2008 yılında Miroglio Group ortaklığı ile başlayan kurumsal dönüşüm sürecinde, bilgi teknolojilerine önemli yatırımlar yapmaya başlayan İpekyol Group, 35 yıldır Ipekyol, Twist ve Machka markalarıyla kadın hazır giyim sektörünün önde gelen oyuncularından biri olmayı sürdürüyor.

WHATSAPP ROBOTU ŞİRKET KÜLTÜRÜ HALİNE GELDİ

Why You Shouldn't Use WhatsApp for Business | Snapfix

2010 yılında ERP altyapısı ile başlayan ve beklemeden e-ticaret sistemlerine geçiş yapan İpekyol grubun, bugün bütünleşik pazarlama olarak da bilinen omni-channel kabiliyetlerinde sektöründe lider konumda olduğunu söyleyen İpekyol BT ve Lojistik Direktörü Şevket Çelikkanat, şirketin bilişim yatırımlarından birine ilişkin şu bilgileri paylaşıyor:

"Geçen yıl başladığımız dijital olgunluk ölçümü ile belirli başlıklarda bir kontrol sağladık ve eksiklerimizi gördük. Özellikle çalışan başlığında gerekli çalışmaları başlattık. Gerçekleştirdiğimiz yatırımlarla bugün mağazalarımız ve genel merkezimizdeki çalışanlarımız, telefonlarındaki mobil uygulamalar ile giriş-çıkış ve ekip planlaması yapabilir durumdadırlar. Ayrıca, tüm çalışanlarımız, işe başladıkları gün kurumsal Whatsapp robotu ile tanışıyorlar. Sadece Whatsapp kullanarak izin talep edebiliyorlar, anlık raporlara ulaşabiliyorlar, masraf onaylarını verebiliyorlar ve benzeri sayısız uygulamaya erişebiliyorlar. Geleneksel e-posta ve benzeri araçlarla sadece beyaz yaka çalışanlarımıza ulaşabilirken, artık tüm çalışanlarımıza Whatsapp aracılığıyla güvenli şekilde erişebiliyoruz. Geliştirdiğimiz panel ile tüm duyurular anlık olarak çalışanlarımıza iletiliyor. Son olarak, olası doğal afetlerde anlık olarak ilgili bölgedeki tüm çalışanlara Whatsapp ile ulaşıp durumlarını teyit edeceğimiz bir uygulama da geliştirdik."

Sanayi ve Teknoloji Bakanı'ndan Yeni Teknoloji Merkezine Destek Sanayi ve Teknoloji Bakanı'ndan Yeni Teknoloji Merkezine Destek

İpekyol'un yapay zekayı operasyonlarına ve şirket kültürüne entegre etmesine ilişkin de konuşan Çelikkanat, kreatif ekiplerinin zaten tasarım sürecini hızlandırmak için MidJourney gibi uygulamaları kullandığını ve ChatGPT gibi araçların, bilgi teknoloji ekipleri tarafından yoğun olarak kullanıldığını söyleyerek şöyle devam etti:

"Ancak, kurumsal olarak ilk deneyimimizi bahsettiğimiz Whatsapp robot üzerinde gerçekleştirdik. Burada, Insan Kaynakları birimine yöneltilen soruları geleneksel sıkça sorulan sorular mantığından çıkardık. Çalışanlar Whatsapp menüsünden serbest metin olarak istedikleri IK sorusunu iletiyorlar, ChatGPT veritabanına eklediğimiz tüm IK dokümanlarını okuyarak yanıtı bulup otomatik olarak gönderiyor. Bu temel uygulama dahi çok başarılı oldu. 
Elbette, iş ortaklarımız aracılığıyla on yıldan fazla süredir kullandığımız optimizasyon odaklı çözümlerimiz zaten mevcuttu. İlk dağıtım, yeniden tedarik, indirim optimizasyonu gibi çözümler artık süregelen alıştığımız katma değerli işlerimiz arasında. Ayrıca, yapay zeka gelişimi hakkında farkındalık yaratmak amacıyla tüm yöneticilerimizin katılımı ile Oya Geron ile bir günlük değerli bir çalışma gerçekleştirdik. Bunlar devam edecek ve yeni fikirler geldikçe bilgi teknolojilerine uygulamaya alacağız."

YENİ PROJENİN BU YIL BİTMESİ BEKLENİYOR

Find 2021527 13541381

"İpekyol’u rakiplerinden ayıran ve sektöründe ilk niteliği taşıyan bir teknoloji yatırımı mevcut mu?" diye sorduğumuz Çelikkanat, soruyu şöyle cevaplıyor:

"İpekyol’un en büyük artısı, kullandığı ERP, e-ticaret ve pazar yeri altyapılarını birleştirerek oluşturduğu omni-channel sipariş yönetim platformudur. 
Mağazamıza gelen bir müşteri, o anda bulunmayan bir ürünü sipariş edip başka bir ildeki mağazamızdan doğrudan adresine teslim alabilir; e-ticaret aracılığıyla tüm mağazalarımızın stoklarını satabilir ve online ve pazar yerlerine aynı anda depomuzdaki tüm stokları paylaşabilir durumdayız. 
Mağazalarımızdaki tüm satış danışmanlarımızda birer el terminali bulunmakta ve e-ticaret siparişlerini tek tuşla toplayıp otomatik olarak sevkedebiliyorlar. Bu sistemi yaklaşık 12 yıl önce sektörde ilk biz geliştirdik, adım adım iyileştirdik ve rakipsiz olduğumuzu söyleyebiliriz. 
Şimdilerde bu sisteme aklımızdaki son yetenekleri ekliyoruz. Adını Omni Ultra koyduğumuz bu projeyi yıl sonuna kadar tamamladığımızda, tüm stoklar tüm kanallardan müşterilere ulaşabilir hale gelecek. Bu projeyi, Teknopark kapsamında kurduğumuz Ipekyol Teknoloji firmamızda tamamlayarak ticari bir ürün haline de getirmiş olacağız."

ÜRÜN YAŞAM DÖNGÜSÜ YATIRIMI GÜNDEMDE

Yakın ve uzak vadede hayata geçirilmesi planlanan yeni teknoloji yatırımlarına ilişkin de bilgiler paylaşan Çelikkanat, sözlerini şöyle tamamlıyor:

"Tedarik zinciri yönetimini iyileştirmek adına Ürün Yaşam Döngüsü (PLM) gibi yatırımlar planlıyoruz. Ayrıca yurt dışı operasyonlarımız büyüdüğü için global iş çözümlerine yatırımlar yapmaya başlıyoruz."

Editör: Ayşete Yavaş