IAS, pandemi nedeni ile iki aydır müşterilerine uzaktan hizmet sunuyor.

Bu dönemde işlerini uzaktan yönetmek durumunda kalan müşterilerine kesintisiz hizmet sunan IAS, son derece olumlu geri dönüşler alıyor.

Kendi sektörü ve müşterileri açısında pandemi sürecini değerlendiren IAS Genel Müdürü Mert Poyraz, ERP yazılımlarının sağladığı avantajın altını çizdi:

“Müşterilerimiz caniasERP sayesinde mevcut işlerini uzaktan yaparak şirketlerinin işleyişini devam ettirdiler. Bu durum aslında ERP’nin pandemi veya başka bir sebeple dahi olsa mevcut süreçlerin uzaktan işletilerek firmaların işleyişinin devam etmesinde anahtar bir rol üstlendiğini bir kez daha göstermiş oldu” dedi. 

IAS olarak pandemi süreciyle mücadelede nasıl bir yol haritası izlediniz?

Dünyada bizden önce covid-19 ile karşılaşan ve salgının etkilerini daha erken zamanda hissetmeye başlayan diğer ülkeleri, özellikle de ofislerimizin bulunduğu Almanya, Hindistan ve Güney Kore’yi, yakından takip ediyorduk. Sonrasında Türkiye’de de önlemlerin sıkılaştırılması ile birlikte IAS İcra Kurulu’nda alınan karar sonucunda martın ikinci haftasından itibaren evden çalışma metoduna geçiş yaptık. Uzaktan çalışma süreci yazılım geliştirme ekibi olarak çok uzak olmadığımız bir yapı aslında. Hindistan’da bulunan yazılım geliştirme ofisimiz ile uzun zamandır bu şekilde çalışıyoruz. Pandemi sürecinde bunu tüm geliştirme ofisi için uygulamaya başladık. Bu süreçte normal zamanda kullanmış olduğumuz Skype’ın yanı sıra toplantılarımızı daha etkin hale getirmek için Zoom uygulamasını da tam zamanlı olarak kullanmaya başladık. İki aya yakın geçen zaman içerisinde hızlı bir şekilde yeni sürece adapte olarak geliştirmekte olduğumuz yeni projelerimize, yazılım üzerinde yaptığımız bakım hizmetlerimize verimli bir şekilde devam ettiğimizi söyleyebilirim.

Bu sürecin sonunda dijitalleşmenin öneminin daha sık vurgulanacağını düşünüyor musunuz? Pandemi, sektörünüzde pozitif bir etki yaratabilir mi sizce? 

Dijitalleşme sürecine başlamış olan firmalar, ERP sistemleri ile tüm işlem ve operasyonlarını kayıt altına alarak mevcut süreçlerini takip eder, süreçlerini iyileştirerek standardize eder, hem anlık veriler hem de geçmiş veriler üzerinden detaylı şekilde raporlayarak analiz yapar ve bu veriler ışığında geleceği planlar. İşletmeler için kritik süreçlerin ERP üzerinden yürütülüyor. Günümüz koşullarında bu çalışmaların uzaktan da yönetildi. Ancak ERP kullanmayan firmalar açısından içinde bulunduğumuz süreç ciddi bir dezavantaj yarattı. Pandemi sürecinde insanlar evlerinden çalışmak zorunda olduğundan ERP sistemleri sayesinde mevcut işlerini uzaktan yaparak şirketlerinin işleyişini devam ettirdiler. Bu durum aslında ERP’nin pandemi veya başka bir sebeple dahi olsa mevcut süreçlerin uzaktan işletilerek firmaların işleyişinin devam etmesinde anahtar bir rol üstlendiğini bir kez daha göstermiş oldu. Ancak yine de pandemi süreci ve sonrasında piyasalarda bir miktar yavaşlama olacağı tahmin ediliyor. İşletmelerin böyle zamanlarda iç süreçlerine yönelerek bu noktalardaki aksaklıkları gidermek ve süreçlerini iyileştirmek isteyeceklerdir. Bu nedenle de sektörde pozitif bir etki yaratabileceğini düşünüyorum.

Bu süreçte caniasERP olarak müşterilerinize ne gibi bir destek ve hizmet sundunuz? 

Bu sürecin bizler için normal süreçten tek farkı çalışma ortamının değişmiş olması. Bu nedenle normal süreçtekinden farklı olmaksızın, aynı şekilde kesintisiz satış, danışmanlık, geliştirme, eğitim ve destek hizmetlerimizi vermeye devam ediyoruz. Bunun yanı sıra sosyal izolasyon sürecini daha keyifli ve verimli kılmak adına düzenlediğimiz webinar’lar ile caniasERP’nin özelliklerini ve sunduğu avantajları kullanıcılarımıza detaylarıyla anlatıyoruz.

