Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre her yıl yüzde 10 büyüme rakamına ulaşan Türk kozmetik sektörü, 2020 yılında da hedeflerini yüksek tutuyor. Türk kozmetik sektörünün ihracatta 1 milyar doları aşması bekleniyor. Konuyla ilgili açıklama yapan yerli kozmetik şirketi Mirana Kozmetik CEO’su Berkant Uluer, 2019 yılında yerli ürünleriyle kaydettikleri yüzde 60’lık büyümenin ardından Türk kozmetik sektörünün 2020 yılı beklentilerine katkı sağlamayı amaçladıklarını söyledi. 

İHRACAT PAZARINA IRAN, İRAN VE FRANSA BULUNUYOR 

Türkiye’nin kozmetik ihracatıyla ilgili 2019 yılı rakamlarında en büyük payın Irak olduğu görülüyor. İkinci sırada ise 54,8 milyon dolarla İran, üçüncü sırada ise 42,3 milyon dolarla Fransa bulunuyor. Uluer, Ortadoğu ve Avrupa ülkeleri alanında ihracatla ilgili önemli bir paya sahip olunduğunu belirirken tamamen yerli sermaye ile kurulmuş bir şirket olduklarını ve yüzde 100 doğal içeriklerle ürünleri geliştirdiklerini belirtti. Uluer, ürün gamı ve hedefleriyle ilgili şu bilgileri paylaştı: “Doğal içeriklerle cilt bakımdan, şampuana, saç boyasından makyaj temizleme ürünlerine geniş bir ürün gamına sahibiz. 2019 yılı birçok açıdan zorlu geçmiş olmasına rağmen 60 milyon TL ciroluk satışımız ile yüzde 60 büyüdük ve 2020 yılında 100 milyon TL ciro hedefiyle yurt dışı pazarlarda olmayı sürdüreceğiz. Hedefimiz ise odağımızdaki Ortadoğu ve Avrupa ülkelerine yapacağımız ihracat ile ülke ekonomisine katkıda bulunmak.” şeklinde konuştu.