Ev tekstili sektörü katılımcılarından Cottonbox, 2021 yılında yüzde 75 büyüme ile 150 milyon TL, 2022 yılının ilk dört ayında ise yüzde 40 büyüme ile 90 milyon TL ciroya ulaştı.

Bebek ve genç grubunda yıllık 150 bin adet ürün satışıyla pazar lideri olan ve her yıl ortalama yüzde 20 büyüme gerçekleştiren firma bu yıl ihracat yatırımlarını artırarak bilhassa dış pazarlarda büyümeyi hedefliyor. 

Balkanlar, Avrupa, Kafkaslar ve Orta Doğu başta olmak üzere ürünlerini dünyanın dört bir köşesine gönderen firma, yurt dışından gelen yoğun taleplerle global pazarda marka değeri, prestij ve bilinirlik açısından ciddi adımlar atıyor.

"EV TEKSTİLİ, PANDEMİDEN OLUMLU ETKİLENEN SEKTÖRLERDEN"

Cottonbox Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Turgut, küresel salgınla beraber evde daha fazla vakit geçirmenin neticesinde ev dekorasyonuna olan ilginin arttığını ifade ederek, Covid-19 sürecinden olumlu yönde etkilenen sektörler arasında ev tekstili sektörünün olduğunu belirtti.

Bu nedenle geçtiğimiz seneyi kazançlı olarak tamamladıklarını bildiren Turgut, buna karşın 2022'nin ilk yarısında yaşanılan gerek ham madde fiyatlarındaki artış gerek enerji maliyetlerinde yükselme gerekse tedarik sorununun yılın geçen yıl kadar kazançlı geçmeyeceğini gösterdiğini söyledi.

TEZMAKSAN'IN CUBEBOX İHRACATI 36 ÜLKEYE ULAŞTI TEZMAKSAN'IN CUBEBOX İHRACATI 36 ÜLKEYE ULAŞTI

"İKİNCİ YARIDA YURT İÇİ VE DIŞI İÇİN OLDUKÇA UMUTLUYUZ"

Bilhassa ham madde fiyatlarının yükselmesiyle beraber işletme sermayesi ihtiyacının 2-3 katına çıktığını kaydeden Turgut, "Biz firma olarak ekonomideki son gelişmelerden olumsuz etkilenmemek adına tedbirli ve dikkatli davranıyor, TL bazlı borçlanarak dövizin etkisini minimum düzeyde tutmak için çaba gösteriyor ve paramızı ham madde yatırımı yaparak değerlendiriyoruz. İşin finans gücünü düşürmeden güçlü durmamız gerekiyor. Bu yüzden yılın ilk yarısını iyi bir büyüme oranıyla geride bırakırken, yılın ikinci yarısı için de gerek yurt dışı gerekse iç pazar için oldukça umutluyuz." şeklinde konuştu.

"İHRACATTA ALTERNATİF PAZARLAR İLE STRATEJİMİZİ BELİRLİYORUZ"

Dış satımda pozitif bir ivme yakalayan firmanın en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülkeler arasında Almanya, Rusya, Körfez ülkeleri ve Balkan ülkeleri ilk sırada bulunuyor.

Söz konusu ihracatın yüzde 30'luk kısmını Rusya'ya yaptıklarını aktaran Nuri Turgut, "Rusya’ya olan dış satımımız kısa bir süre dursa da ticaret yoğun bir şekilde devam ediyoruz. Sürekli alternatif pazarlar ile ihracat stratejisini belirliyor, tek bir pazar ve ya da yoğun ticaret odaklı tek ülkeye yönelmiyoruz." ifadelerini kullandı.

TASARIM YARIŞMASI İLE ÖĞRENCİLERE KATKI SAĞLAMAYI HEDEFLİYOR

Ev tekstili sektöründe kalitenin yanı sıra tasarım kavramını ön plana çıkarmak için çaba sarf ettiklerini ifade eden Turgut, bu sene üniversite öğrencilerine yönelik düzenledikleri "Tasarıma Değer" tasarım  yarışmasının ikincisini organize ettiklerini söyledi.

Bu yıl "Çizgilerin Yolcuğu" konseptiyle gerçekleşen yarışma ile üniversite öğrencilerinin kariyerlerine katkı sağlamayı ve ev tekstili sektöründe tasarımcı iş birliklerini öne çıkarmayı hedefliyor. Yarışmaya 300’ü aşkın öğrencinin katıldığı öğrenildi.

"YURT DIŞI HEDEFLERİMİZ İÇİN HOMETEX FUARI FAYDA SAĞLAYACAK"

Öte yandan 126 ülkeden 170 bin katılımcının yer aldığı ve sektörün liderlerinin buluştuğu Hometex Fuarı'na katılan Cottonbox, büyük ilgi gördü.

Sektörde dünyanın en büyük iki fuarından biri olan fuarın firmaları açısından oldukça olumlu geçtiğini dile getiren Cottonbox Yönetim Kurulu Başkanı Turgut, 2021 yılında küresel salgın nedeniyle ertelenen fuara iyi bir şekilde hazırlandıklarını dile getirerek fuara ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

"Fuarın farklı ülkelerden ziyaretçilerle tanışmak ve yeni ticari ilişkiler kurmak açısından çok büyük avantaj sağladığının farkındayız. Hometex Fuarı ile ulaşmakta zorlandığımız Batı Avrupa ülkelerinde yetkili satıcılık ve distribütörlük anlaşmaları yapmak için büyük bir fırsat yakaladık. Ayrıca kendi markamızla pazarda yer aldığımız Balkanlar, Doğu Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Asya, Orta Doğu ve Körfez ülkelerinde kendi marka tabelamızla bayilerimize perakende satış mağazaları açtırmak istiyoruz, fuar bu anlamda bizim için verimli geçti. Bu coğrafyalardaki yatırım hedeflerimiz doğrultusunda ihracat hacmimizi de yüzde 50’ye çıkarmak istiyoruz. Yurt dışındaki büyüme hedeflerimiz açısından Hometex Fuarı’nın bize büyük fayda sağlayacağını düşünüyoruz."