Endüstri 4.0'ın en büyük kozlarından birisi; esnek üretime ve dolayısıyla kişiselleştirilmiş ürünlerin imalatına olanak sağlaması. İngiltere çapında yapılan bir araştırma; özellikle bazı kategorilerde tüketicilerin yarısından fazlasının kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler almaya istekli olduğu, her 4 tüketiciden 1’isinin kişisel hizmet ya da ürün alabilmek için daha fazla ödemeye hazır ve yine tüketicilerin %22’sinin kişisel hizmet ya da ürün alabilmek için kendileri hakkında bazı verileri paylaşmaya hazır olduğu gerçeğini ortaya koyuyor. 

Kulağınızın yapısına özel tasarlanmış  kulaklıklar, yine kişiye özel parfümler, şimdiden esnek üretim metodlarıyla hayata geçmiş  ürünler arasında yer alıyor. Geçtiğimiz günlerde Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen, "Endüstri 4.0" isimli seminerde de bu konu gündeme alınırken,  kişiselleştirilmiş ürün taleplerine ancak Endüstri 4.0 ile cevap vermenin mümkün olacağı vurgulandı. Detaylara kapak haberimizden ulaşabilirsiniz. 

****

Ayın Röportajı'nda; MCS Factory Digitalization Genel Müdürü Adem Kayar ile Endüstri 4.0'a uyumlu ve esnek üretim yapmak isteyen fabrikalara yönelik uygulamalarını konuştuk. Türkiye'de  Endüstri 4.0'ın ilk uygulamalarına imza atan markanın çözümlerine röportajımızdan ulaşabilirsin

****

Yine sektördeki önde gelen oyuncuların Endüstri 4.0 dönüşümüne olanak sağlayan birbirinden farklı inovatif çözümlerine Ağustos 2017 sayımızın içeriğinde yer verdik.  

Keyifle okumanız dileğiyle…