonel süreçlerde de hız ve verimlilik elde edildi. Şirket bu yatırımla birlikte, Ankara’da daha esnek ve çevik bir tedarik zinciri yönetimine geçiş yaptı.
21 MİLYON AVROYU AŞAN YATIRIM YAPTI
Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı ve Henkel Tüketici Markaları Genel Müdürü Güray Yıldız, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı: “Türkiye’deki Tüketici Markaları üretimimizin Ankara Fabrikası’nda tek çatı altında birleştirilmesi, operasyonel verimliliğimizi artırmak ve üretim kabiliyetimizi değişen pazar ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirmek adına aldığımız stratejik bir karar oldu. Bu sayede, uzun vadeli rekabet gücümüzü güvence altına alma yolunda da güçlü bir ilerleme kaydetmiş olduk. Ülkemizde sürdürülebilir bir gelecek için, operasyonlarımızı sadeleştirerek ve üretimi optimize ederek uzun vadeli bir değer yaratmayı hedefliyoruz. Bu stratejik adım, Türkiye’deki varlığımızı güçlendirme kararlılığımızın yanı sıra, yerel pazardaki değişen ihtiyaçlara proaktif çözümler sunma vizyonumuzun da somut bir göstergesi. Bu kapsamda, son beş yılda Ankara’daki tesisimize yaptığımız 21 milyon avroyu aşan yatırım da stratejimizin arkasındaki uzun vadeli bakış açımızı yansıtıyor.”
ORTA DOĞU'DAKİ EN BÜYÜK ÜRETİM TESİSİ
Türk Henkel’in Tüketici Markaları üretiminin merkezi hâline getirdiği Ankara Fabrikası, Henkel’in bu alanda dünyadaki dördüncü, Avrupa’daki ikinci ve Orta Doğu’daki en büyük üretim tesisi konumunda.
OTONOM ÜRETİM SİSTEMLERİ İLE ÜRETİM
Türk Henkel’in Ankara Tüketici Markaları Fabrikası’nda üretim süreçleri otonom üretim sistemleriyle gerçekleştirilmekte. Birbiriyle tam entegre ve otomatikleşmiş hatlar sayesinde hem üretim hızında hem de kalite kontrol süreçlerinde yüksek standartlara erişiliyor. Bu sistemler sayesinde üretim hatlarında hata payı en aza indirilirken, iş güvenliği açısından da riskleri ortadan kaldırılıyor. Bu üretim modeli, Henkel’in dijitalleşme ve sürdürülebilirlik hedeflerine uyumlu olarak şekilleniyor.
“KARBON VERİMLİ LOJİSTİK” İLE YILDA 40 TONDAN FAZLA KARBONDİOKSİT TASARRUFU
Türk Henkel, Ankara Tüketici Markaları Fabrikası’nda yürüttüğü “Karbon Verimli Lojistik” yaklaşımıyla, lojistik süreçlerde karbon salımını azaltan uygulamaları da hayata geçirdi. Bu kapsamda devreye alınan çevre dostu, yüzde 100 elektrikli tırlar ile yapılan taşımalarda, yılda 40,84 ton karbondioksit tasarrufu sağlanıyor.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YOLCULUĞUNDA ÜÇ ÖNEMLİ ÖDÜL
Ankara Tüketici Markaları Fabrikası, yıllık 1.227 MWh elektrik üreten güneş enerjisi santrali ile yaklaşık 500 hanenin yıllık elektrik ihtiyacına denk enerji üretiyor. Tesiste kullanılan tüm ambalaj malzemeleri ise geri dönüştürülebilir özellik taşıyor. Ankara Tüketici Markaları Fabrikası, gerçekleştirdiği sürdürülebilirlik projeleri ile son iki yılda üç önemli ödüle de layık görüldü. Fabrikanın enerji verimliliği projeleri, 2024 yılında Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından ödüllendirilirken, yine geçtiğimiz yıl Temiz Enerji Bakanlığı’ndan ‘Enerji Yönetimi İçgörü Ödülü’ kazanıldı. Böylece Türk Henkel, ülkemizde ve Henkel’in global yapısı içinde bu prestijli ödüle sahip olan ilk şirket olma unvanını elde etti. 2025 yılında ise fabrika, hayata geçirdiği sürdürülebilirlik uygulamaları ile Tedarik Zinciri Mükemmelik Ödülleri MEA 2025 kapsamında ‘Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Ödülü’nün sahibi oldu.