Kaliteli ürün üreten, doğru fiyat politikası izleyen, ürünü zamanında teslim edebilen her firma için olmazsa olmaz noktanın yurt dışı pazarlara ulaşmak olduğunu söyleyen Mutlusan Yönetim Kurulu Üyesi Melek Sinem Kaçmaz, “Yaptığımız doğru işlerle birlikte bu çalışmalarımızı yurt dışındaki pazarlara da anlatabilmemiz gerekir. Doğru anlatım, doğru çalışma ve doğru sonuç her zaman bizleri başarıya götürür” dedi. 

2021 yılını değerlendirerek 2022 gündeminizi paylaşır mısınız? 

Hepimizin içinde olduğu pandemi dönemi, hayatımızın birçok noktasını etkilediği gibi iş hayatını da zorlaştırdı. Üretici firma olarak zorlukların veya öngörülemeyen durumların riskini minimize etmek adına hep planlı ve tedbirli ilerlemeye özen gösterdik. Yurt dışındaki iş ortaklarımızla beraber her zaman iletişimde kalarak ve mevcut gündemi, piyasayı, ekonomik gelişmeleri takip ederek iş planları oluşturduk. Böylece iki taraf için de en verimli alış-verişi gerçekleştirmeyi sağladık. Tabii bu çalışmaları yaparken bizlerin dışında gelişen olumsuzluklar da oldu. Ham madde bunların arasında en başlıca örnek olarak gösterilebilir. Döviz kurunun sürekli değişmesi, ham madde fiyatlarındaki dalgalanmalar, fiyatlara yansıyan mecburi zamlar gibi ekonomik değişmeler piyasadaki talepleri etkilediğini söyleyebiliriz. Kısacası 2021 yılı bizim için çok kolay geçtiği söylenemez. Fakat şunu söylemeyelim ki Mutlusan 39 yıllık bir firma olduğundan tecrübesi de bir hayli fazla. Zorlu süreçlerden geçerken ne şekilde önlem alınacağını veya ne gibi çözümler getirebileceğini çok iyi bilen bir firma. Zorluklarla baş etmenin her daim güçlendirdiğine inanarak bu yolda yürüyoruz. Olumsuzluklara rağmen yenilikçi yaklaşımımızdan ödün vermiyoruz ve 2022 yılı için ürün yelpazemizi genişletiyoruz. Yeni modüler sistemimiz ve tekli şok korumaları prizimizi 2022 yılı itibariyle müşterilerimizle buluşturuyoruz. 2022 yılının da zorlukları olacağını öngörüyoruz; bu yüzden önümüzdeki süreçte tedbirlerimizi alıp iş ortaklarımızla sene başından planlamamızı yapacağız. 

Sektörün önde gelen üreticisi olarak, hangi ürünlerinizle, hangi ülkelere, hangi miktarlarda ihracat gerçekleştiriyorsunuz? 

Mutlusan, geniş ürün gamına sahip olması sebebiyle birçok farklı alanlardan müşteri grubuna hitap edebiliyor. Özellikle yurt dışındaki müşterilerimize bu denli varyasyonlu ürünler sunabilmek bizim için çok önemli, çeşitliliğimizi gösteriyor. Kablo kanalları, anahtar-priz ürün grupları ve endüstriyel alandaki birçok ürünümüz müşteriye sunuluyor. İhtiyaçları doğrultusunda en doğru ürünü yüksek memnuniyet amacı güderek hizmet veriyoruz. 85 ülkeye ihracat yapıyoruz ve her kıtaya erişebilmenin gururunu yaşıyoruz. Avrupa, Asya, Afrika, Amerika kıtalarına ihracat yapıyoruz. Her bölgenin ölçülerine yönelik üretimimiz devam ediyor. Ürünlerimize oluşan talepler bölgesel olarak değişkenlik gösteriyor. Mesela, inşaat projelerinin yoğun olduğu bölgedeki talep edilen ürün farklı, endüstriyel alanda kullanılacak ürünler farklı. Bu sebepten ötürü çeşitlilik bizim için önemli. Ulaşabileceğimiz her yere Mutlusan’ı götürmek istiyoruz.

Önümüzdeki yıl farklı hangi pazarları hedefliyorsunuz? Bu pazarlara ulaşmak adına ne tür çalışmalar yapıyorsunuz? 

Günümüzde başka pazarlara ulaşmakla beraber mevcudu korumanın da çok önemli olduğunu düşünüyorum. Global anlamda yaşadığımız sıkıntılar ve ekonomik değişimler gibi süreçler biz ve bizim gibi üretici firmalara mevcut olanı korumanın da değerini bir kez daha hatırlattı. Mutlusan her yıl üzerine koyarak büyüyen bir firma, bu yüzden elindeki değerleri korumakla birlikte yenilikler için çalışmaya devam edecek. Çalıştığımız ülkenin illerine dağılmak başlıca hedeflerimiz arasındadır. Ulaştığımız il sayısını çoğaltarak marka bilinirliğini artırmak istiyoruz. Bunun için de fuarlar bizim için önemli ve verimli bir platform. Fuarlara katılarak, ürün tanıtım toplantıları yaparak, belli zaman dilimlerinde eğitimler vererek daha çok farkındalık yaratıyoruz. Yarattığımız bu farkındalıkla birlikte iş akışımız daha verimli hale geliyor. Önümüzdeki yıl için de daha neleri farklı yapabiliriz diye düşünüp pazarlama faaliyetlerimizi genişleteceğiz.

İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNÜN İHRACAT LİDERLERİ ÖDÜLLENDİRİLDİ İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNÜN İHRACAT LİDERLERİ ÖDÜLLENDİRİLDİ
İhracat çalışmalarında hangi desteklerden yararlanıyorsunuz? Sektörünüzde ihracatın artması adına ne gibi çalışmalar yapılmalı? Önerilerinizi paylaşır mısınız? 

Firma yapısı olarak müşteri temasına çok değer veriyoruz. Bölge sorumlularımız yıllık planlama yapıp firma ziyaretlerinde bulunup istişareler yaparlar, toplantılar yaparlar. Teması olabildiğince yakından yapmaya çalışıyoruz. Olumlu bildirimleri de şikayetleri de birebir dinliyoruz. Bununla birlikte devletin kurmuş olduğu bazı web sitelerinden de yararlanıyoruz. Firma bulma noktasında araştırmalarımızın bir noktası da o web siteleri oluyor. Türk firmalarının küresel pazarlarda da daha güçlü olmasını sağlamak adına devletin çalışmalarının daha çok olması gerektiğine inanıyorum. Pazarlama çalışmalarına daha fazla katkıda bulunabilirler. Örneğin fuarlarda destek olma noktasında daha fazla üretici firmaların arkasında durabilirler. Kaliteli ürün üreten, doğru fiyat politikası izleyen, ürünü zamanında teslim edebilen her firma için şunu söyleyebilirim ki: Yaptığımız doğru işlerle birlikte bu çalışmalarımızı yurt dışındaki pazarlara da anlatabilmemiz gerekir. Doğru anlatım, doğru çalışma ve doğru sonuç her zaman bizleri başarıya götürür.