Tamamlandığında dünyanın en uzun orta açıklıklı (2023m) asma köprüsü unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Freysaş Freysinnet Yapı Sistemleri tarafından yürütülen kısmında, Front ve Back Chamber ile ara geçişlerde Layher ürünleri kullanıldı.

Projede, Front Chamber’dan sürülen halatların Back Chamber’da kontrolünün sağlanması gerekiyordu. Bu işin, iş sağlığı ve güvenliği normlarına uygun olarak hızlı ve efektif bir biçimde yapılması projenin önemli noktalarından biriydi. Bunun yanı sıra Back Chamber’daki köşeli ve açılı dönüşlerde mümkün olduğu kadar çalışma yapılacak cepheye yakınlaşmak gerekliydi.

LAYHER’İN SAĞLADIĞI AVANTAJLAR

FARK YARATAN GALVANİZ KALİTESİ

Bu tarz köprü projelerinde deniz kıyısına yakınlık ve nemli bir ortamda olmak iskelelerin paslanmasına ve belli bir süre sonra dayanım kaybı yaşanmasına neden olmaktadır. Layher, bu durumu önlemek için ürünleri 60 – 80 mikron kalınlığında sıcak daldırma ile galvanizli olarak üretmektedir.

Köşeli ve Açılı Dönüşlerde Aralık Örtücüler

Köşeli ve açılı dönüşlerde iki platform arasında kalan boşluklar, çelik aralık örtücüler ve bindirme kalaslar yardımıyla rahatlıkla kapatılabilir. 

Mühendislik ve Süpervizörlük Hizmeti

Proje öncesinde Layher’in alanında uzman mühendis kadrosu en uygun projeyi müşterilerimize sağlamıştır.

Malzeme kurulumundan önce tüm Freysaş Freyssinet Yapı Sistemleri ekibine, Layher Süpervizörleri tarafından iskele kurulum ve söküm eğitimi verilmiştir. Kurulumdan sonra ise Freysaş Freyssinet Yapı Sistemleri ekibi düzenli aralıklarla ziyaret edilmiştir. Bu ziyaretlerde iskelenin durumu ve kurulumun uygunluğu hususunda önemli tav