ABB’nin yeni Kondisyon Bazlı Bakım (CBM) servis hizmeti, robot kullanıcılarının verimliliklerini optimize edebilmeleri ve arıza süresini en aza indirebilmeleri amacıyla gerçek zamanlı operasyonel verilere dayalı olarak tek veya robot filoları için önleyici bir bakım programı oluşturmasına olanak tanıyor.

GERÇEK ZAMANLI VERİLERİ KULLANIYOR

CBM, robotun yaptığı işi, hızı, hızlanmasını ve dişli kutusunun aşınması da dahil olmak üzere performansı etkileyebilecek olası sorunları belirlemeye yardımcı olmak için, robot operasyonları ile ilgili gerçek zamanlı verileri kullanıyor.

Söz konusu değişkenler, olası bir arıza veya arızanın olasılığını ve zaman çerçevesini hesaplayabilmek adına, firmanın dünya genelindeki robot veritabanındaki diğer robotlarla karşılaştırılıyor.

Büyük robot filolarına sahip müşterileri hedefleyen CBM aracı, etkilenen parçaların onarımını veya değiştirilmesini içeren düzeltici bir eylemin gerekip gerekmediğini önerebiliyor.

Hangi parçaların ne zaman arızalanacağını belirleyerek, yedek parçalar satın alınabilir ve stokta tutmak zorunda kalmadan hazırlanabilir, bu da kullanıcıların bütçelerini planlamalarına yardımcı oluyor ve gerektiğinde işi yürütmek için tüm olası kaynakların mevcut olabilmesini sağlıyor.

ERKEN ARIZA OLASILIĞINI AZALTIYOR, ÇALIŞMA ÖMRÜNÜ ARTIRIYOR

Geçmişte, kullanıcılar için dişli kutuları gibi önemli parçaların aşınıp aşınmadığını veya değiştirilmesi gerekip gerekmediğini belirlemek zordu.

Bu, sorunların bir arızaya kadar teşhis edilemediği veya ihtiyaç duyulduğunda mevcut olmadığı veya parçaların gereksiz yere satın alındığı ve robot arızalandığında üretimin durması anlamına geliyordu.

Yeni CBM aracı, müşterilerin robotlarını iyi çalışır durumda tutmalarına ve performansını en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olabilmek için, performansa dayalı bir önleyici bakım çizelgesi oluşturmak için ihtiyaç duydukları tüm gereken bilgileri sağlıyor.

İzleme ayrıca, erken arıza olasılığını en aza indiriyor ve Arızalar Arasındaki Ortalama Süre (MTBF) oranını uzatarak robotun çalışma ömrünü artırıyor.

Müşterilerin hangi önleyici tedbirleri alacaklarına karar vermelerine yardımcı olmak için, robot için seri numarası, özet tablosu, veri analizi, bireysel bakım önerileri, sonuçlar ve sistemin derecelendirmesini içeren bir rapor sunulur. Müşteri, bu verileri kullanarak, gerekirse ABB'nin yardımıyla uygun bir bakım programı tasarlayabilir.

"ÜRETİM VERİMLİLİKLERİNİ OPTİMİZE EDEBİLECEKLER"

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan ABB Robotik Ürün Yönetimi Başkanı Antti Matinlauri, "Kondisyon bazlı bakım servisi hizmetimiz, bakım ve onarım programları etrafında daha fazla öngörülebilirlik sağlayarak, müşterilerin kurulu robotlarından en iyi şekilde yararlanmasını sağlar. Müşterilerimiz, artık bir arızayı gidermek için yedek parça temininde meydana gelen hatalardan veya gecikmelerden kaynaklanan beklenmedik arıza sürelerini ortadan kaldırarak üretim verimliliklerini optimize edebilir. Kullanıcılar ayrıca, örneğin bir robot üretim hattındaki diğer robotlara kıyasla aşırı kullanılıyorlarsa veya ağır yükler robotun kendi önerilen tasarım parametrelerinin dışında çalışmasına neden oluyorsa, hangi robotların komponent arızası riskinin artmış olabileceğini tam olarak anlayabilecekler." ifadelerini kullandı.

Söz konusu hizmet, müşterilerin robotlarından daha fazla yararlanmasına destek vermek için firmanın sunduğu en yeni servis paketi olup; firmanın kapsamlı servis hizmetleri, kurulum ve devreye alma, onarım ve değiştirmeler, yedek parçalar ve sarf malzemelerinden, robot bakım paketlerine kadar birçok alanı barındırıyor.