Coşkunöz Holding olarak, bugün; otomotiv, savunma, havacılık, enerji, çevre teknolojileri, bilişim ve lojistik alanlarında toplam yedi farklı sektörde 12 şirketleri ile faaliyet gösterdiklerini ifade eden Coşkunöz Holding Ceo’su Erdem Acay, yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgını nedeniyle otomotiv sektörünün en hızlı etkilenen sektörlerden biri olduğunu belirterek sözlerini şu şekilde sürdürdü: 

“Yaşadığımız bu küresel salgın karşısında dünyanın altıncı büyük ekonomisinin de otomotiv sektörü olduğunu göz önüne aldığımızda, tüm firmalar bu dönemde üretimlerini kademeli olarak durdurdu. Mart ayında başlayan salgından etkilenme sürecinin mayıs ayında da devam edeceğini; öte yandan sadece 3 aylık bir zaman diliminden ziyade tüm yıla yayılan, önlemler ve ek planlamalar ile son çeyrekte toparlanmanın yaşanabileceğini öngörüyoruz. Bu zor dönemde şirketler için nakit akışı en önemli konular arasında yer alıyor. Öncelikle piyasaların durumunu da dikkate alarak yeniden planlamalar yapmak gerekiyor. Üç aylık dönemde satışlar aşağı yönde bir etkilenirken nakit akışının vadeler nedeniyle en kötü durumda olmayacağını, sonraki üç ayda ise nakit akış sıkıntılarının artacağını söyleyebiliriz. Şirketlerin bunu dikkate alarak en iyi ihtimalle eylül sonuna kadar bu durumun devam edeceğini öngörmeliler. Bu noktada hükümetimizin sektöre yönelik aldığı önlemlerin de fayda sağlayacağını düşünüyoruz. Holding olarak bizim olduğu gibi hizmet verdiğimiz sektörlerdeki diğer müşterilerimiz de istikrarlı bir şekilde geleceğe umutla bakıyor. Seri üretimlerin yavaşlamasına ve durmasına rağmen yeni ürün ve projelere müşterilerimizle birlikte yoğun bir şekilde çalışıyoruz. 

“HEDEFİMİZ PLANLADIĞIMIZ YATIRIMLARI HAYATA GEÇİRMEK”

Almamız gereken sağlık önlemleri ve şartlar mümkün oldukça yatırımlarımıza devam ediyoruz. Hedefimiz maksimum 6 ay gecikme ile planladığımız yatırımları hayata geçirmek. Öte yandan özellikle ortaklık için görüştüğümüz 3 ayrı startup firması bulunuyor. Buradaki planlarımızı hiç değiştirmeden hatta hızlandırarak devam ettireceğiz çünkü bu firmalara destek olmamız ve bu süreçten birlikte çıkmamız gerekiyor. 

KORUYUCU EKİPMAN VE YENİ MEDİKAL CİHAZLAR ÜRETTİ

Coşkunöz Holding ve bağlı şirketleri olarak bu dönemde Coşkunöz Eğitim Vakfı iş birliğiyle, Metal Form fabrikamızda İl Sağlık Müdürlüğü aracılığıyla pandemi hastanelerine göndermek üzere nisan ayı itibarıyla koruyucu ekipman ve yeni medikal cihazların üretimine başladık. Tedavi ve operasyonlarda kullanılan ihtiyaçları tespit edip tasarımlarını yaptığımız veya numunelerini aldığımız biyolojik örnek alma kabini, entübasyon kabini, sedye izolatörü, siperlik gibi ürünlerin seri üretimine geçtik. Valf silikonları, yarı profesyonel ventilatör, tek kullanımlık ventilatör gibi ürünlerin ise ilk numunelerini hazırladık ve Bursa’daki hastanelerle birlikte testlerini yapıyoruz. İlk ürünlerimiz Bursa Şehir Hastanesi, Eskişehir Şehir Hastanesi, Bursa Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Eskişehir Yunus Emre Devlet Hastanesi ve Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne teslim edildi. Üretim sayılarımıza paralel olarak Türkiye’nin diğer şehirlerindeki devlet hastanelerimize teslimlere de başladık. Nisan ayında 20 bin tıbbi ekipman üretme hedefiyle ilerledik. Mayıs ayında bunu 50 bin adete tamamlamak amacındayız.

Coşkunöz Holding olarak, deneyimlediğimiz bu süreçten yararlanarak önümüzdeki dönemler için ekonomi paketlerimizi, finansman kaynaklarımızı bu tür salgınlara karşı çeşitlendiriyoruz. 
İkinci 3 aylık senaryonun ardından tedavi ve aşının bulunmasına bağlı olarak Eylül ayından sonra 2019’a göre satışların daha iyi olacağını öngörüyoruz. Ancak aşının bulunmaması ve toplumların salgına yönelik önlemleri almakta özensiz davranmasına paralel olarak sonbaharda ikinci bir salgın dalgasının ortaya çıkabileceğini düşünüyoruz. Dolayısıyla pazar payı eğrisinin ikinci bir V yapması sektörü kötü etkileyecektir. Birçok firmanın birinci dalgayı desteklerle atlatabileceğine inanıyoruz ancak ikinci dalgayı dünya olarak atlatmakta çok daha zorlanabiliriz.

Pandeminin yayılımı kapsamında hayatımızı etkileyiş biçimi, alınan önlemler, çeşitli uygulamalar yaşadığımız 21. yüzyıl döneminde insanlar için alışılagelmiş bir olgu değildir. Her gün her hafta yeni durumlarla karşılaştığımızı göz önünde bulundurduğumuzda pandemi, küresel çapta dönüşümlere hatta kırılmalara neden olabilir. Önem kazanan bu süreç, sağlık sektöründen tedarik zincirlerine, otomotivden ekonomiye ve hatta sosyal ilişkilere kadar pek çok geniş yelpazede her alanı etkilemiş oldu. Salgın nedeniyle otomotiv sektöründe ortaya çıkan çalışma modellerindeki hızlı değişime ayak uydurması için dijitalleşmesi, satış ve satış sonrası deneyimleri geliştirmesi gerektiğini düşünüyoruz.”