banner1322
x

DOKA YENİ İŞ MODELİ İLE ŞANTİYEDEKİ VERİMLİLİĞİ ARTIRIYOR

2021-2022 yılları için yeni iş bir iş modelinin hazırlığı içinde olduklarını açıklayan Doka Türkiye Genel Müdürü Ender Özatay, örnek olarak Ar-Ge çalışmaları sonucunda geliştirdikleri ürünlerden biri olan Doka Contact sensörlerini veriyor. Özatay, kalıpların üzerine taktıkları bu ürünlerinin, şantiyedeki verimliliği artırmak için çalıştığını vurguluyor.

DOKA YENİ İŞ MODELİ İLE ŞANTİYEDEKİ VERİMLİLİĞİ ARTIRIYOR
Endüstri 40 Zirvesi

Başarı gücünü teknolojiye ve yeniliğe yaptığı yatırımdan alan Doka, yaptığı yatırımlarla büyümesini sürdürmede iddialı. Yapı sektöründe ihtiyaç duyulan tüm kalıp ve iskele sistemi taleplerine yönelik gereken uygun ürün çözümlerini ve mühendislik hizmetini sunduklarını belirten Doka Türkiye Genel Müdürü Ender Özatay ile, gündemlerindeki çalışmaları konuştuk. Son dönemlerde de yoğun olarak alt-üst yapı projelerine ve endüstriyel yatırımlar gibi komplike çözümler ve sistemler gerektiren projelere odaklandıklarını açıklayan Özatay, büyük projelerde sundukları kalıp-iskele sistemleri ve mühendislik çözümleri ile firmalara hem güvenli çalışma ortamı hem de maliyet avantajı sağladıklarının altını çizerek, söze şu şekilde devam ediyor:

“Ayrıca yüksek katlı binalar için sunduğumuz otomatik tırmanır kalıp sistemlerimiz ile inşaatların her hava koşulunda vinçten bağımsız şekilde ilerlemesini sağlayarak, inşaatlardaki kat çıkma hızlarını artırıyor ve projelerin maksimum güvenlik ve hızla planlanan bitiş tarihlerinden erken bitirilebilmesini sağlıyoruz. Bir diğer ürünümüz olan Xclimb 60 Koruma Perdesi ile her yükseklikte güvenli ve kesintisiz çalışma imkanı sağlıyoruz. Betonarme yapıyı çepeçevre hiçbir boşluk olmadan kaplayan sistemimiz sayesinde şantiye personelini ve kullanılan ekipmanın yüksekten düşmesini engelliyor, aynı zamanda çalışanları ve betonu rüzgar ve hava şartlarından koruyoruz. Kaba yapının yapımını hiçbir şekilde engellemeden yapıyla beraber ve yapı cephesine bitişik hidrolik olarak yükselen sistemimiz, kule vinçlerin çalışamayacağı yüksek rüzgar hızlarında dahi tırmanma işlemini güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleştirir. Diğer taraftan özel tasarımları ve ağır yükleri nedeniyle sağlam ve özel çözümler gerektiren köprü projelerinde, kapsamlı planlama hizmetleri ve projeye özel taşıyıcı sistem statiğine tam olarak uyarlanabilen kalıp çözümlerine ihtiyaç duyuluyor. İş güvenliği de en önemli konuların başında geliyor. Doka, sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da sayılı köprü projelerine sunduğu özel çözümlerle bu ihtiyaçlara yanıt veriyor. Dünyada Mississipi Nehri Köprüsü, Belgrad’da bulunan Sava Nehri Köprüsü, Almanya’da Froschgrundsee Vadi Köprüsü gibi büyük köprülerin yanı sıra Türkiye’de Osmangazi Köprüsü, Kömürhan Köprüsü, Nissibi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü gibi ülkemize büyük değer katan projelerin inşasında yer almıştır. Doka olarak sunduğumuz vinçle tırmandırılan veya otomatik tırmandırılan kalıp sistemlerimiz sayesinde her türlü geometriye, yüksekliğe ve boyutlara göre hazırlanabilen geniş bir tasarım yelpazemiz var. Örneğin, Elazığ’da yapımı tamamlanan Kömürhan Köprüsü için yine otomatik tırmanır kalıp sistemlerimizle projeye hız ve değer kattık. Yüksek pilonların ve dar çalışma alanlarının mevcut olduğu bu tarz projelere; vinçten bağımsız otomatik tırmanır kalıp sistemlerimizle daha güvenli, daha hızlı ve daha ekonomik çözümler sunabiliyoruz. Yüksek kapasiteli ağır yük taşıyıcı iskele sistemlerimiz ise ortaya çıkan yüklerin optimum düzeyde karşılanması ve projelerin güvenli şekilde ilerlemesi için en güvenli çözümleri sunar.”

DOKA’nın gündeminde hangi çalışmalar var?

