Daikin Türkiye mühendisleri, yaklaşık 1 yıllık çalışmanın sonucunda yerli üretim AGV’nin prototipini tamamladı. 

Yerli üretim AGV’leri hakkında bilgiler veren Daikin Türkiye Mühendislik Departman Müdürü Zafer Bayazıtoğlu, “Made in Daikin Türkiye” olması hedefiyle çıktıkları bu yolda ilk hedeflerine ulaştıklarını, aracı kendi fabrikalarında kullanacaklarını belirtiyor.

Bayazıtoğlu, bundan sonraki süreç ile ilgili de “Yeni AGV tasarımını, Daikin’in dünyadaki diğer fabrikaları ile paylaşıp şirketimize katkı sağlamak hedefindeyiz.” ifadelerini kullanıyor. 

Zafer Bey, AGV aracı geliştirme fikri nasıl ortaya çıktı? Pazardaki ihtiyaçlar mı sizi buna yönlendirdi? Neden AGV yatırımı yapmak, dışarıdan bir mühendislik firmasıyla çalışmak yerine kendi bünyenizde geliştirmeyi tercih ettiniz?

Daikin Türkiye fabrikamızda kullanılan AGV’lerin, değişen taleplerimize hızlı cevap verebilmesi ve geliştirilebilir, sürdürülebilir olması açısından tam anlamıyla “Made in Daikin Türkiye” olmasını hedefledik. Bir mühendislik firması ile çalışıldığı takdirde taleplerimize istenilen süre ve maliyet konularında geri dönüş alamadığımız için, Daikin mühendisleri ile birlikte projeyi hayata geçirdik.

Ürününüzün Ar-Ge çalışmalarıyla ilgili bilgi verebilir misiniz? (Proje-ürün geliştirme süreci ne kadar sürdü, bu süreçte neler yaptınız, özellikle hangi konularda zorlandınız? Bu konuda ekibiniz nasıl bir çalışma yaptı, nasıl bir iş birliği yaptınız?) 

Inhouse AGV proje fikri oluşumundan sonraki ilk aşamada, Daikin Türkiye’nin ihtiyaçlarını belirleyip, gelecekteki potansiyel gereksinimleri de öngörerek ürün/parça seçimlerine başladık. Birçok firma ile görüşüp, literatür araştırmasının ardından araştırmalarımızı tamamladık ve nihai donanımlarımıza karar verdik. Donanımların nasıl kullanılacağını ve entegrasyonları konusunda bilgi birikimimizi arttırdık.

KANTEC, AMERİKA’DA TAVUK KELEBEĞİ TANITTI KANTEC, AMERİKA’DA TAVUK KELEBEĞİ TANITTI

Aynı zamanda paralel olarak ilerleyen AGV’nin mekanik tasarımı konusunda yetkinliğimizi geliştirdik ve bu aşamayı da başarıyla tamamladık. Bu süreçler Daikin Türkiye mühendislik ekibini zorladığını aşamalar olarak söylenebilir. Tüm dünyayı etkileyen özellikle elektronik parça tedarikleri de bu süreçte aşılması gereken bir zorluk olarak karşımıza çıkmıştı. Ekibimizin her üyesi, her aşamada birbiri ile iletişim halinde olduğu için iş birliği üst düzeyde gerçekleşti. Toplam proje süreci ise yaklaşık 1 yıl oldu.

Aracınızın teknik özellikleri nelerdir? Emniyet standartlarına uygunluğu ve bu anlamda güvenlik noktasında sunduklarını paylaşır mısınız?

Daikin Türkiye Inhouse AGV’mizde; iki adet 24V 200W’lık DC fırçasız motor kullanılmıştır. Çekici tip bir AGV’dir ve 1.5 ton yük çekebilecek kapasitededir. Maksimum hızı ise 0,75m/sn’dir. Kullanılan yeni batarya teknolojisi ve temassız şarj özellikleri ile herhangi bir akü değişimine ihtiyaç bulunmamaktadır ve kapasitesi 24V 80Ah’dır. Inhouse AGV’miz; Endüstri 4.0 uygulamaları için tam uyumludur, SQL tablolarına veri gönderip, veri alabilmekte ve bu sayede trafik kontrolünü sağlayabilmektedir. AGV’lerin yol takibini tamamen endüstriyel bir kamera yapmaktadır. Üstünde bulunan 7” dokunmatik HMI ekranı ile birlikte kullanıcıya ihtiyacı olduğu bütün bilgiyi sunmaktadır. 

Üzerinde bulunan LED aydınlatma ile, kullanıcıya görsel ve sesli olarak bilgi vermektedir. Kullanılan bütün ekipmanlar endüstriyel ekipmanlardan oluşmaktadır. Dolayısıyla, elektriksel topraklama, donanım güvenliği ve yapılan kablolamalar ile Daikin standartlarına uygun bir AGV üretildi. Daikin Türkiye Inhouse AGV’de kullanılan üst düzey alan tarayıcı sensörü ile potansiyel çarpışmaların tamamen önüne geçilip Ce seviyesinde bir güvenlik donanımına sahiptir.

AGV aracınız ile ilgili hedeflerinizi öğrenebilir miyiz? 

Daikin Türkiye’nin, yeni dizayn AGV tasarımını ticari olarak kullanma gibi bir hedefi bulunmamaktadır. Yeni AGV tasarımını Daikin’in dünyadaki diğer fabrikaları ile paylaşıp şirketimize katkı sağlamak hedefindeyiz.