Muhasebe gibi karmaşık süreçlerin uzaktan yönetilmesi zor değil mi? 

caniasERP tüm fonksiyonları internet üzerinden kullanılabilen, platform bağımsız bir yazılım. Bu yüzden tüm süreçlerde olduğu gibi muhasebe süreçlerinin de uzaktan yönetilmesine olanak sağlıyor. Müşterilerimizin büyük çoğunluğu bu süreçte çalışmalarını uzaktan yönetmek durumunda kaldılar. Bu süreçte müşterilerimizle sürekli irtibat halindeyiz ve geri dönüşlerin gayet olumlu olduğunu söyleyebilirim.

caniasERP’de muhasebe süreçleri ve sunduğunuz avantajlar hakkında bilgi verir misiniz?

caniasERP Genel Muhasebe (FIN) modülü ile ‘Genel Muhasebe’, ‘Alacaklar Muhasebesi’, ‘Borçlar Muhasebesi’, ‘Yönetim Muhasebesi’, ‘Maliyet Muhasebesi’, ‘Sabit Kıymetler Muhasebesi’, 'İnsan Kaynakları Muhasebesi' gibi alt başlıklar ile üretim veya ticaret yapan, hizmet sunan işletmelerin resmi veya yönetimsel tüm ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. Sunduğumuz bütünleşik mali işlemler yönetim sistemi tüm caniasERP modülleri ile tam entegrasyon ile çalışıyor. e-Defter, e-Beyanname, Ba-Bs formları, KDV raporu gibi resmi raporlar bu modül üzerinde kolaylıkla düzenlenebiliyor. Çoklu muhasebe standardı, gerçek zamanlı veya dönem sonu paralel defter üretimleri, dövizli işlemler, dövizli raporlar, dönemsel kur değerleme, kambiyo kâr/zararı, vade farkı, adat ve borç/alacak yaşlandırma hesaplamaları, manuel veya toplu finansal eşleştirme, eşleştirme kur farkı hesaplamaları yine FIN modülümüz üzerinden yönetiliyor. Ayrıca gerçek zamanlı veya toplu muhasebe entegrasyonu sunuyoruz. FIN modülü ile kayıt anahtarları ile farklı işlem türleri için muhasebe şablonları oluşturabilir, toplu müşteri/tedarikçi bilgilendirme, uyarı mektupları düzenlenebilir, çekler, senetler, akreditif mektupları, sigorta poliçeleri, teminatlar ve benzeri süreçler de yönetilebilir. Bankalarla entegrasyon, masraf yönetimi, detaylı kredi ve leasing takibi, finansal rasyolar, analiz araçları, güçlü nakit akış yönetimi,  otomatik tekrarlanan ödemeler ve muhasebe belgelerini oluşturma, zengin, kişiselleştirilebilir hazır raporlar ve kendi raporlarını oluşturabilme, dönem sonu ve dönem başı kapanış/açılış işlemlerine tam destek, başta Türkiye ve Almanya olmak üzere birçok Avrupa, Ortadoğu, Asya ve Latin Amerika ülkesinin mevzuatlarını destekleyen altyapı da FIN modülünün kabiliyetleri arasında sayılabilir. 

caniasERP 802 verisyonunu duyurdunuz. Yeni versiyon ile birlikte sunduğunuz yeniliklerden bahseder misiniz? 

Son versiyon çalışmalarımızda, farklı kullanıcı profillerini ve müşterilerimizin kullanıcı deneyimlerini de dikkate alarak, sık kullanılan veya günlük iş planlarımızı oluşturan rapor ve ekranları tasarlayarak kokpit uygulamalarımızı geliştirdik. Ayrıca yeni müşterilerimizin caniasERP sistemine hızlı şekilde adapte olabilmesi, aradığına kolay şekilde ulaşabilmesi ve uygulamalar arası iş akışlarını takip edebilmesi için Süreç Atlası’nı oluşturduk. Kişisel verilerin korunması, bulut çözümleri, otomasyon, Endüstri 4.0 gibi konularda müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak için teknolojik yeniliklerimiz ve geliştirmelerimiz oldu. Geliştirme platformumuz olan TROIA; IASDB, domain yapısı, multithreading çalışabilme özelliği, Web Client, Auto Translate, IoTBox çözümleri ile bize her zamanki gibi esneklik, hız ve büyük avantaj sağladı.