Doka Kalıp, müşterilerini bu yıl da yeni teknolojilerle buluşturdu. Marka Almanya’da gerçekleşen Bauma’da 30 yeni ürün ve sistemlerle sektörün karşısına çıktı. Bu teknolojilerle verimliliği artırmayı ve dijital dönüşümünü hızlandırmayı hedefleyen Doka’nın gündemini, Genel Müdür Ender Özatay ile konuştuk. 

Doka’nın bu yıl gündeminde hangi projeler var? 

Bu yıl öncelikle dijitalizasyona önem veriyoruz. Şirketimiz büyük bir dijital formasyon içerisinde. BİM ortamında proje dizaynı için çalışmalarımız var. E-ticaretin ülke çapında yaygınlaştırmaya yönelik bir çalışma içindeyiz. Bunun yanı sıra devam eden projelerimize en iyi şekilde hizmet vermek için bu projelerimize odaklandık. İnşaat sektöründeki daralmayı biz de gözlemliyoruz, bu süreçte yapmaya çalıştığımız mevcut müşterilerimize olan hizmetimizin kalitesini ve verimliliğimizi artırmak. Devam eden projelerimizden bazıları ise Çanakkale Köprüsü, Ziraat Bankası Genel Müdürlük Binası, Vakıfbank Genel Müdürlük Binası ki bu iki proje Finansbank Merkezi’nde yapılıyor. Türkiye’nin en büyük hastanesi olacak İkitelli Şehir Hastanesi ve Kuzey Marmara Otoyolunun birçok yerinde hala çalışmalarımızı sürdürüyoruz.  Bunun yanı sıra yurt dışında da çok önemli projelerimiz devam ediyor. Yurt dışına odaklanmamızla ektiklerimiz biçme noktasına geldi. Irak’ta, Azerbaycan’da, Türkmenistan’da, Özbekistan’da devam eden projelerimiz var ve bunlar çok önemli işler. Port Bakü, Irak Merkez Bankası, Türkmenistan’da devam eden otel projelerimiz, Özbekistan’da konut projesi halihazırda çalışmalarını sürdürdüğümüz projeler. Ama her şeyin başında ilk önceliğimiz olan dijitalizasyon ve verimlilik geliyor. 

Yakın zamanda gerçekleşen BAUMA Fuarında hangi yeniliklerinizi tanıttınız?

Doka, Bauma’da dijital yenilikleri üç ayrı alanda ziyaretçilerin beğenisine sundu. Bunlar Akıllı Şantiye, Akıllı Asistanlar ve Akıllı Planlama. Doka’nın tüm bu teknolojileri geliştirmesindeki ana amacı, şantiye süreçlerini optimize etmek ve şantiyelerde artan verimlilik seviyelerine katkıda bulunmak. Bu teknolojilerle hedeflenen şantiyede iş akışını kolaylaştırmak, daha fazla şeffaflık sağlayabilmek ve daha kaliteli bir inşaat süreci oluşturabilmek. Ayrıca Doka’nın dijitalleşmeye yönelik yenilikleri standın dış alanından itibaren ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Arttırılmış gerçeklik işaretleri, stand alanın dış cephesine eklenerek ziyaretçilerin akıllı telefonlarına indirdikleri uygulamayla gösterilen tüm videoları, resimleri ve hatta 3D modelleri kendi telefonlarında görebilmelerini sağladı.

Bu yılki yol haritanız nedir, hedef ve planlarınızı öğrenebilir miyiz?

Bu yılki yol haritamız verimliliğimizi artırmak ve dijital dönüşümümüzü hızlandırmak. Verimliliği artırmaktaki kastım müşterilere verdiğimiz hizmet kalitesini yükseltmek ki birinci hedefimiz bu. İkincisi ise düşük verimlilik nedeniyle oluşacak kayıpların önüne geçmek. Bu yıl büyüme odaklı bir politika izlemiyoruz; çünkü inşaat sektöründeki küçülmeyi hepimiz görüyoruz. Bu küçülme içerisinde büyümeye çalışmanın ekonomik-finansal anlamda çok büyük riskler doğurabileceğine inanıyoruz. Dolayısıyla bu yıl daha korumacı davranmayı, ancak mevcut hizmet verdiğimiz tüm projelerimizde hizmet seviyemizi artırmaya odaklanmayı tercih ediyoruz. İkincisi yurt dışı faaliyetlerimizi çok artırdık. En son Cezayir de bizim sorumluluğumuza eklendi. Bununla beraber sorumlu olduğumuz ülke sayısı Kazakistan, Türkmenistan, Özbekistan, Azerbaycan, Irak, Cezayir’le birlikte altıya çıktı. Bu altı ülkeden sorumlu arkadaşlarımızı belirledik ve bu bölgeler için ayrı bir satış ekibi kurduk. Üçüncüsü ise dünya büyük bir dijital dönüşüm içerisinde ve inşaat sektörü maalesef yüzde 40 verimle en verimsiz sektörlerden birisi durumuna düştü. Yaptığımız her şeyi her nedense iki kere yapıyoruz ama bir yandan da büyük bir dijital dönüşümün başladığını hissedebiliyoruz. Üç boyutlu yazıcılarla başlamıştı, BİM ile devam etti. Bu dijital dönüşümün ne kadar hızlı ve nasıl olacağını öngörmek mümkün değil. Hatırlayalım, klasik fotoğraf makinelerinden dijital fotoğraf makinelerine geçiş bir anda oldu ve film üreticilerinin hepsi bir anda ortadan kayboldu. Bu dijital değişimi algılayamadılar. Böyle bir riski ortadan kaldırmak için şirketimiz dijital dönüşüm için gerekli altyapıyı hazırlıyor. En önemli odak noktalarımızdan biri de budur. 30 yeni ürün ve sistemle sektörümüzün karşısına çıktık. Bunlardan birçoğu dijitalizasyonla ilgiliydi.