Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği'nin 2021 yılının ilk yarısında ihracatı yüzde 6 artarak 338 milyon dolarak olarak gerçekleşti.

Birlik Başkanı Cahit Doğan Yağcı, 6 aylık dönemi değerlendirdi, yaptıkları çalışmaları anlattı. 

MOBİLYADA YÜZDE 42'LİK ARTIŞ KAYDEDİLDİ

Yağcı, yılın ilk yarısında 201 milyon dolarla kağıt ve mamulleri, yüzde 42 artışla 104 milyon dolarla mobilya ve yüzde 15 artışla 54 milyon dolarla odun dışı orman ürünleri ihraç ettiklerini dile getirerek, odun dışı orman ürünlerinde en fazla dış satımı gerçekleştirilen ilk 5 ürünü şöyle sıraladı:

"27 milyon dolarla dünya üretiminin yaklaşık yüzde 70’ini yaptığımız kekik, 14 milyon dolarla dünya üretiminin yüzde 90’ından fazlasını ürettiğimiz defne yaprağı, 3 milyon dolarla ada çayı, 2 milyon dolarla meyan kökü, 1 milyon dolarda tıbbi bitkiler ve biberiyedir." 

Yağcı, defne ve kekik ihracatında Türkiye'nin dünya lideri olduğunu ve odun dışı orman ürünleri dış satımının yüzde 55'inin Birlikleri tarafından yapıldığını vurguladı. Söz konusu segmentteki dış satımda 8 milyon dolarla ABD'nin ilk sırada yer aldığını kaydeden Yağcı, onu 6 milyon dolarla Almanya ve 2 milyon dolarla Çin'in takip ettiğini ifade etti.

SIRALAMADA HANGİ ÜLKELER LİDER PAZARLAR?

Yılın ilk 6 aylık döneminde mobilya ürünlerinden en çok dış satım yapılan ülkeler arasında ilk sırayı 10 milyon dolarla Almanya'nın aldığı bilgisini paylaşan Yağcı, arkasından 9 milyon dolarla Hollanda ve İsrail'in geldiğini belirtti.

Aynı dönemde kağıt ve mamulleri dış satımında ise, İran'ın 21 milyon dolarla zirvede olduğunu söyleyen Yağcı, diğer lider pazarların 20 milyon dolarla Mısır ve 14 milyon dolarla İngiltere olduğunu bildirdi.

"BİRİM FİYATLARIMIZI ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ"

Türkiye genelinde 220, Ege Bölgesi'nde 180 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini aktaran Yağcı, 2021 yılında Birlik olarak 755 milyon dolar, Türkiye genelinde ise 7 milyar dolar dış satım hedeflerinin olduğunu dile getirdi.

Mobilya sektörünün 2020 yılında 2,8 milyar dolar dış ticaret fazlası veren nadir sektörlerden olduğuna dikkat çeken Yağcı, Bölge olarak Türkiye ortalamasına göre yüzde 20 daha katma değerli ürün ihraç ettiklerini ve ihracat birim fiyatlarını artırmak için çalıştıklarını belirtti.

"EN YÜKSEK BAŞVURU SAYISINA ULAŞTIK"

Yağcı, dünyada önemli ülke olmak yerine gücünü; Ar-Ge, tasarım, markalaşma ve inovasyondan alan “değerli ülke” olmanın sürecin başlangıç noktası olduğuna vurgu yaparak, "Bu nedenle bu yıl Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle Birliğimiz ve Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği, Ege Maden İhracatçıları Birliği ile birlikte, Türkiye’de bir ilke imza atarak mobilya, tekstil ve doğal taşın bir arada kullanıldığı 'Ezber Bozan Tasarım Yarışma'mızı düzenliyoruz. Yarışmamız, bin civarında başvuru aldı ve EİB tarihinde tasarım yarışmaları içinde en yüksek başvuru sayısına biz ulaştık." dedi. 

Yağcı, Türkiye'nin haricinde İngiltere, Hindistan, Irak, Macaristan, KKTC’deki üniversitelerden öğrencilerin de yarışmaya başvurduklarını ve yarışmanın finalini önümüzdeki günlerde gerçekleştireceklerini sözlerine ekledi.