Schneider Electric ve IDC ortaklığında özel bir araştırma hazırlandı ve dijital dönüşüm sürecinde gerekli olan adımlar tespit edildi. ‘Uzmanlık Hizmetleri – Ticari ve Operasyonel Dayanıklılığı En Üst Düzeye Çıkarmak’ adlı araştırmaya göre, dijital dönüşüm sürecinde hizmet sağlayıcılardan destek almak, kurumları daha kârlı; toplumsal ve çevresel anlamda daha faydalı kılıyor. 

İKİ BULGU ÖNE ÇIKIYOR 

Yapılan araştırmaya göre dijital dönüşüm süresince temelde iki bulgu öne çıktı. Bunlardan ilki fabrika ve iş operasyonlarının doğal olarak birbirine bağlı olduğu ve ikincisi de kuruluşların büyük bir kısmının hizmet sağlayıcılar ile ortaklık kurarak önemli kazançlar elde ettikleri yönünde. Kurumlar bu sayede dijital dönüşüm ile karlılık oranlarını artırıyor ayrıca hem paydaşların hem operasyonların hem de elde edilen verilerin güvenliğini sağlıyor. Kurumları dijital dönüşüme ve hizmet sağlayıcılarla çalışmaya iten faktörler arasında temelde artan regülasyon ve verimlilik gereklilikleri yer alıyor. İhtiyaç duyulan becerilerin şirket içi kaynaklarla sağlanamaması ve yerellikten dağıtık ‘edge’ modeline geçiş olarak sıralanıyor. 

ARAŞTIRMA ANKET METODUYLA HAZIRLANDI 

Bu araştırma Schneider Electric ve IDC tarafından anket metoduyla hazırlandı. Araştırma kapsamında üretim süreçlerinde, tesis verimliliğinde veya veri merkezi çalışma sürelerinde yaşanan kesintilerin operasyonlar üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olduğunu açıkça gösterdi. 

Araştırmaya göre, 

•    Şirketlerin %38'i üretim kayıpları yaşıyor. 
•    Şirketlerin %36'sı veri güvenliği sorunları yaşıyor. 
•    Şirketlerin %26'sı ise verimlilik hedeflerine ulaşmakta başarısızlık yaşıyor. 
Dolayısıyla da tesislerdeki aksaklıklar bir kuruluşun iş süreçlerini ve kâr-zarar hanesini doğrudan etkileme potansiyeline sahip.