Biz, artık iş yapış şekillerini değiştirerek ürün Ar-Ge’si değil de iş yapış şekli Ar-Ge’si yapıyoruz. 2021 - 2022 yılları için yeni iş bir iş modelinin de hazırlığı içindeyiz. Örneğin bu Ar-Ge çalışmalarımız sonucu geliştirdiğimiz ürünlerden biri Doka Contact sensörleri. Kalıpların üzerine taktığımız bu ürünümüz, şantiyedeki verimliliği artırmak için çalışıyor. Her bir kalıp parçasının üzerinde bir sensör bulunuyor. Bu sensörler; kalıbın ne zaman hareket ettiğinin, nereden nereye taşındığının, kaç metre yükseldiğinin, ne zaman kurulduğunun ve söküldüğünün bilgisini veriyor. Bu da kalıbının verimliliğini değil, o kalıbı kullanan ekibin ne verimlilikte çalıştığının bilgisini veriyor aslında. Öte yandan e-ticarete önümüzdeki dönemde çok daha ağırlık vereceğiz. Oranlara baktığımızda her geçen gün artan bir e-ticaret hacmi var.

Son yıllarda dijitalleşme her alanda önemli bir hale geldi. Firmanızın dijitalleşmeye yönelik çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?

Sektörümüzde hem dijitalleşmeye hem de yeni alanlara en çok yatırım yapan firma olarak 3 boyutlu yazıcılarla konut yapımı, BİM (Building Information Modeling) ve benzeri yatırımlarımızı 2017 yılından beri yapmaktayız. Bu yıl da dijitalleşmeye yoğunlaşmamız devam edecek. Yüzde 40 verimlilikle bu oranın en düşük olduğu sektör olan inşaat pazarında verimlilik oranlarımızı artırmak için dijitalleşmeye yatırım yapıyoruz. Bu kapsamda örneğin, “Uzaktan Kalıp Eğitmeni” programımız var. Ofis ortamında sanal gerçeklik gözlükleriyle, şantiyede sanal gerçeklik gözlüğü takan çalışanların gördüğünü görüyor ve onları yönlendirebiliyorsunuz. Bu teknoloji, Eyiste Viyadüğü’nün yapımında kullanıldı. Bir diğer hizmetimiz olan “MY Doka Platformu” ise, müşterilerimizin bu platform aracılığıyla stoklarımıza ulaşabilmelerini, yeni siparişlerini oradan vererek irsaliye ve faturalarını takip edebilmelerini sağlıyor. Dijitalde uzun zamandır yatırım yaptığımız, betonun içerisine bıraktığımız “Concremote” sensörlerimiz mevcut. Ayrıca kalıpların üzerine taktığımız “Doka Contact” sensörlerimiz de. Bu ürünlerimiz de yine şantiyedeki verimliliği artırmak için çalışıyor. 

Üniversite öğrencileri ile sıklıkla bir araya geliyorsunuz. Bu yıl gençlerle hangi çalışmaları gerçekleştireceksiniz?

Sektörünün en köklü firması olarak üniversite öğrencilerine kariyer yolculuklarında destek olmaya ve onlar için ilham verici olmaya önem veriyoruz. Her yıl çeşitli üniversitelerin düzenledikleri Kariyer Günleri’ne de bu nedenle katılmaya özen gösteriyoruz. Bu yıl ilk olarak Mart ayında Yeditepe Üniversitesi’nin düzenlediği “Career Day / The Future Is Online” kariyer sohbetlerine konuk olarak, mühendislik ve mimarlık bölümü öğrencileriyle buluştuk. Önümüzdeki günlerde düzenlenecek “Geleceğin trendleri ve kariyerleri” temalı İTÜ Kariyer Zirvesi’nde de yer alacağız.

2021 yılında hangi konulara odaklanacaksınız? Hedefleriniz neler?

Dijitalleşme yatırımlarımıza devam edeceğiz. Ayrıca şu anda olduğu gibi bütün imza projelerde yer almaya devam etmeyi hedefliyoruz. Bu aslında hem bizi hem de ekibimizi motive ediyor. Müşterilerin de Doka’ya yönelik motivasyonunu artırıyor. 2020 yılına baktığımızda; İstanbul Finans Merkezi’nde devam eden Merkez Bankası, Ziraat Kuleleri, Vakıfbank Binası, Kuzey Marmara Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü, Eyiste Viyadüğü, Yusufeli Köprüsü’ndeki bazı bölümler, 1915 Çanakkale Köprüsü’nü Çanakkale’ye bağlayan otoyolun tüm viyadükleri, önemli şehir hastanelerinin neredeyse tamamı (İstanbul Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi, İzmir Şehir Hastanesi, Ankara, Gaziantep, Adana şehir hastaneleri vb.) bizi de ekibimizi de motive etti. Biz, bu tür projeleri bu yıl yine almak istiyoruz.
Doka, pandemi döneminden önce başladığı dijitalleşme yatırımlarının sonucu bu dönemde e-ticarette önemli bir başarı yakaladı. 2020’de Euro bazında çift haneli büyüme yakaladık ve pandemi sürecinde e-ticaret satışlarımız yüzde 86 artış gösterdi. Sektörünün köklü firması olarak sektöre öncülük etmeye devam edeceğiz.

YORUM EKLE

Aldağ

İmmergas

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını