TEKSÜT ERP SİSTEMLERİYLE VERİMLİLİĞİNİ ARTIRIYOR

Teksüt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Özmen, “Hammaddenin en verimli şekilde kullanımı bizim sektörümüzde çok önemli. Teksüt olarak ERP sistemini bu kapsamda kullanıyor ve süreçlerimizi her gün geliştirmeye çalışıyoruz.” dedi.

TEKSÜT ERP SİSTEMLERİYLE VERİMLİLİĞİNİ ARTIRIYOR
Endüstrideara

Balıkesir’in Gönen ilçesinde bulunan 27 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 80 bin metrekare üzerine kurulu modern fabrikasında üretimini sürdüren süt ve süt ürünleri kuruluşu Teksüt, günde 600 ton süt işlerken, 8 kategoride 40’ı aşkın süt ve süt ürünü üretiyor. Teknolojinin sadece üretimde değil, kalite kontrol, araştırma -geliştirme, ürün geliştirme aşamalarında da önem kazandığını kaydeden Mert Özmen, 2022 yılında birkaç alanda yeni yatırımlarının olacağını kaydederek “İlk kategoride maliyet avantajı sağlayabilecek ve enerji tasarrufunu artıracak yatırımlarımız önceliğimiz olacak. Ürün geliştirme konusunda hem Kaşar Peynir hem de UHT Süt gruplarımızda yatırımlarımıza devam edeceğiz” dedi. 

Mert Bey, kısaca Teksüt’ün yapılanmasını anlatmanızı rica ediyoruz. 

Türkiye’nin en büyük süt ve süt ürünleri kuruluşlarından biri olan Teksüt, 1956 yılında Balıkesir’in Gönen ilçesinde Recep Arınık tarafından kuruldu. Teksüt olarak müşterilerimize daha iyi ve kaliteli hizmet sunmak için çalışmalarımızı 65 yıldır ara vermeden sürdürüyoruz ve kuruluş tarihi itibarıyla Türkiye’nin en köklü süt ürünleri kuruluşuyuz. Teksüt kalite ve lezzetlerini hem yurtiçinde hem de yurtdışında müşterilerimize ulaştırmak onların beğenilerini kazanmak ve sürdürmek en büyük hedeflerimiz içerisinde yer alıyor. Ürün gamımıza yeni lezzetler katarak ilerlemeye devam ediyoruz. 

Üretimimizi, Balıkesir’in Gönen ilçesinde bulunan 27 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 80 bin metrekare üzerine kurulu modern fabrikamızda sürdürüyoruz. Bugün günde 600 ton süt işliyoruz, 8 kategoride 40’ı aşkın süt ve süt ürünü üretiyoruz, ayrıca 4 kıtada 25 ülkeye ihracatımız var. 

Firmamız bugün sadece süt sektörü açısından değil, genel Türk gıda endüstrisi açısından da ülkemizin en büyük kuruluşlarından biri. İSO 500 araştırmasına göre de Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları içinde 410’uncu sıradayız. Süt ve süt ürünleri kuruluşları arasında da ilk 5 firma arasında bulunuyoruz. Beyaz ve kaşar peynirinden krem ve süzme peynire; labne, kaymak, tereyağı, yoğurt ve ayrandan Mihaliç, Çecil, Dil, Misket, Çubuk gibi peynirlere dek çok geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. 8 kategoride 40’ı aşkın ürün üretiyoruz. İstanbul Avrupa, İstanbul Anadolu, Ankara, Bursa ve İzmir’de Bölge Müdürlüklerimiz var.

İş gündeminizi öğrenebilir miyiz? 2021 yılını nasıl tamamladınız, değerlendirir misiniz? 2022 yılı için varsa yeni yatırım planlarınızı ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

2020 yılında başlayan pandemi süreci birçok üretici şirket gibi bizim de planlamamıza etki etti. Başlangıçta perakende noktalarında yoğun  talep artışı  yaşarken restoran ve oteller kapandığı için ev dışı tüketimi kategorisi önemli düşüş gösterdi. Üretim ve tedarik planlamalarını yeniden düzenledik. Halihazırda uyguladığımız en üst seviyedeki hijyen kurallarını, TSE’nin belirlediği pandemi koşullarına göre düzenleyerek, yeni kriterlerle uyumlu hale getirdik. Türk Standartları Enstitüsü tarafından gerçekleştirilen denetim ve kontroller sonucunda "Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi" almaya hak kazandık. 2020 yılında ciromuzu  725 milyon TL seviyesine taşıdık. Portföyümüze meyveli süt ve Cheddarlı Krem Peyniri, yöresel peynirler kategorisine Mihaliç, Çeçil, Otlu peynirden sonra Antep Peynir’ini de ekledik. Ürünlerimizin daha çok perakende noktasında bulunabilir olmasına ve markamızın daha çok tercih edilmesine odaklandık. Artık daha çok perakende noktasında bulunabilir bir marka pozisyonundayız. Yurtiçi satışları bizim için önemli bir gösterge. Bu konuda da çok yoğun çalışmalarımız var.  Ege ve Akdeniz bölgesindeki müşterilerine daha iyi hizmet sunabilmek amacıyla İzmir Bölge Müdürlüğü’nü devreye soktuk. 2022 yılında birkaç alanda yeni yatırımlarımız olacak. İlk kategoride maliyet avantajı sağlayabilecek ve enerji tasarrufunu artıracak yatırımlarımız önceliğimiz olacak. Ürün geliştirme konusunda hem Kaşar Peynir hem de UHT Süt gruplarımızda yatırımlarımıza devam edeceğiz. 

Yeni üretim hattı, Ar-Ge, tesis ya da teknoloji yatırımı kararı nasıl veriliyor? Yakın dönemde ne tür bir yatırıma imza attınız? Sonuçlarını anlatır mısınız?

Araştırma ve geliştirme süreçleri her sektörde olduğu gibi bizim için de çok önemli. Müşterilerimize karşı sorumluluklarımız var. Onlara kaliteli ve sağlıklı ürünler sunmak zorundayız. Bu kapsamda gelişen teknolojiler ışığında kalite süreçlerimize olumlu katkı sağlayacak gelişmeleri gündemimize alıyoruz. Bunun yanı sıra yeni tat ve lezzetler sunmak gibi de bir çabamız var. Müşterilerimizin beklentileri, değişim gösteren alışkanlıkları bizleri yönlendirebiliyor. Bugün sevilerek tüketilen Teksüt Süzme Peynir,  trendleri ve müşterilerimizin beklentilerini ve geri dönüşlerini değerlendirerek yaptığımız bir yatırım ve değerlendirme sonucunda ortaya çıktı.  
Biliyorsunuz genç bir nüfusumuz var. Bu nüfus her segmentte değişiklik isteklerini de ortaya koyuyor. Farklı lezzet arayışı var. Pandemi sürecinden önce yaklaşık 1 milyon dolarlık bir yatırım ile Teksüt süzme peynir yatırımımızı gerçekleştirdik. Çok iyi geri dönüşler aldık. Sonrasında özellikle pandemi dönemi ile birlikte bu ürünümüze olan talep arttı. Biliyorsunuz pandemi döneminde şirketlerin evden çalışma düzenine geçmesi, okulların ve üniversitelerin uzaktan eğitime devam etmeleri ile birlikte bir çok değişimi hayatımızda yaşadık. Sürekli açık olan bilgisayarların başında her yaştan insan daha çok vakit geçirmeye başladı. Bu durum hazırlaması pratik ve kolay kahvaltılık ürünlerin gün boyunca tüketilmesine yol açtı. 

Hem lezzeti hem de sürülebilir ve kesilebilir olmasıyla Teksüt Süzme Peynir tüketicilerin yeni favorisi oldu. Türkiye’de süzme peynirin ilk üreticileri arasında yer alan Teksüt’ün Süzme Peynir’i, pürüzsüz ve yumuşak dokusunun yanı sıra özgün tadıyla öne çıkıyor. Kıvamlı olmakla birlikte kendine has lezzeti, farklı arayıştaki damak tatlarına da hitap ediyor. Hem sürülebilir hem de dilimlenebilir olması, tüketim çeşitliliği ve kolaylığı sağlıyor. Sürülebilir ve dilimlenebilir kıvamıyla Teksüt Süzme Peynir, pürüzsüz dokulu yumuşak peynir keyfi sunuyor. Yarım yağlı seçeneği de bulunan Teksüt Süzme Peynir  genç  kuşağın da tercihi olarak dikkat çekiyor. 

Fabrikanızda; hammadde girişinden, tasarım ve Ar-Ge çalışmalarına, oradan sevkine kadar olan üretim süreçlerini anlatır mısınız?

Teksüt olarak müşterilerimize daha iyi ve kaliteli hizmet sunmak için çalışmalarımızı 65 yıldır ara vermeden sürdürüyoruz ve kuruluş tarihi itibarıyla Türkiye’nin en köklü süt ürünleri kuruluşuyuz. Teksüt kalite ve lezzetlerini hem yurtiçinde hem de yurtdışında müşterilerimize ulaştırmak onların beğenilerini kazanmak ve sürdürmek en büyük hedeflerimiz içerisinde yer alıyor. Ürün gamımıza yeni lezzetler katarak ilerlemeye devam ediyoruz. 

