Türkiye’de, sadece yalıtım ürünü üretmek amacıyla kurulmuş ilk firma olan İzocam, 59 yıldır 7 farklı yalıtım ürünü üretebilen Türkiye’nin tek firması. Türkiye’de 4 tesiste faaliyet gösteren İzocam, WCM metodolojisi ile yürüttüğü üretim sistemi projelendirmeleri süresince yalıtım sektörüne örnek olan pek çok önemli başarıya da imza attı. İzocam Genel Direktörü Murat Savcı, şirketin 2023 yılını şu sözlerle değerlendirdi:

CİROSU YÜZDE 50 ARTTI

"2023 bütçe hedeflerimizin tamamını gerçekleştirdik. Tüm ürün gruplarımızda toplam ciroda %50’ye yakın büyürken, bazı ürün gruplarında miktarsal büyümemiz %25’lere ulaştı. 2023 yılında enflasyonun etkisinden arındırılmış şekilde karlılığımızı artırdık. Bunun sonucu olarak da nakit akışımız düzenli şekilde temin edildi ve seneyi pozitif nakit pozisyonunda kapattık. 2023 yılı ciromuzu 2022 yılına göre %50’nin üzerinde arttırırken, miktarsal olarak da özellikle Tekiz Sandviç Panel, Camyünü, Taşyünü, XPS ve EPS ürün gruplarımızda, çoğunlukla tam kapasite üretim yaparak ciddi artışlara imza attık."

SİLTAŞ YAPI'DAN İSTEYENLERİ "EV"LENDİRECEK KAMPANYA SİLTAŞ YAPI'DAN İSTEYENLERİ "EV"LENDİRECEK KAMPANYA

İzocam'ı güçlü kılan bir diğer özelliğin ise değişen piyasa koşullarına ve müşteri ihtiyaçlarına uygun olarak Ar-Ge ve inovasyona yatırım yapmaları olduğunu söyleyen Savcı, "Doğru ihtiyaca doğru çözüm geliştirme hedefi ile gerçekleştirdiğimiz Ar-Ge çalışmalarımız sayesinde daha ekonomik ve yüksek ısıl konfor sunan ürünleri piyasaya sunmaya devam etmekteyiz. Geçtiğimiz sene % 20,5 oranında olan yeni ürünlerin ciromuzdaki payını bu sene % 22’ye çıkardık. Temel hedefimiz ise bu oranı % 25 seviyesine çıkaracak şekilde ürünlerimizi geliştirmektir. " açıklamasında bulundu.

"PAZARIN KÜÇÜLECEĞİNİ TAHMİN EDİYORUZ"

2024 yılı hedefleri hakkında da bilgiler paylaşan Savcı, 2024 yılı için hedeflerini 2023 yılının üzerinde sonuçlar elde etmek üzere kurguladıklarını söyleyerek şöyle konuştu: "2023 yılından başlayarak hükümetin uyguladığı sıkı para politikası neticesinde inşaat sektöründe ve tüm alanlarda başlayan durgunluğun Mart ayında yapılacak yerel seçimlere kadar devam edeceğini düşünüyoruz. Seçimden sonra baz etkisi ile enflasyonun bir miktar düşme eğilimine gireceğini, tüketici güveninin 2024 yılının ortalarına doğru yükselmeye başlayacağını tahmin ediyoruz. İzocam olarak sektördeki liderliğimizi korumak için farklı çalışmaları bir arada yürüteceğiz. Hem yapacağımız yatırımlarla hem de sektörü yalıtım ve enerji tasarrufu konusunda bilinçlendirmeye devam ederek satış hacmimizi ve aynı zamanda karlılığımız artırmayı hedeflemekteyiz. Gerek finansal araçlar gerekse kaliteli mal ve hizmetlerimiz ile tüm bayi, müşteri ve tedarikçilerimizi desteklemeyi ilke edinmiş bir şirket olarak çalışmalarımızı sürdüreceğiz. 2024 yılında üründen ürüne değişmekle birlikte toplam pazarın büyümeyeceğini hatta cüzi oranda küçüleceğini tahmin ediyoruz. İzocam olarak ise hacimsel olarak %4 büyüme bekliyoruz. "