Günümüzde insan ve makina tarafından oluşturulan veriler, geleneksel iş verisinden 10 kat hızlı artarken, makina verisi geleneksel iş verilerinden 50 kat hızlı artıyor. Değişen veriyi kullanıp etkileşim içinde olma şekline göre, iş çevikliği ve operasyonel verimliliği iyileştirecek yeniliklerin sayısında büyük artış görülüyor. Büyük ölçekli şirketlerin, rakiplerinden bir adım önde olmak ve müşterilerine daha iyi hizmet sunabilmek için 'Akıllı Veri Yönetimi' taleplerini anlaması ise çok daha önemli bir hale geliyor.  Veeam Ürün Stratejisi Başkan Yardımcısı Dave Russell, 2019’da, karar vericilerin bilmesi gereken beş önemli trendi aktarırken, bu yıl kestirimsel analitiğin yaygın hale geleceğini vurguladı. Kestirimsel Analitik pazarının 2022’de 12,41 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini söyleyen Russell,  bu rakamın yüzde 22,1’lik yıllık büyüme oranıyla 2017’nin yüzde 272 üstünde olacağı anlamına geldiğini hatırlattı.  Kestirimsel Analitiğin, telemetri verisini temel aldığını, gerçekte Makina Öğrenimi’nin (ML) etkin olduğu rehberlik ve önerilerin, ana akım ve yaygın hale gelmesinin beklendiğini açıkladı. 

Makina Öğrenimi öngörülerinin yeni olmadığını hatırlatan Russell, ancak işletmelerin kurulan ve sorumluluk dahilindeki altyapılardan daha çok faydalanmaları adına örnek uygulama yapılandırmaları ve kurallarını da içeren imza ve parmak izlerini kullanmaya başlayacaklarını söyledi.  

KESTİRİMSEL ANALİTİK YÖNETİMSEL YÜKÜ AZALTACAK

Kestirimsel analitik, kesintisiz çalışan operasyonların gerçekleştirilmesine yardımcı olurken sistemlerin en iyi şekilde kullanılması için uygulanan yönetimsel yükü de azaltacağını vurguladı. Kestirimsel analitik çok daha ana akım haline geldikçe Hizmet Seviyesi Anlaşmaları olan SLA’lerin ve Hizmet Seviyesi Hedefleri olan SLO’ların arttığını anlatan Russell, işletmelerin Hizmet Seviyesi Beklentileri olan SLE’lerin daha da yükseldiğini, bu durumun, daha fazla yardıma ve işletmenin beklentilerini sağlamaya yaracak daha çok istihbarata ihtiyacın olduğu anlamına geldiğini kaydetti.