Faaliyetlerimizi üç ana başlık altında toplayabiliriz; ürün temini yani süt alımı; üretim ve satış. 

  • Süt alımı: Sütün işlenmesi en önemli aşamalardan birini oluşturuyor. Bu nedenle ilk adımımız; kaliteli uygun ve standart hammadde yani süt kullanılmasıdır. Fabrikamızda kullanılan sütler AB onaylı çiftliklerden alınmaktadır. Sütün toplanması, taşınması ve işlenmesi çok büyük bir titizlik ve kurallara uyumu gerektirmektedir. 
  • Üretim: Sütün işlenmesi ve ürüne dönüşmesi, yani beyaz peynir, kaşar peynir, krem peynir, tereyağı ya da UHT süt, yoğurt, ayran olarak işlenmesi hassasiyetle dikkat edilmesi gereken ve uyulması zorunlu kurallara bağlıdır. Hem aldığınız sütün standardını kontrol etmeniz hem de üretim aşamasında tüm kurallara harfiyen uymanız gerekiyor. İşlenmek üzere Teksüt tesislerine gelen sütler hem toplama merkezlerinde ve taşıma aşamalarında hem de giriş noktasındaki analiz laboratuvarlarında kontrol edildikten sonra üretim hatlarına gönderilir. Teksüt’te üretim modern tesislerde son teknoloji kullanılarak, ulusal ve uluslararası standartlara uygun olarak gerçekleşmektedir. 
  • Satış: Teksüt tesislerinde en iyi ve yüksek kalitede süt ve süt ürünleri Türkiye’de beş ana bölge müdürlüğü, 32 bayi ile 25 farklı ülkede müşterilere ulaştırılmaktadır.

Sıfır duruş ve sıfır hata ile kaliteli üretim adına ne tür metod ve sistemler kullanılıyor? Ölçüm-kontrol-emniyet gibi konularda hangi proses otomasyonu teknolojilerinden yararlanıyorsunuz? Bu teknolojiler üretime, kaliteye ve verimliliğe ne tür katkılar sunuyor?

Sütün işlenmesi, tedarik, üretim ve lojistik aşamaları da dahil olmak üzere  çok özenli bir planlamayı  ve kurallara uymayı gerektirir. Doğallığa ve doğallıktan gelen ürünlere olan özenli yaklaşımımız başarımızın temelini oluşturuyor. Sütün toplandığı noktadan başlayarak, alışveriş poşetine girene kadar, tüm ürünlerimiz öncelikle uluslararası kalite standartları, daha sonra müşterilerimizin talepleri ile yükseltilmiş kalite prensiplerimize göre üretilir, teşhir edilir ve
takibe alınır. İster yerel ister uluslararası pazardaki başarımız olsun, kaliteye verdiğimiz önemi ürünlerimize en iyi şekilde yansıtmış olmamızın sonucudur.  Üretimimiz el değmeden, son teknoloji ile gerçekleştiriliyor. Ürünlerimizi sütün doğallığına ve kalitesine özen göstererek geliştiriyoruz ve  en iyi haliyle sofralara kadar gelmesini sağlıyoruz.    

Depolarınızda operasyon süreçlerini hızlandırmak ve doğru sevkiyatı sağlamak adına ne tür donanım   ve yazılımlardan yararlanıyorsunuz?  

Bugün teknoloji her sektörün dinamosunu oluşturuyor. Sadece üretim değil, kalite kontrol, araştırma -geliştirme, ürün geliştirme aşamalarında önem kazanıyor. Ayrıca verimlilik – hem makina verimliliği hem de çalışan verimliği- açısından da önemli teknoloji kullanımı. Hammaddenin en verimli şekilde kullanımı çok önemli bizim sektörümüzde. Teksüt olarak ERP sistemini bu kapsamda kullanıyoruz ve süreçlerimizi her gün geliştirmeye çalışıyoruz.    

Tesisinizde enerji maliyetlerinizi düşürmek için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz? Kendi enerjinizi üretmek için bir yatırım planınız var mı? Yakın dönemde böyle yatırım yaptıysanız sonuçlarını paylaşır mısınız?  

Birkaç alanda yeni yatırımlarımız olacak. İlk kategoride maliyet avantajı sağlayabilecek ve enerji tasarrufunu artıracak yatırımlarımız önceliğimiz olacak. Ürün geliştirme konusunda hem Kaşar Peynir hem de UHT Süt gruplarımızda yatırımlarımıza devam edeceğiz. 

YORUM EKLE

SMS

vega

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını