Permolit Boya’larının üreticisi olan Akçalı Boya, 300'den fazla ürünü ile boya sektörünün önde gelen oyuncularından biri. Balıkesir OSB’de satın aldığı 50 dönümlük arazi üzerinde  bu sene içinde sprey tesisi yatırımı yapmayı planlayan firma, 2023 yılı başında üretime başayacak olan bu yeni tesisinde ilk etapta 20 milyon adetlik sprey boya üretimi yapacak. "Avrupa’dan, Ortadoğu’ya, Afrika’dan, Körfez bölgesine kadar toplam 25 ülkeye ihracat gerçekleştiyoruz" diyen Akçalı Boya CEO’su M. Akın Akçalı ile boya sektörü ve firma faaliyetleri, yatırımları ve hedefleri üzerine konuştuk...

İnşaat sektörüne hangi ürün ve çözümlerinizle hizmet veriyorsunuz? Sektördeki çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

1984 yılında kurulan Akçalı Boya olarak Permolit Boya’larının üreticisiyiz. 1986 yılında Permolit Tavan Boyasını geliştirerek, Türkiye’nin ilk tavan boyasını sektöre kazandırdık. 1994 yılında pazara sunduğumuz Akçalı Sprey boyalarımızla yine Türkiye genelindeki pazar liderliğimizi sürdürmekteyiz. 2017 yılında İngiltere’de faaliyete geçen Akçalı UK ile WRX markasıyla 700’den fazla seçkin noktada ürünlerimizi tüketicilerle buluşturmaktayız. Akçalı Boya, evlerin, yaşam alanlarının, yapıların, yolların, mobilyaların, üretim tesislerinin; renklendirme, bakım ve koruma ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla ürünler ve hizmetler sunmaktadır. 300’den fazla ürünümüz ile boya sektörünün önde gelen oyuncularından biriyiz. Stratejilerimizi belirlerken müşterilerimize maksimum fayda sağlamayı ve gelecek nesillere rahatça yaşayabilecekleri bir dünya bırakmayı hedefliyoruz. Tam da bu yüzden “Güzelleşir Dünya Permolit’le” diyoruz. Hali hazırda 25 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz.

2022 yılında pazarda nasıl bir strateji izleyeceksiniz? Gündeminizde yeni yatırım, ürün ya da pazar arayışları var mı?

Ar-Ge faaliyetlerimizi inovatif ve yenilikçi bakış açısıyla sürdürüyoruz. Hibrid bağlayıcılı, elastomerik, core-shell teknolojili gibi yenilikçi ürünlerimiz sayesinde her kategoride yıldız ürünlere sahibiz. 2022 yılında da yine tüketicilerin radarında olan ihtiyaçlara yönelik çözüm niteliğinde yeni ürünleri pazara sunmaktayız. Tüm bunlara ek olarak Balıkesir OSB’de satın aldığımız 50 dönümlük arazi üzerinde de sprey tesisi yatırımı bu seneki ajandamızda yer almakta. Yeni tesiste ilk etapta 20 milyon adetlik sprey boya üretimi yapılacak. Tesisin 2023 yılında üretime başlamasını planlanıyoruz.

Dış pazar çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Yüzde yüz yerli sermayemiz ve 250’yi aşkın çalışanımızla Avrupa’dan, Ortadoğu’ya, Afrika’dan, Körfez bölgesine kadar toplam 25 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. 2017 yılında pazarın ilk Türk boya markası olarak girdiğimiz İngiltere’de büyük bir başarı elde ettik. Tüketicilerimizin beğenisiyle birlikte kısa sürede 700’ün üzerinde satış noktasında ürünlerimiz yer almaya başladı. Bununla birlikte Birleşik Krallık’ın en büyük yapı marketlerinden Crown ile yaptığımız anlaşma ile yıl sonuna kadar burada yüzde 200’ün üzerinde bir büyüme kaydetmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde de Amerika pazarına girmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Akçalı Boya olarak yerelde lider, dünyada etkin bir marka olarak konumlanacağımız küresel bir vizyonla hareket ediyoruz.

Boya, hem iç hem de dış mekanın en önemli tasarım malzemelerinden biri. Sizce mekan kimliğinin oluşumunda boyanın önemi nedir?

Yaşam alanlarında duvarların rengi belirlenirken temel kriter mobilyalar olarak görülüyor. Fakat en önemli faktör evin aldığı ışık ve odanın yapısıdır. Gün boyunca evin aldığı ışık göz önünde bulundurularak renkler tercih edilmeli. Duvarlarda birbirini tamamlayacak farklı renkler veya tonlar kullanılabilir. Küçük daireleri doğru renk tercihiyle daha ferah bir hale getirebilirken, büyük ölçekli odalardaki boşluk hissini de renkleri doğru kullanarak kırabilirsiniz.

Oteller hem işlevselliğin hem de konforun maksimum seviyede olması beklenen yapılar. Farklı tasarımlarıyla öne çıkan otel yapılarına çözümleriniz neler?

Oteller hızlı sirkülasyonu nedeniyle dairelere kıyasla çok daha erken yıpranmaktadır. Bu nedenle kapatıcılığı ve dayanıklılığı yüksek kaliteli boyaların tercih edilmesi büyük önem arz ediyor. Öte yandan oteller dekorasyonlarında özgünlük, farklılık aramaktalar ve mimari tarzlarını yansıtmak istemekteler. Bu ihtiyaca çözüm niteliğinde efekt boyalarımızı pazara sunduk ve hızla bayi ağımızı genişletmekteyiz. Arte Style İtalyan/efekt boyalarımız sayesinde otel, restoran ve konutlarda farklı tasarım hizmeti sunmaktayız.

Konut yapılarında daha çok hangi renkler tercih ediliyor?

Türkiye’de renk tercihleri ağırlıklı olarak pastel tonlar ve kırık beyaz yönündedir. Ancak son dönemde gri ve toprak tonlarına ilginin arttığını söyleyebilirim. Ev dekorasyonuna yönelik fikirlerin internet ortamında yaygınlaşması nedeniyle tüketiciler farklı renk tercihlerine de yöneliyorlar.

Türkiye, Avrupa’nın en büyük 5. boya üreticisi konumunda bulunuyor. Sektörün gelişimi hakkındaki görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Türk boya sektörü olarak 164 milyar dolarlık küresel boya ve kaplama pazarının yaklaşık %2’sine hakim durumdayız. Her koşulda büyüme trendini sürdürülebilir kılacak altyapı, kapasite ve potansiyele sahibiz. Üreticilerimiz, üretim kalitesi ve kabiliyetleriyle uluslararası standartları yakalamış ve dünyanın birçok noktasına ihracat gerçekleştiren son derece önemli oyunculardır. Ülkemiz, Avrupa genelindeki 5. büyük boya üreticisi olmasının yanı sıra, giderek artan üretimi ve teknolojik alt yapısı ile kendi bölgesinde uluslararası boyutlu sektörel bir güç olma hedefi doğrultusunda emin adımlarla ilerleyecektir. Sektörümüzün önündeki en büyük problem hammadde noktasında ithalata dayalı olmamızdır. Bu durum bir tarafta maliyetlerimizin artmasına neden olurken, diğer bir tarafta da sektörümüzün ekonomiye sağlayacağı katma değere olumsuz etki sağlıyor. Bu anlamda boya sektörüyle birlikte onlarca sektörün hammadde ihtiyacına çözüm üretecek petrokimya tesislerinin devlet öncülüğünde planlanarak hayata geçirilmesi büyük önem arz ediyor. İhracat gerçekleştiren ve dünyadaki diğer boya üreticileri ile rekabet eden şirketlerimiz için en önemli unsurların başında ise finansman maliyetlerinin yüksekliği gelmekte. Dünyadaki rakiplerimiz yerli üreticilerden çok daha düşük maliyetlerle borçlanarak yatırım yapabiliyor. İhracat gerçekleştiren sanayicilerimizin de rakiplerine karşı ellerini güçlendirmek için kredi maliyetlerine yönelik çözümler geliştirilmeli.


 


 
 




 



 


 


 


 

İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNDE KROMAŞ: "YÜZEY İŞLEMDE LİDER MARKA" İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNDE KROMAŞ: "YÜZEY İŞLEMDE LİDER MARKA"