İskele ve kalıp sektörünü çatısı altında toplamak üzere 2017 yılında kurulan İskele Kalıp Sanayicileri Derneği (İKSD) bugün sektörün en önemli temsilcisi olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Sektörün önde gelen firmalarından oluşan 24 üyesi bulunan İKSD’nin Genel Sekreteri Akın Alıkçıoğlu, ST Endüstri Radyo’da İnşaat ve Malzeme programının bu haftaki konuğuydu. 

İKSD olarak sektörün kalkınması, uluslararası pazarlardaki rekabet gücünün ve ihracatının arttırılması, sektörün sorunlarına çözümler üretilmesi ve sektörel iş birlikleri konusunda çalışmalar yürüttüklerini açıklayan Alıkçıoğlu, sektörün önde gelen firmalarını temsil ettiklerini açıkladı. 

2018 yılının ülke ekonomisi için zor olduğu gibi inşaat sektörü içinde zor geçtiğini ifade eden Alıkçıoğlu, iç pazardaki daralmanın sektörü dış pazara yönelttiğini aktardı. 
2019 yılının daha iyi geçeceğine yönelik beklentilerinin olduğunu dile getiren Alıkçıoğlu, “Doğru adımlar atıldığı takdirde 2019 yılının toparlanma, 2020 yılının ise ivmelenme yılı olacağını umut ediyoruz.” dedi. 
Sektörün 115 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini açıklayan Alıkçıoğlu, iç pazardaki daralma ile sektör oyuncularının dış pazara yöneldiğini belirtti. Alıkçıoğlu, hedeflerinin sektör oyuncularının dış pazardaki gücünü arttırmasına ve bir marka olabilmesine katkı sağlamak olduğunu aktardı. 

Ölçek ekonomisi ve dünya markası yaratılamamasının sektörün en önemli sorunları arasında yer aldığına dikkat çeken Alıkçıoğlu, “Ülkemiz iskele kalıp sektöründe know-how oldukça iyi.  Dünya markası yaratmak için doğru adımlar atmamız gerek devletin de desteği ile.” Sektörde stratejisini dış pazar üzerine kuran, burada başarılı işler gerçekleştiren firmaların olduğunu belirten Alıkçıoğlu, sektörün 115 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğine dikkat çekiyor. Rusya, Türki Cumhuriyetleri, Ortadoğu, Afrika, Avrupa ve Amerika dahil tüm ülkelere ihracat yapıldığını dile getiren Alıkçıoğlu, “Türk müteahhitlerin yurt dışında yaptığı çalışmaların inşaat yapı sanayisine olduğu gibi iskele ve kalıp sektörüne de katkı sağlamış durumda. Markalaşma sürecini tamamlandığı takdirde iş yapılan müteahhitlere bağlı kalmadan oyuncular kendi markalarıyla da yurt dışında orta ve uzun vadede faaliyet gösterebilir. Dernek olarak yurt dışındaki fuarlara katılıyoruz. Bu fuarlar ve ülke dinamikleri hakkında üyelerimize bilgi veriyoruz. Yakın zamanda Şili’den İstanbul’a gelen bir heyetle bir araya geldik. Şili’nin inşaat sektörünün potansiyeli ile ilgili bilgiler edinerek, heyet içerisinde yer alan yetkilileri üyelerimizle bir araya getirdik. Hedefimiz üyelerimizin dış pazardaki rekabet gücünü de arttırmak” dedi.