Uluslararası Robotik Federasyonu (IFR), aynı zamanda Kore Robotik Endüstrisi Derneği (KAR) üyesi olan Bigwave Robotics CEO'su Minkyo Kim'in dünyada teknolojinin ve robotik sektörünün önde gelen pazarlarından olan Güney Kore pazarında ilk 5 trendi incelediği yazısına yer verdi.

ANA ÜRETİM SEKTÖRLERİNDE İLK 5'TE YER ALIYOR

G. Kore, otomotiv, yarı iletken, elektronik, makina ve kimyasallar dahil olmak üzere tüm ana üretim sektörlerinde "İlk 5" üretim merkezi olarak konumlanıyor.

Bu güçlü üretim temelinden gelen talep, Kore'nin robotikte lider bir oyuncu olmasını ve robot yoğunluğunda sürekli olarak ilk 2'de yer almasını sağladı.

Kore pazarının büyüklüğü, bu pazarı küresel robot şirketleri için de son derece cazip ve çekici bir pazar haline getirdi.

Böylesine güçlü bir temele rağmen, Koreli üreticiler şimdiye kadar sadece küresel pazarda değil, aynı zamanda iç pazarda da çok zayıf bir varlığa sahipti.

Ancak son zamanlarda bu şirketler büyük bir dönüşüm geçirdiler ve bugün küresel pazarda ilgi odağı oldular.

Pazarda ortaya çıkan 5 önemli trend şu şekilde sıralanıyor:

1- Büyük işletmeler, gelecekte ekonomik büyümenin motoru olacak robotiklere odaklanmaya başladı

Geçmiş dönemlerde, ülkedeki en aktif robot üreticileri KOBİ'lerdi. Fakat günümüzde Samsung, LG, Hyundai, Doosan, Hanwha ve KT gibi büyük firmalar, sektörün büyüme potansiyeline dikkat çekerek gelecekte büyümenin lokomotiflerinden olacak robotik işine odaklanacaklarını duyurdu.

2- Start-up ekosistemi, artan yurt içi başarı öyküleriyle çeşitlilik kazanıyor

Ülkede; özgün ekipman üreticisi (OEM) ve servis sağlayıcı olmak üzere iki temel tip robotik girişim bulunuyor. Söz konusu girişimler/start-up'lar, gerek müşterilerin gerekse sermaye piyasalarının artan ilgisiyle hızla büyüyor.

Örnek olarak, kolaboratif robot üreticisi Rainbow Robotics, geçtiğimiz Şubat ayında Kore Borsası'nda başarılı bir şekilde halka açılarak potansiyelini kanıtlayan yerli bir OEM girişimi olarak dikkati çekiyor. Şirketin 2020 yılındaki gelirleri sadece 5,4 milyar KRW iken, borsaya kote olduktan sonra 500 milyar KRW'nin üzerinde bir değere ulaştı ve halihazırda pazarda ilgi odağı durumunda bulunuyor.

Hizmet sağlayıcılar ise, mevcut iş operasyonlarına yenilik getirmek için robotları kullanan girişimlerdir. Söz konusu girişimlere örnek firmalar; barista robotu ile ünlü Lounge X ve tavuk kızartma robotları ile ünlenen Robert Chicken ve DDeck gibi gıda teknolojisi firmaları olarak karşımıza çıkıyor.

3- KOBİ'ler tarafından üretilen uygulamalarda önemli bir sıçrama var

Ülkedeki robotlar üretim alanında ağırlıkla büyük ve orta ölçekli işletmeler tarafından kullanılıyordu.

Ancak günümüzde, üretim sektöründeki KOBİ'ler, daha kullanıcı dostu ve maliyet açısından rekabetçi hale geldikleri için robotik çözümler uygulamayı tercih ediyorlar.

Yakın geçmişte bir yarı iletken ekipman tedarikçisi, 77 adet yerli cobot kurdu ve sonuç olarak verimliliğini yüzde 50 oranında artırdı.

Geçmişte, yalnızca büyük işletmeler bu ölçekte robotlara yatırım yaparak kullanabiliyordu. Bu nedenle erişilebilirlikteki bu artış, endüstri için bir dönüm noktası olabilir.

4- Kore robotik endüstrisinde yaratıcılık: Hizmet sektöründeki benzersiz uygulamalar

Kore halkının yaratıcılığı, dünyayı sadece K-Pop aracılığıyla değil, aynı zamanda yenilikçi robotik uygulamalarla da ele geçiriyor.

Örneğin ülkede en sevilen, tercih eden yiyecekler arasında olan kızarmış tavuk, gıda teknoloji girişimleri tarafından geliştirilen tavuk kızartma robotu çözümleriyle hızla büyüyor.

Bu tür örnekler pazarlama taktiklerinden ziyade, verimliliği artırmak için gerçek iş operasyonlarında uygulanıyor.

Yaratıcılığın ve teknolojinin hayata geçirilmesi, bu tür uygulamaların birçok alanda hızla geliştirildiği anlamına geliyor.

5- Kore robotlarının güçlü ve güvenilir ortağı: Kore hükümetinin desteği

Ülkedeki yerli robotik ekosisteminde gözle görülen bir ivme olmasına karşın, Koreli robotların küresel düzeyde rekabet edebilmeleri için gidecek daha uzun bir yolunun bulunduğu belirtiliyor.

Kore hükümeti, sistematik destek vermek amacıyla yerli robotik endüstrisinin gelişimini ve dağıtımını denetleyen Kore Robot Endüstrisi İlerleme Enstitüsü (KIRIA) ve Kore Robotik Endüstrisi Derneği (KAR) gibi kurumları hayata geçirdi.

Bu kurumlar ayrıca, Ar-Ge desteklerinden ülkede ihracat yapan firmaların küresel pazarlarda desteklenmesine kadar birçok katkı ve teşvik ile yerli firmaları destekliyor.

Böylece yeni uygulama örnekleri de firmaların risk almasına izin veren geniş devlet destekleri sayesinde gün yüzüne çıkmayı başardı.