Hid-Tek Proje ve Pazarlama Sorumlusu Tunay Sevinç, yerli gripper (tutucu) üreten tek firma olmalarından dolayı pandemide gripper satışlarında gözle görülür bir artış yaşandığını söyledi.

“PANDEMİ SÜRECİNDE ZORLANMADIK”

Endüstriyel Otomasyon Sanayicileri Derneği (ENOSAD) ve ST Endüstri Medya bünyesindeki ST Endüstri Radyo iş birliğiyle gerçekleştirilen “Türk Sanayisini Geleceğe Hazırlıyoruz” webinarı kapsamında firmalarının çalışmalarını ve 2020 yılı faaliyetlerini anlatan Sevinç, yerli üretim yapmalarından dolayı pandeminin ilk döneminde zorluk yaşamadıklarının altını çizdi.

“AR-GE YAPTIK, ÜÇ FARKLI ÜRÜN GELİŞTİRDİK”

Bu süreçte maske makinası imalatı yapanlara gripper tarzı pnömatik ürünler tedarik ettiklerini kaydeden Sevinç, “İthalatın ve ihracatın aksadığı hatta durduğu dönemde herkes kendi içine kapandı. İthal ürünler ülkemize gelemediği için, yerli gripper üreten tek firma olmamız dolayısıyla, bu süreçte hiç satmadığımız kadar gripper satışı gerçekleştirdik. Bu şekilde olmasını istemezdik, ancak yerli üretimin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Hatta Ar-Ge yaparak 2-3 farklı ürün geliştirdik.” 

“SIFIR STOK TUTTURUYORUZ”

Sundukları en önemli avantajlarından birinin müşterilerine sıfır stok tutturmak olduğunu aktaran Sevinç, “Hazır bir makina, 5 setlik bir makina yapacaksa bize siparişini set olarak veriyor. Giden malzeme vb. toplandıktan sonra hiç malzeme artışı olmadan onlara sıfır stok tutturuyoruz. Bu da firma olarak en büyük artılarımızdan biri.” dedi.

“GELİŞİM, TEK TARAFLI OLMAMALIDIR”

Ar-Ge merkezleriyle ilgili bilgiler veren Sevinç, ürettiğimiz ürünlerle ilgili dikey ve yatay ömür testleri, doğrusallık ve sürtünme kontrolü, ISO 10099 sızdırmazlık testleri, kuvvet ölçüm testleri, lineer modül testleri, servo ve step motor testlerini kendi bünyelerinde gerçekleştirebildiklerini, ayrıca söz konusu testleri basılı ve dijital prototip arşivi olarak da sakladıklarını belirtti. 

Sevinç, yerli üretimin vazgeçilmez koşulunu ise şu şekilde açıkladı:

“Yerli üretim yapan bir firmanın öncelikle ürünün ömür testini ve denemelerini iyi bir şekilde yapıp müşterilerine sunması gerekir. Üreticiyi geliştiren en önemli etkenlerden birinin müşteri olduğunun bilincindeyiz. Müşterilerimizden gelen geri dönüşler ve talepleri benimseyip yeni ürünler geliştiriyoruz. Dolayısıyla bu durumda sizi yatırıma ve gelişmeye zorluyor. Üretmek için de bir yola girdiğinizde, yerinizde sayma lüksünüz yok. Sürekli konjonktür ve piyasayı yakında takip etmeniz gerekir. Eğer biz de dinamiklerimizi sürekli güncellemeyip 10 yıl önceki vizyonumuzla devam etseydik, bugün ayakta kalamazdık. Kendinize çok iyi iş ortakları seçmelisiniz. Kendinizi geliştirmenin yanı sıra tedarikçinizi de yatırıma ve gelişime zorlamalısınız. Gelişimin tek taraflı olmadığını düşünüyoruz.”

Sevinç, Winman markalarını global hale getirmek için çalıştıklarını da sözlerine ekledi.