Yapı kimyasalları sektörünün önde gelen şirketlerinden Kalekim'in 2021 yılının ilk 6 ayında net dönem kârı yaklaşık 52 milyon TL olarak kaydedildi.

YÜZDE 300'E YAKIN ARTIRDI

Yılın ilk yarısına ait finansal sonuçlarını açıklayan firma, yaşanan maliyet artışlarına rağmen tüm ürün gruplarında satışlarını artırmayı başardı.

Söz konusu dönemde firmanın net dönem kârı 2020 yılının benzer dönemine kıyasla yüzde 297,4'lük bir artış gösterdi. Firmanın geçen yılın ilk 6 aylık döneminde 17,4 milyon TL olan net dönem kârı, bu yılın ilk yarısında 51,7 milyon TL'ye ulaştı.

Bahsi geçen dönemde firma, yurt içi satışlarını, 2020'nin aynı dönemiyle mukayese edildiğinde yüzde 58,3, yurt dışı satışlarını da yüzde 78,1 artırdı ve önemli bir başarı elde etmiş oldu.

"PANDEMİ SÜRECİNDE ÖNEMLİ BİR BAŞARI"

Yapılan KAP bildiriminden sonra  Kale Holding CFO’su Haluk Alperat ile Kalekim Genel Müdürü Timur Karaoğlu ve Kalekim Mali İşler Müdürü Özgün Özmen, yatırımcı ve analistlerin katılımıyla düzenlenen çevrim içi toplantıda yatırımcılarla bir araya gelerek, ilk yarıda performanslarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Kale Holding CFO'su Haluk Alperat, "Kalekim, sektörünün lideri ve ülkemizin bu alandaki çok önemli bir değeri konumunda bulunuyor. Bu değer hem ulusal hem de uluslararası pazarda başarısının üstüne her gün yenilerini ekleyerek, büyüme ve güçlenmeye devam ediyor. 2021 yılının ilk döneminde ulaştığımız finansal rakamlar da bunu açıkça ortaya koyuyor." diye konuştu.

Covid-19 nedeniyle yaşanan zorlu dönemde ulaştıkları rakamları sektörleri için önemli bir başarı olarak nitelendiren Alperat, yakaladıkları finansal başarının mutluluğunu ve gururunu yaşadıklarını söyledi.

"TÜM ÜRÜN GRUPLARIMIZDA SATIŞLARIMIZI ARTIRDIK"

Şirket olarak her daim daha büyük hedeflere ulaşmak amacıyla çalıştıklarının altını çizen Kalekim Genel Müdürü Timur Karaoğlu, bu konuda kendilerine inandıklarını ve potansiyellerine güvendiklerini dile getirdi.

Koronavirüs ve bu kapsamda tedarik zincirinde yaşanan kırılmalardan ötürü yaşanan maliyet artışlarına karşın 2021'in ilk yarısında 2020'nin benzer dönemine göre tüm ürün gruplarında satışlarını büyük oranda artırdıklarını kaydeden Karaoğlu, "Yurt içi satışlarında, seramik uygulamaları ürün grubunda yüzde 63,5, boya ve sıva ürün gruplarında yüzde 34,4, su yalıtımı ürünlerinde yüzde 53,1 ve diğer ürünlerde de yüzde 62,3 olmak üzere toplamda yüzde 58,3'lük bir artış elde ettik. Bunun yanında yurt dışı satışlarımızda da bir önceki yılın aynı dönemine göre, yüzde 78,1'lik bir artış yakaladık. Yurt dışı pazarlarımız arasında ilk sırada bulunan Irak'a olan ihracatımızı yüzde 118, ikinci sıradaki Fransa'ya ise yüzde 137 oranında artırdık." dedi.

"DÜNDEN DAHA GÜÇLÜ OLARAK HEDEFİMİZE İLERLİYORUZ"

Yurt içi ve yurt dışı yatırımlarına devam ettiklerini aktaran Karaoğlu, Mardin Konsantre Yatırımı ile yurt dışı satışlarını desteklemek üzere adım attıklarını, Cezayir'deki Sarl Ha Building bağlı ortaklığının devlet kredi desteğinin onaylandığını belirtti ve "Bugün, dünden daha güçlü bir şekilde, büyük hedeflere doğru yürümeye devam ediyoruz." diyerek sözlerini tamamladı. (AA)