Cumhurbaşkanlığı himayesinde 'İhracat Bilgi Platformu’ adında bir sistem geliştirdiklerini kaydeden Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Tek bir tıkla, ürünlerimizi hangi ülkelere hangi koşullarda ihraç edebileceğimizi, hükümetimiz bu konuda nasıl destekler veriyor, göreceğiz" dedi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Ocak ayında ihracat geçen yılın aynı ayına göre yüzde 16,3 artarak 12 milyar 198 milyon dolar olarak gerçekleşti. Böylece 2018 Ocak ayı, ihracat tarihindeki en yüksek 3. Ocak ayı oldu. Son 12 aylık ihracat da yüzde 10,1 artarak 158 milyar 4 milyon dolara ulaşırken, miktar bazında ihracat ise Ocak’ta yüzde 9,8 yükselişle 9,7 milyon tona çıktı. 

3,1 milyon kişiye istihdam sağlayan 70 bin ihracatçının temsilcisi TİM olarak, ihracatı ivmeli bir performansla artırma gayreti içerisinde olduklarını aktaran TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ülkenin ticaret elçileri olarak, Türkiye için üretmeye, alın teri dökmeye devam ettiklerini kaydetti. Büyükekşi, şu değerlendirmelerde bulundu: “Bu amaçla, TİM olarak, Cumhurbaşkanlığımız himayelerinde ‘İhracat Bilgi Platformu’ adında bir sistem geliştiriyoruz.

Bu, Türkiye’nin dış ticaretine ilişkin tüm veri ve bilgilerin yer aldığı bir sistem. Tek bir tıkla, ürünlerimizi hangi ülkelere hangi koşullarda ihraç edebileceğimizi göreceğiz. Hangi ülkelerin hangi ürünlerde ithalat potansiyeli var, hangi pazarlar bizim için daha uygun, pazardaki firmalara nasıl ulaşabilirim, gümrük vergileri ve lojistik maliyetleri nelerdir, hükümetimiz bu konuda nasıl destekler veriyor gibi birçok soruya yanıt veren bir sistem. Hem; halihazırda ihracat yapan firmaların ihracatını geliştirecek, ihracata başlamak isteyen firmalarımız hedef pazarlara yöneltecek, hem de ihracatla uğraşmak isteyen girişimcilerimize ürün ve pazar önerileri getirecek.”

İHRACAT DAHA ÜST SEVİYEYE TAŞINACAK
Dış ticaret için mihenk taşı niteliğinde olan bir platformdan söz ettiklerini vurgulayan Büyükekşi, yakın zamanda bu platformun lansmanını gerçekleştireceklerini dile getirdi. TİM Başkanı Büyükekşi, “Böylelikle, ihracatımızı daha üst seviyelere taşıyacağız. Bizler hiçbir zaman, Ar-Ge, inovasyon, tasarım, marka ve girişimciliği gündemimizden eksik etmeyeceğiz. Başarının bu 5 parametrede gizli olduğunu çok iyi biliyoruz. İhracat Bilgi Platformumuz, bu alanlarda bizlere destek olacak” diye konuştu. 

MELEK VE GİRİŞİM SERMAYELERİNDE BİRİNCİ LİGE ÇIKTIK
Son verilere göre 2017 yılında 162 girişimin melek ve girişim sermayelerinden 103 milyon dolar yatırım aldığına dikkat çeken Büyükekşi, “100 milyonun üstü birinci lig oluyor. Biz de ilk defa bu lige çıktık. Bunun yanında, özel sermaye yatırımlarıyla beraber girişimcilerimize yapılan toplam yatırımlar 177 milyon doları geçti. Böylece 2017 yılı bu anlamda tüm zamanların en çok yatırım yapılan dönemi oldu” değerlendirmesi yaptı. 

SAKARYA’NIN İVMESİNE TOYOTA’NIN KATKISI BÜYÜK
Marmara bölgesinin önemli illerinin başında gelen Sakarya’nın son derece stratejik bir konumda olduğunu da dile getiren Büyükekşi, şehrin adeta, kavşak noktada yer aldığını belirtti. Sakarya’nın endüstriyel altyapısı oldukça kuvvetli olduğuna ve ihracat rekortmeni şirketlere ev sahipliği yaptığına işaret eden Büyükekşi, ‘2016 Yılı İlk 1000 İhracatçı Firma Araştırması’nda 7 Sakarya firmasının bulunduğunu aktardı. Büyükekşi, “2017 yılında ilimiz, ihracatını 2 kattan fazla artırdı. Yaptığı 5,2 milyar dolar ihracat ile en fazla ihracat yapan 7. ilimiz oldu. İlimizin ihracatının yüzde 93’ü otomotiv sektörü tarafından yapılıyor. Biliyoruz ki Sakarya’nın diğer sektörlerde de yüksek potansiyeli var” dedi. 

Sakarya’nın güçlü Türkiye davasında 2023’ün öncü şehirleri arasında yerini alacağına dikkat çeken Büyükekşi, şehrin ivmeli ihracat performansında Toyota’nın büyük paya sahip olduğunu dile getirdi. Toyota’nın 5 binden fazla personeliyle 100’e yakın ülkeye otomotiv ihracatı gerçekleştirildiğini kaydeden Büyükekşi, “Bugün burada, kendimizi bir ihracat kalesinde gibi hissediyoruz. Toyota 2016’da en çok ihracat yapan firmalar listesinde 7. sırada bulunuyor. 2017’de ulaştığı 4,4 milyar dolar ihracat ile 2016 yılındaki ihracatını tam 2,5 katına çıkardı. Mayıs ayında açıklayacağımız ‘2017 İlk 1000 İhracatçı’ araştırmasında Toyota’yı çok daha üst sıralarda göreceğiz. Hatta araştırma sonuçları açıklandığında, ihracatını en çok artıran firma olma şansı son derece yüksek” şeklinde konuştu.